Güncelleme Tarihi:
Topbaş, Saraçhane'deki belediye sarayında, İstanbul Asfalt Fabrikaları Sanayi ve Ticaret A.Ş. (İSFALT) Genel Müdürü Çağatay Kalkancı'dan, çalışmalar hakkında brifing aldı.
Brifing öncesinde konuşan Topbaş, İstanbul'un, Avrupa'nın 21 ülkesinden daha büyük olduğunu ve dolayısıyla ciddi sorunlarının da bulunduğunu kaydetti.
Belediye olarak 25 büyük kuruluşa sahip olduklarını ve bu şirketlerin her birinin, çalışmalarıyla birer marka olmasına çalıştıklarını kaydeden Topbaş, “Her konuda bir numara olmak istiyoruz. Başkaları bizi örnek alsın istiyoruz” dedi.
Belediyenin kuruluşlarından İSFALT'ın önemli bir yere sahip olduğunu, nitelikli asfalt ve kaliteli iş yapmak durumunda bulunduğunu ifade eden Topbaş, sık sık değişen asfaltların önemli bir maliyet getirdiğini söyledi.
Kendi dönemlerinde ilk defa 174 köyde sıcak asfaltlama yapıldığını ve asfaltı köylere kadar götürdüklerini anlatan Topbaş, şöyle dedi:
“Paris'in sokaklarında olduğu gibi kaldırımları asfalt yapabilir miyiz, kilit taşlarından kurtulabilir miyiz diye bir çalışma başlattık. Kadıköy'den Tuzla'ya kadar söküm yapmadan süpürge beton yaptık. Maliyeti 3'te bir oranında düşürdük. Şimdi bunu bütün alanlarda uyguluyoruz. Yenileme durumunda kaldığımız yerleri sökmek yerine ya süpürge beton ya da mastik asfalt yapacağız. Bu yöntem daha sağlıklı ve daha ucuz. Bir kerede adam gibi yapacağız. Kaldırım mühendisliği tabiri argo anlamından çıkıp gerçek anlamına dönüyor.”
Şantiyeye dönen bir kentte bazı sıkıntıların yaşandığına dikkati çeken Topbaş, yarınlar adına bu sıkıntılara katlanılması gerektiğini kaydetti.
ŞANTİYE DENETİM EKİPLERİ
Her zaman kent şantiyeciliği ve kültürüne vurgu yaptığını, insana ve yayaya saygıyı, güvenliği ön planda tuttuklarını belirten Topbaş, buna rağmen bazı kötü alışkanlıklardan kurtulmanın zaman aldığını söyledi.
Topbaş, “Avrupa ve Anadolu yakasındaki şantiyeleri denetleyecek, içinde mimarların da olacağı iki ekip kurulacak. Bu ekipler, bütün şantiyeleri gezerek can güvenliğinden, alınan önlemlere kadar bütün çalışmaları takip edecek ve sonunda bana rapor sunacaklar” diye konuştu.
Topbaş, bu ekibin önümüzdeki günlerde çalışmalarına başlayacağını bildirdi.
Kent içindeki yollarda su birikintileri görüldüğünü belirten Topbaş, bunun önüne geçmek için yolların eğim haritalarının çıkarıldığını ve yapılacak yol çalışmalarında bu haritaların dikkate alınacağını bildirdi.
Yollardaki ses ve titreşimi azaltıcı bazı tedbirlerin de alındığını ifade eden Topbaş, bu yıl kışın çetin geçmesinin beklenildiğini ve buna her bakımdan hazır olduklarını kaydetti.
Topbaş, bundan sonra 15 gün aralıklarla bir belediye kuruluşunun brifing vererek, basını bilgilendireceğini sözlerine ekledi.
GENEL MÜDÜR KALKANCI
İSFALT Genel Müdürü Çağatay Kalkancı da vizyonlarının, asfaltın olduğu her yerde kalite ve bilgi birikimi ile var olmak olduğunu belirterek, İstanbul Sanayi Odasının 2006 yılı verilerine göre, Türkiye'deki ilk 500 kuruluş içinde 255'inci, kamudaki kuruluşlar arasında da ilk 10 içinde olduklarını söyledi.
Halkın yol konusunda pürüzsüz, güvenli, konforlu bir sürüş ve çalışmalar sırasında trafik problemi yaşanmaması beklentisi içinde olduğunu anlatan Kalkancı, asfalt yapımında yeni bir dizayn değişikliğine giderek, kaplama kalınlığının yüzde 20 oranında inceltildiğini söyledi.
Kalkancı, bunun düzgün bir düzey dokusu oluşturduğunu, maliyetleri ve gürültü kirliliğini de azalttığını vurguladı.
ŞEHİR ŞANTİYECİLİĞİ KÜLTÜRÜ
Yapılan işleri şehir şantiyeciliği ve kültürüne uygun yapmaya çalıştıklarını ifade eden Kalkancı, “Şehir şantiyeciliği kültürü oluşturuyoruz. Çalışmalarımız kentsel çalışmaları etkileyemeyecek 24.00-06.00 saatleri arasında yapıyoruz” diye konuştu.
Bu yıl 4 milyon ton civarında asfalt üretimi yapıldığını belirten Kalkancı, yıl içerisinde 481 caddeye 405 kilometre uzunluğunda sıcak asfalt çalışması yapıldığını ve çalışmaların yüzde 90'ının okullar açılmadan bitirildiğini söyledi.
Bu yıl 49 köyde 169 kilometre sıcak asfalt uygulaması yapıldığını anlatan Kalkancı, geri dönüşüm projesi ile atıl olan bozuk durumdaki 550 bin ton asfaltın tekrar ekonomiye kazandırıldığını söyledi.
Kalkancı, yollardaki yüzey bozulmalarını tespit edecek ve ölçümleyerek grafik halinde rapor edecek bir sistem üzerinde çalıştıklarını, ayrıca iki asfalt tabakasının daha kaliteli yapışmasını sağlamak için ek yeri bantları kullanılmasının planlandığını sözlerine ekledi.