Güncelleme Tarihi:
Bu sorunun cevabını düzenledikleri kampanyalar sonucunda başarıya ulaşanlardan alıyoruz. İşte, kampanya yaparak kazançlı çıkan otomotiv markalarının 2007 yılındaki performansları:
4’ÜNCÜLÜĞE YÜKSELDİ
Toyota: "Öncelikli olarak bu sene itibariyle Türkiye otomobil pazarına sunduğumuz yeni nesil Corolla ve yeni Auris satışlarımızı oldukça olumlu etkiledi ve yeni modellerimiz bizi C segmentinde liderliğe taşıdı. Ancak, 2006 yılının Mayıs ayından itibaren yaşanan ekonomik ve siyasi belirsizlikler sebebiyle yaşanan durgunluğun üstesinden gelmek amacıyla, tüm markalar kampanyalar düzenleyerek hem pazarı hareketlendirmek, hem de satışları bir yükseliş trendine sokmak üzere çalışmalar gerçekleştirdi. Toyotasa olarak indirim kampanyalarımıza Haziran ayında başladık. 2007 yılının on ayını değerlendirdiğimizde 3’üncü veya 4’üncü sıralar arasında yerimizi koruduk. Geçen yılı pazarda 5’inci sırada bitirmiş bir marka olarak sıralamada bu noktaya gelmiş olmamız, 2007 yılının bizim için iyi geçtiğini gösteriyor. Toyotasa olarak 2007 yılı için 4’üncülük hedefini belirlemiştik. Yaptığımız başarılı kampanya çalışmaları sayesinde etkili geri dönüşler elde ettik."
YARISI KAMPANYALI
Renault: "Kasım ayı dahil olmak üzere binek ve hafif ticari araç toplam Renault satışlarının yüzde 25’i kampanyalar ile gerçekleşti. Perakende Renault araç satışlarının da yaklaşık yüzde 50’si kampanyalı fiyatlardan yapıldı."
UZAYAN GARANTİ
Fiat: "Ağustos ayında uyguladığımız tatil kampanyası perakende satışlarımızın artışında oldukça etkili oldu. Linea Turbo T-Jet kampanyamız çerçevesinde 10 bine yakın müşterimiz test sürüşüne katılıp otomobili deneme ve çekilişe katılma fırsatına ulaştı. Bu yılsonu itibarı ile 8 bin adetin üzerinde satış rakamına ulaşacak Grande Punto modelimizin başarısında 3’üncü yıl uzatılmış garanti hizmetini ücretsiz vermemizin katkısı oldu. Bu kampanyalar toplamda zaten artmakta olan pazar payımızın (2006 yüzde 8.7, 2007 Ekim sonu itibarıyla yüzde 10’un üzerinde) artış trendini korumamıza yaradı."
FOCUS’UN ETKİSİ
Ford: "2007 yılında otomobil ve ticari araç segmentlerinde Kasım sonu itibariyle 86 bin 300 adet araç sattık. Pazardaki daralmayı tüketiciye yönelik avantajlı kampanyalar ile aşmayı planladık. Düzenlediğimiz her bir kampanyada tüketicilerden yüksek geri dönüş elde ettik. Örneğin, Haziran ayında Focus’ta yaptığımız indirim kampanyamızın o ayki satışlarımıza yansıması yaklaşık yüzde 54 artış olarak gerçekleşti. Yine Mayıs ayında yapmış olduğumuz Mondeo kampanyası ile önceki kasa Mondeo’larımızı yeni araç gelmeden önce sattık."
TEK TAŞLA ARTIŞ
Nissan: "Tasarlanan kampanyaların satışlarımız üzerinde olumlu etkisi olduğu bir gerçektir. Micra modelimizde yapılan ’Tek Taş Pırlanta Yüzük Kampanyası’ satışlarımızı yaklaşık iki katına çıkardı. Pazar payımızı ise yüzde 1.8’den yüzde 2.9 oranına yükseltti. Nissan olarak tüketicilerin dikkatini çekecek ve ürünle kendileri arasında ilişki kurabilecekleri kampanyalar düzenlemeye önem veriyoruz."
YÜZDE 40’LIK ETKİ
Subaru: "Subaru olarak, 2007 ekim ayı rakamlarına göre, bin 876 adet toplam satışla bir önceki yılın aynı dönemine oranla yüzde 5.6’lık bir büyüme kaydettik. Bunda hiç şüphesiz dönemsel olarak yaptığımız kampanyaların önemli etkisi oldu. Örneğin Kasım ayı boyunca Subaru Forester için yaptığımız 3 bin YTL peşin alım indirimi ve Yokohama lastik hediye kampanyamız sonrasında, bir önceki aya kıyasla perakende satışımızda yüzde 40 oranında artış kaydettik."
FİYAT EŞİTLEMESİ
Volkswagen: "Kampanyaların satışlara olumlu etkisi tartışılmaz bir gerçek. Özellikle kampanyalar televizyon veya gazete/dergi iletişimleri ile birleştirildiğinde geri dönüşler yüksek oranlarda artıyor. Artık müşteriler de model bazlı kampanyaları çok sıkı takip ediyor. Örnek vermek gerekirse; son dönemde özellikle vurguladığımız Passat Variant kampanyamız çok büyük yankı uyandırdı. Kampanyamız kasım ayının son 10 günü başlamış olmasına rağmen, gerek sedan versiyonu ile fiyatlarını eşitlememiz gerekse gazete, televizyon, dergi gibi çeşitli mecralarda yapılan yayınların desteği ile Passat Variant’ın Kasım ayı satışları geçtiğimiz 11 ay ile kıyaslandığında ikiye katlandı."
STOKLAR TÜKENDİ
Citroen: "Özellikle C4 dizel otomatik kampanyası ile stoklarımız tükendi. Araca olan talep karşısında fabrikanın üretim programı yetersiz kaldı. Ancak yıl sonuna doğru sıkıntı aşılmaya başlandı. 2008 model araçlarımıza yönelik satış ilanlarımızla Ağustos gibi pazarın mevsimsel nedenlerle durgun olduğu bir ayda hedeflerimizin üzerinde bir performans gösterdik."
S40’TAKİ ARTIŞ
Volvo: "2007 yılının ilk çeyreğinden itibaren lokomotif modelimiz S40 kampanyamıza başladık. Bu kampanya çerçevesinde, tavsiye edilen anahtar teslim fiyatlar üzerinden yüzde 10’a varan indirimler uyguladık. Bunun dışında farklı ürün gamlarımızda da Eylül ayı içerisinde model yılı değişimine istinaden, pazar koşullarına paralel kampanyalarımız devam etti. Bu kampanyaların yaratmış olduğu ilginin de yardımı ile 2006 Kasım-2007 Kasım sonu dönem karşılaştırmasına göre S40 modelimizde yüzde 23.5’lik bir artış sağlamış bulunuyoruz."
En fazla tercih edilen 10 otomobil markası
2006 satış rakamları
1- Renault50.126
2- Ford34.503
3- Hyundai29.680
4- Fiat29.397
5- Toyota26.281
6- Opel25.135
7- Volkswagen24.018
8- Peugeot15.425
9- Kia11.102
10- Citroen8.516
2007 satış rakamları
1- Renault48.724
2- Fiat29.741
3- Ford26.223
4- Toyota25.599
5- Opel22.713
6- Volkswagen22.296
7- Hyundai22.166
8- Peugeot11.374
9- Kia8.763
10- Citroen7.001
En fazla tercih edilen 10 hafif ticari markası
2006 satış rakamları
1- Ford59.638
2- Fiat33.776
3- Volkswagen28.159
4- Renault22.607
5- Hyundai16.797
6- Peugeot9.242
7- Mitsubishi7.087
8- Opel6.038
9- Mercedes-Benz4.951
10- Isuzu4.385
2007 satış rakamları
1- Ford56.354
2- Fiat32.691
3- Volkswagen24.114
4- Renault19.259
5- Hyundai11.723
6- Mitsubishi8.163
7- Peugeot6.126
8- Isuzu4.951
9- Opel4.628
10- Citroen4.500