Kamyon yarışını iyi tampon atan kazandı

Güncelleme Tarihi:

Kamyon yarışını iyi tampon atan kazandı
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 08, 2001 00:00

Prag'ın kuzey doÄŸusundaki Most kenti, geçtiÄŸimiz hafta sonu büyük bir kalabalığa ev sahipliÄŸi yaptı. Burada 2001 FIA Avrupa Kamyon Yarışları yapılıyordu. Good Year'ın davetlisi olarak yirmi kiÅŸilik Türk grubu da bu heyecana ortak oldu.Prag ve Avrupa'nın çeÅŸitli ülkelerinden gelen büyük bir kalabalık Prag'ın kuzeydoÄŸusundaki Most ÅŸehrinin eski maden yataklarında buluÅŸtu. Köstebek yuvası gibi harmanlanarak vadi haline gelen mekanı yarış pisti olarak düzenleyen Çek'ler oldukça baÅŸarılı bir iÅŸ yapmışlar. Havanın yağışlı olması ve bazı araçlardaki teknik sorunların giderilememesi, heyecanı iki gün erteledi. Yarış günü, starttan saatler önce pist kenarlarını dolduran izleyiciler birbirinden ilginç kıyafetler ve aksesuvarlarla piyasa yapıyorlar. Bir taraftan maket arabalardan çıkan sesler, diÄŸer taraftan çocukların ellerindeki sprey, kornaların gürültüsü, birazdan baÅŸlayacak yarışı haber veriyor.Pistte de hareketlenme var. Ellerinde araçların yerlerini belirleyen plakaları taşıyan güzel kızlar piste çıkıyor. Zarif ve ince bacakların arkasında devasa kamyonlar yerlerini alıyor. Ve kıyamet saati... Yarış baÅŸlıyor. Ä°ÅŸin en ilgi çekici tarafı start anı. Kamyonlar birbirlerini omuzlayarak öne çıkmaya çalışıyor. KIYAMET PÃœSKÃœRÃœYORBiraz önce o güzel resimlerle bezenmiÅŸ estetik harikası kamyonlar, ekmek kuyruÄŸunda birbirinin önüne geçmek için itiÅŸenlere dönüşüyor. Egzozlardan çıkan ses, araçların her an infilak edeceÄŸi izlenimi veriyor. Neyse birkaç tampon kırığıyla öne geçenler arayı açıyor. Bir anda tribünlerin ve çevredekilerin çığlıkları kamyonların sesini bastırıyor. Nedenini anlamak zor olmuyor. Yarışı önde götüren Çek sürücü Stanislav Matejovsky, kullandığı kamyon da Çek malı Tatra olunca, milli duyguları daha da harlanıyor. Yarışlar son bulduÄŸunda Matejovsky birinci, Man kamyonuyla Boije Ovebrink ikinci, Man sürücüsü Noel Crozier üçüncü oluyor. Arkadan aynı pistte yalnızca Skoda marka otomobiller de yarışıyor. Ama kamyonlardan sonra sivrisinek vızıltısı gibi fazla heyecan vermiyor.USTADAN YARIÅž KRÄ°TİĞİYarış aleminin ustası olduÄŸu izlenimi veren ön diÅŸlerinden mahrum Josef Dvorak adındaki ustadan olayın kritiÄŸini alıyorum. Çek malı Tatra bu yarışlarda da derece alamazsa Çekler'in bir dahaki yarışlara aynı kalabalıkla katılmayacaklarını söylüyor. Geçen yılın ÅŸampiyonu Caterpillar, Man ve Mercedes-Benz kamyonları geçen yılın akla gelen ilk modelleriymiÅŸ. Bütün kamyonlar yarışlara mola verilen kış mevsimi sırasında motor ve ÅŸase olarak yenilenmiÅŸler. Man üç yeni kamyon üretmiÅŸ. Özellikle ağırlığa yönelmiÅŸler. En önemli deÄŸiÅŸiklikler Munich kamyonlarında olmuÅŸ. Techizat üzerinde yeniden çalışarak bir toplama enjeksiyon sistemi oluÅŸturmuÅŸlar. Dvorak'a göre; en iyi teknisyenler Man'da, Caterpillar temposunu korumaya çalışıyor ve sonuç olarak ön sıralara yerleÅŸiyor. Ve sürpriz olarak Mercedes-Benz, sürücüleri nedeniyle birinciliÄŸi kaçırıyor. Eski bir sürücü olan Dvorak alemin dedikodularına da hakim. Ä°sveç'li sürücü Markuse Bösiger'in çevresini iyi etüd ederek pedal ve direksiyon hakimiyetini ilerlettiÄŸini söylüyor. Çek kamyonları kendi liderliklerini Avusturya A1 yarışından sonra da korumuÅŸlar. Daha sonra Fransızlar'ı kendi yarış alanlarında yenmiÅŸler. BU YARIÅžTAN ALINACAK DERSTürk kamyon alemi bu iÅŸlere derhal el atmalı. Otobanlarda aşırı yüklü halleriyle otomobilleri sollayan Türk sürücüler için Avrupa pistlerinin çocuk oyuncağı olacağını tahmin ediyorum. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!