Oluşturulma Tarihi: Kasım 29, 2003 00:00
Kadınların, İslami hüküm ve ahlaki kurallara uygun olmak kaydıyla erkeklerle telefon ve bilgisayar gibi iletişim araçlarıyla sohbet (chat) etmelerinde sakınca olmadığı bildirildi. Diyanet İşleri Başkanlığı Aylık Diyanet Dergisi'nin ''Sorun Söyleyelim'' başlıklı köşesinde Din İşleri Yüksek Kurulu Üyesi İsmail Karagöz, ''Kadınlar Yabancılarla konuşabilir ve Bilgisayar Ortamında sohbet (Chat) Edebilirler mi?'' şeklindeki soruyu yanıtlarken, kadınların erkeklerle telefon ve bilgisayar ortamında sohbet etmelerinde bir sakınca olmadığını kaydetti. İslami hüküm ve ahlaki kurallara uygun olmak kaydıyla, erkek ve kadınların konuşmalarında telefon, bilgisayar gibi iletişim araçlarıyla irtibat kurmalarında sakınca olmadığını ifade eden Karagöz, şunları kaydetti: ''Kadınların sosyal hayatta aktif rol almasını, ticaret ve iş hayatına katılmasını İslam reddetmemiş, yasaklamamıştır. Bunun tabii sonucu olarak da kadınların gerektiğinde tanıdığı veya tanımadığı kişilerle konuşması zorunlu olur. Ancak bu konuda dinin ve toplumun hoş karşılamadığı davranışlardan kaçınılmalıdır.''     KADINLAR
EZAN OKUYABÄ°LÄ°R MÄ°?-     Karagöz, ''Kadınlar Ezan okuyabilir mi?'' ÅŸeklindeki soruya karşılık ÅŸu görüşlere yer verdi: ''Ezan, erkekler tarafından okunur. Bunu belirleyen peygamberimizdir. Müezzinlerin erkek olması, Ä°slam'ın ilk yıllarından itibaren günümüze kadar devam edegelmiÅŸ bir uygulamadır. Peygamberimizin 4 müezzini vardı, hepsi de erkekti. Dolayısıyla kadınların ezan okuması Hazreti Peygamberin uygulaması ile örtüşmez.''     TÃœP BEBEK CAÄ°Z MÄ°?     Karagöz, kadınların imamlık yapması konusundaki bir baÅŸka soruya ise kadınların ancak kadınlara imamlık yapacağını erkeklere ise imamlık yapmasının ''Dinen caiz olmadığını'' bildirdi.  ''Yapay döllenme ile çocuk sahibi olmanın dini hükmü nedir?'' ÅŸeklindeki soruyu da Karagöz, şöyle yanıtladı: ''Birtakım rahatsızlıkları nedeniyle çocuk sahibi olamayan eÅŸlerin, çocuk sahibi olabilmek için kullandıkları tekniklerden biriside tüp bebek yöntemidir. Bu bir nevi suni döllenme yöntemi olup erkeÄŸin spermi alınıp laboratuvar ortamında kadının yumurtasıyla döllendirilmesi, sonra da kadının rahmine konularak hamileliÄŸe ve doÄŸuma imkan hazırlanması suretiyle olur. Kendisinin veya kocasının kısırlığı sebebiyle normal cinsel iliÅŸki yoluyla çocuk sahibi olamayanbir kadının, çeÅŸitli meÅŸru tedavi yollarına baÅŸvurarak çocuk sahibi olması en doÄŸal hakkıdır.'' Buna karşılık, ''kocanın sperminin, nikahlı eÅŸi olmayan bir kadının yumurtasıyla döllendirilmesi ve embriyonun kadının rahmine konulması veya yabancı bir erkeÄŸin spermi kullanılarak yapılan döllendirme ile gönüllü bir kadının rahminde embriyonun döllendirilmesi'' ÅŸeklindeki uygulamaların ise caiz olmadığını kaydeden Karagöz, ''Bu tür döllendirmeler, neseplerin karışması, anneliÄŸin zayi olması ve benzeri hukuki sakıncalara yol açmasına sebepolacağından kesinlikle caiz deÄŸildir'' dedi. Â
button