Kadınlar dört dörtlük sever

Güncelleme Tarihi:

Kadınlar dört dörtlük sever
Oluşturulma Tarihi: Aralık 22, 2004 00:00

Son yıllarda Türkiye yollarında sayıları hızla artan 4x4 arazi araçları, artık günlük hayatın bir parçası haline geldiler. Yakın geçmiÅŸe kadar sadece zorlu kış ÅŸartlarında kullanılan 4x4 arazi araçları, dünyada otomotiv trendinin deÄŸiÅŸmesiyle beraber, Amerika ve Avrupa’da olduÄŸu gibi, Türkiye’de de boy göstermeye baÅŸladılar.Artan taleple birlikte, karakteristik özellikleri de deÄŸiÅŸen 4x4’ler, konfor, güvenlik hatta performans özellikleriyle prestijin ve güvenliÄŸin sembolü haline geldiler. Yüksek fiyatlarıyla üst gelir seviyesine hitap eden 4x4’ler, orta yaÅŸ ve üstündeki iÅŸ adamlarının makam araçlığından, güvenli olmaları sebebiyle kadınların günlük aracı olmaya kadar çeÅŸitli rollere bürünebiliyorlar. Özellikle kadınlar, trafikte yaÅŸadıkları tacizler nedeniyle 4x4’lere ilgi gösteriyorlar. Büyük gövdeleri, kocaman tekerlekleriyle 4x4’ler, kadınların trafikte kendilerini daha güvenli hissetmelerini saÄŸlıyor. Artan kadın sürücülerle birlikte firmaların 4x4’leri çok daha konforlu ve ‘uysal’ hale getirdikleri görülüyor. Artık 4x4’ler sadece erkeklerin istediÄŸi güç ve imajı deÄŸil, kadınların ihtiyaç duyduÄŸu konfor ve pratikliliÄŸi de göz önünde tutmaya baÅŸladı. 4x4’lerin konfor özellikleriyle artık binek otomobilleri aratmadığı da bir gerçek. Buna karşın, büyük boyutlarıyla ÅŸehir trafiÄŸinde ve park esnasında zorluk yaÅŸanması, yüksek yakıt tüketimleri ve vergiler bu araçların en belirgin dezavantajları. Makyajlı X-Trail 36.5 bin Euro’dan baÅŸlıyor2005 model Nissan X-Trail de yeni ön tampon, ızgara ve yeni tip alaşımlı jantlar yer alırken, ön konsol ve ön göğüs kısmı da yenilendi. Sport ve Elegance model seçenekleri ile satışa sunulan araçta Elegance modelinde deri döşeme, elektrik kumandalı ve ısıtmalı ön koltuklar, CD Player ve elektrikli katlanır dış dikiz aynaları bulunuyor.X-Trail’in motorunda bir önceki modelle karşılaÅŸtırıldığında bir deÄŸiÅŸiklik bulunmuyor. Aracın kaputunun altında 1998 cc.’lik 140 beygir güç üreten DOHC bir motor yer alıyor. 1480 kilogram ağırlığında olan her iki modelde de elektronik kontrollü otomatik vites seçeneÄŸi bulunuyor.X-Trail’de Nissan’ın halen Pathfinder LE ve Infiniti Qx4’da kullanmış olduÄŸu All Mode 4x4 sistemi yer alıyor. Bu sistem sayesinde sadece bir düğme yardımı ile sürücü yol koÅŸullarına göre sürücü üç sürüş pozisyonundan birini belirleyebiliyor: Auto, 2WD veya Lock (4 çeker). Auto pozisyonunda araç yol koÅŸullarına göre otomatik olarak 4 çekere geçebiliyor veya yeniden 2 çeker pozisyonuna dönebiliyor. Sistemin kompaktlığı ve hafifliÄŸi sayesinde maksimum yakıt ekonomisi ve yüksek performans saÄŸlanıyor. Araçta hem ön konsolda, hem bagajda güç soketi bulunuyor. Araçta kullanılan Zone Body yapısı da araca kendi sınıfında çok yüksek bir güvenlik performansı kazandırıyor. Bununla birlikte aracın iç geniÅŸliÄŸi, konforu, manevra kabiliyeti, yükleme alanının geniÅŸliÄŸi ve performansı da aracın ‘outdoor’ kiÅŸiliÄŸi ile baÄŸdaşıyor.X-Trail’in Sport modeli 36 bin 500 Euro+878 milyon 200 bin lira, Elegance modeli ise 39 bin 500 Euro+878 milyon 200 bin lira anahtar teslim peÅŸin satış fiyatları ile pazara sunuluyor.Paris-Dakar’da yarıştı sonra yollara çıktıParis-Dakar Rallisi’nde yarışan Nissan Pick-up’ın yol versiyonu Rally Raid, 4x4 pick-up segmentinde büyük ilgi görüyor. Rally Raid pick-up’ta spor tip süspansiyon, güçlendirilmiÅŸ ÅŸasi, aracın en belirgin özellikleri arasında yer alıyor. Aracın dış kısmında ise tavanda port bagaj, ön sis lambaları, yüksek stop lambalı arka cam koruma çerçevesi, gövde renginde dış dikiz aynaları dikkat çekiyor. Araca spor görünüm kazandıran spor tip koltuk döşemeleri, çift renk deri direksiyon simidi ve deri vites topuzu yanında araçta, 6’lı CD changer ve otomatik klima standart olarak yer alıyor. Aracın ÅŸoför ve yolcu kapılarının yanlarında yer alan beyaz Nissan yazıları ise orijinal olarak Paris-Dakar Rallisi’nde yarışan pick-up’lardan esinlenerek uygulanmış. Araç kırmızı, siyah ve gümüş renk seçenekleri ile satışa sunuluyor. DoÄŸa tutkunlarının yeni merakı pick-up‘larOtomobilin en son ve en yeni modası doÄŸaya kaçışın aracı olarak kabul edilen ‘pick-up’lar... Türk otomobilseverlerin yeni gözdesi olan pick-up’lar ticari araç sınıfında olmasına raÄŸmen, her geçen gün daha fazla talep görmeye baÅŸladı. Tüm dünyada olduÄŸu gibi Türkiye’de de otomobil talebini belirlemede trendlerin önemi ortada. Yeni heyecanlar, yeni tasarımlar ve sosyal yaÅŸantıdaki deÄŸiÅŸimler, otomobilde yeni modalar yaratıyor. Otomobil dünyasındaki en son ve en yeni ‘’moda’’ ise doÄŸaya kaçışın aracı olarak bilinen pick-up’lar. Özellikle Amerika’da coÄŸrafi ÅŸartlardan ötürü çok fazla talep gören pick-up’lar, Türk otomobilseverlerin de yeni gözdesi oldu. Ticari araç sınıfında olmasına raÄŸmen, her geçen gün daha fazla talep gören pick-up segmentinde büyümenin en önemli nedeni, bu araçları hobi amacıyla kullananların sayısındaki artış olarak gösteriliyor. Genelde erkekler tarafından tercih edilen pick-up’lar doÄŸa sporlarına düşkün, hafta sonu ÅŸehir dışına çıkan, off-road yapmayı sevenler tarafından kullanılıyor. Ayrıca, otomobil konforuna sahip olması, ÅŸehir içi kullanım kolaylığı, güvenlik standartlarının yüksek oluÅŸu, haftasonu kullanımına uygunluÄŸu, ikinci otomobil ihtiyacını gidermesi ve zaten varolan ticari kullanımın yanında kiÅŸiye özel kullanım imkanı vermesi de, pick-up’ların bu avantajını artırıyor. Bu araçların içinin binek otomobillere yaklaÅŸan konforu, ticari amaçlı kullanıma ihtiyaç duyan kesimin de ilgisini çekiyor. Özellikle, iÅŸ dışında da ticari araçlarını kullananlar pick-up’lara ilgi duyuyor. Åžehir dışı kullanımı oldukça fazla olan bu araçların yoÄŸun ÅŸantiye ÅŸartlarına veya zorlu doÄŸa koÅŸullarına uygun 4x4 modelleri de pazara sunuldu. Bu araçlardaki ürün yelpazesi tek ve çift kabin modelleri olmak üzere her türlü ihtiyaca cevap verecek ÅŸekilde yaratılmış durumda. 4x2, 4x4, tek kabin ve çift kabin olmak üzere çeÅŸitli versiyonları bulunan pick-up’ların en çok çift kabinli olanları tercih ediliyor. Pazarda satılan pick-up’ların yüzde 90’ına yakını çift kabin olarak satılıyor. Son yıllarda station wagon otomobillerden ve 4x4’lerden bu pick-up’lara doÄŸru bir kayış dikkat çekiyor. Türk tüketicisi de station wagon pazarının dar olması nedeniyle bu pazarda fazla çeÅŸit bulamayarak pick-up’lara yöneliyor. Ayrıca, yeni moda haline gelen pick-uplara 4x4 pazarından da kayış olduÄŸu görülüyor.Volvo ilk SUV modeli ile devrim yarattıBÄ°NEK, otomobil platformu kullanılarak üretilen XC90, Volvo’nun ilk SUV (Sport Utility Vehicle) aracı olma özelliÄŸini taşıyor. Türkiye’de 83 bin 634 Euro’dan baÅŸlayan fiyatlarla satışa sunulan XC90, karakteristik çizgileriyle uzaktan bakıldığında bile Volvo olduÄŸunu hemen belli ediyor.Esnek oturma düzeni sayesinde, oturma kapasitesi 7 yolcuya kadar yükselebiliyor. Volvo XC90 ile arazi aracı pazarına giren Volvo, bazı alanlarda yenilikler de sunuyor. Bunlar, takla atma, devrilme ve çarpışmada devrim yaratan yeni güvenlik çözümleri... Aracın devrilme riskini azaltma için ‘Denge Kontrol Sistemi’ adı verilen aktif dengeyi artırıcı bir sistem kullanılıyor. Bu sistem, özel bir denge algılayıcısı ile aracın yan yatma hızını ve yatma açısını kaydediyor. Bu bilgiyi kullanarak, ulaşılabilecek son açı ve bununla birlikte devrilme riski hesaplanıyor. EÄŸer hesaplanan açı bariz bir devrilme riski oluÅŸturacak kadar büyükse, Dinamik Denge ve ÇekiÅŸ Kontrolü adı verilen çekiÅŸ kontrol sistemi devreye giriyor. Sistem, araç istenenden az dönme davranışı gösterip dengeleninceye kadar motorun gücünü azaltıyor ve bir ya da iki tekerleÄŸi frenliyor. Bu da aşırı manevraların neden olduÄŸu devrilme türü kaza riskini en aza indiriyor. ÜÇ FARKLI MOTOR SEÇENEĞİVolvo XC90 hepsi alüminyumdan imal edilen üç farklı motorla alınabiliyor. Çift turboyla donatılan sıralı 6 silindirli benzinli motorun silindir hacmi 2.9 litre. Motor 272 beygir güç üretiyor. 0’dan 100 kilometreye 9.3 saniyede çıkan otomobilin maksimum hızı 210 kilometre. Yakıt tüketimi ise 100 kilometrede 12.7 litre. Çift turboyla beslenen ve çift ara soÄŸutucu kullanılan 6 silindirli motor, ürettiÄŸi güç ve tork deÄŸerleriyle iki tonu aÅŸan aracı zorlanmadan hareket ettiriyor. Her bir turbo ünitesi üç silindiri besleyen motor, hem emme hem de egzoz manifoldlarında sürekli deÄŸiÅŸken supap zamanlama kontrol sistemiyle (CWT) donatılmış. Supapların açık kalma süresini motor devri ve yüküne göre ayarlayan CWT sistemi, verimi arttırırken tüketimi düşürmeyi hedefliyor.Sürücünün kullanım stiline uygun vites deÄŸiÅŸtirme özelliÄŸine sahip otomatik ÅŸanzımanda arazi ÅŸartları için özel mod bulunmazken akıllı özelliklerine ek olarak, sadece kış kullanım modu W sunuluyor.Haldex firmasıyla geliÅŸtirilen dört tekerlekten çekiÅŸ sistemi, normal kullanımda motorun ürettiÄŸi gücün yüzde 95’ini ön tekerleklere veriyor. Tutunma kaybı yaÅŸandığında elektronik kontrollü çekiÅŸ sistemi sayesinde arka akslardaki güç yüzdesi artırılarak stabilite ve çekiÅŸ korunuyor. Gücün arka akslara aktarılması için ön tekerleklerden birinin kendi çevresinin yedide biri kadar patinaj yapması yeterli oluyor. Diferansiyel kilidi bulunmayan araçta dinamik denge ve çekiÅŸ kontrol sistemi DTSC de sürekli dört tekerlekten çekiÅŸ sistemini destekliyor. 77 yıl sonra üretilen ilk V8 Volvo, SUV modeli XC90’da yeni geliÅŸtirilen bir V8 motor kullanmaya baÅŸladı. Yeni motorun kullanılacağı Volvo XC90’ın resmi tanıtımı ilk kez Paris Otomobil Fuarı’nda yapıldı. V8 motor, Volvo tarihinde de yeni bir dönüm noktası oluÅŸturuyor. Bu motor, markanın kurulduÄŸu tarih olan 1927 yılından beri üretilen ilk V8 olma özelliÄŸine sahip. Volvo XC90 ise bu motor ile güçlendirilen ilk model olacak. Volvo XC90 V8’de yeni geliÅŸtirilen kompakt altı kademeli otomatik ÅŸanzıman ve dünyada ilk defa kullanılan (All Wheel Drive With Instant Traction) Anında ÇekiÅŸ DesteÄŸine Sahip Dört Çeker Sistemi görev yapacak. Volvo XC90 V8, 315 beygir güç ve 440 Nm torka sahip. Düşük devirlerde tork kapasitesini yükseltmek amacıyla, Volvo V8’in emme manifoldunda; 3200 d/d altında kapalı olan bir supap yer alıyor. Bu ÅŸekilde, iki silindir sırası arasındaki hava akışı kesiliyor ve daha sürekli ve geniÅŸ kullanıma olanak veren bir tork eÄŸrisi yaratılıyor. Yeni V8; 0-100 km/s hızlanmasını 7 saniyede tamamlıyor. Ortalama tüketim oranı ise 100 km mesafede 13 litre. Maksimum hız 210 km/s ile elektronik olarak sınırlı.Hyundai, SUV modasına uydu iki model ile Türkiye’ye girdi4x4 SUV modasına uyan Hyundai, iki modeliyle bu sınıfta yer almaya baÅŸladı. Büyük SUV sınıfında Santa Fe ile temsil edilen Hyundai, küçük SUV sınıfına ise kısa bir süre önce satışa sunduÄŸu Tuscon ile girdi.Avrupa ile aynı anda Türkiye’de de satışa sunulan Hyundai Tucson’ın, anahtar teslim satış fiyatı 61 milyar 534 milyon liradan baÅŸlıyor. Ä°ki farklı motor ve ÅŸanzıman seçeneÄŸi bulunan Hyundai Tucson, Santa Fe modelinden bir küçük sınıfta yer alıyor. Hyundai’nin SUV-C sınıfındaki ilk aracı olan Tucson adını Kuzey Amerika’nın Arizona eyaletindeki bir kentten alıyor. TÃœKETÄ°CÄ°YE GÖRE GELÄ°ÅžTÄ°RÄ°LDÄ°Sade ancak modern çizgilere sahip olan Tucson, tamamıyla tüketicinin hayat tarzı göz önünde bulundurularak geliÅŸtirildi. Sahip olduÄŸu ekipman, tasarım, imaj ve marka deÄŸeriyle pazarda önemli bir konuma gelmeyi amaçlayan Tucson, geniÅŸ ve kullanışlı iç mekanıyla sürücü ve yolcular için konforlu bir kabin sunuyor.Tucson’da katlanabilen arka ve ön yolcu koltuklarıyla büyük ve esnek bir bagaj hacmi saÄŸlanabiliyor. Koltuklar katlanıp yükleme hacmi artırılırken tamamıyla yatırılıp düz bir zemin elde edilebiliyor. Ayrıca bagajdaki file ile paspas kaldırılabiliyor ve tüm eÅŸyaların yerleÅŸtirilebileceÄŸi, kolay temizlenen plastik zemin ortaya çıkıyor. Tucson, Hyundai’nin Elantra binek otomobili platformu üzerine geliÅŸtirildi ve 200 milyon doların üzerinde yapılan yatırımla 25 aylık bir sürede tamamlandı. MÃœZÄ°K SÄ°STEMÄ°NDE MP3 BÄ°LE VARTucson’un en çok dikkat çeken özelliklerinin başında MP3 çalar bulunan radyo, CD ve kasetçalarlı kombo müzik sistemi geliyor. Deri döşemeye sahip kabinde bel ve yükseklik ayarlı sürücü koltuÄŸu, 60/40 oranında katlanabilen ve tamamen yatabilen arka koltuklar, dijital bilgi ekranı, elektrikli ve ısıtmalı dış dikiz aynaları, elektrikli ön ve arka camlar, elektronik kontrollü klima, far yükseklik ayarı, hareketli ön ve arka koltuk baÅŸlıkları, harita lambaları, ısıtmalı ön koltuklar, kilitli torpido gözü, hareketli orta konsol ve kol dayama, otomatik hız sabitleyici, ön koltuk arkalarında cep, ön ve arka koltuklarda bardak tutucular, önde ve bagajda iki adet 12 Volt’luk elektrik soketi, ön cam buz çözücüsü, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm, üst konsolda gözlük cebi, yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon, zaman ayarlı arka cam rezistansı ve ışığa duyarlı otomatik ön farlar standart olarak sunuluyor.Aktif güvenlik unsurları arasında ABS, elektronik fren gücü dağılımı EBD ve elektronik çekiÅŸ kontrolü TCS bulunuyor. Bu özelliklerle birlikte kullanılan Borg-Warner Electronic InterActive Torque Management isimli dört çeker sistemi, Tucson’u sınıfında en yüksek seviyede donanıma sahip olan araçlardan biri yapıyor. Tucson’un diÄŸer güvenlik unsurları arasında üçüncü stop lambası, darbe anında katlanan direksiyon mili, darbe emici tamponlar, immobilizer ve kapı içi çelik emniyet kiriÅŸleri bulunuyor. Türkiye’de iki motor seçeneÄŸi ile satılıyorTucson, Türkiye’ye iki farklı motor seçeneÄŸiyle ithal ediliyor. Ãœstten çift egzantrikli ve 16 supaplı 2.0 litre motor, CVVT (Sürekli DeÄŸiÅŸken Supap Zamanlaması) teknolojisine sahip. Bu sistem, egzoz egzantriÄŸi üzerine yerleÅŸtirilen ve emme supaplarının açılma kapanma zamanlarını düzenleyen motor devrine baÄŸlı olarak performansı artırıyor. Böylece geliÅŸtirilmiÅŸ performansla birlikte düşük devirlerde daha yüksek tork, daha düşük emisyon deÄŸerleri (194 gr/km) ve daha az yakıt tüketimi elde ediliyor. 1975 cc hacmindeki dört silindirli motor, 6000 d/d’de 142 beygir maksimum güç ve 4500 d/d’de 185 Nm maksimum tork üretiyor. 1617 kilogram ağırlığındaki araç manuel ÅŸanzımanla 174 km/s maksimum hıza çıkarken 0-100 km/s hızlanmasını 11.3 saniyede gerçekleÅŸtiriyor. 100 kilımetrede ortalama 8.2 litre yakıt tüketen 2.0 litrelik benzinli motorun ÅŸehir içi yakıt tüketimi 10.6 litre ve ÅŸehir dışı tüketimi de 6.8 litre.Tucson’un sınıfında ilk kez sunulan dizel motor seçeneÄŸiyse 2.0 CRDi. 1991 cc hacmindeki dört silindirli ‘Common-Rail’ turbo dizel motor, 4000 d/d’de 112 beygir maksimum güç ve 1800 ile 2500 d/d arasında 245 Nm maksimum tork üretiyor. Manuel ÅŸanzımanla 168 km/s’lik maksimum hıza ulaÅŸan araç 13.8 saniyede 0’dan 100 km/s hıza çıkıyor. 100 kilometrede ortalama 7.1 litre yakıt tüketen motor, ÅŸehir içinde 9.2 litre ve ÅŸehir dışında 5.9 litrelik tüketime sahip. 2.0 CRDi motor ile birlikte sunulan Hyundai’nin H-Matic sıralı ÅŸanzıman seçeneÄŸiyse, Tucson’u 162 km/s maksimum hıza çıkarıyor.Santa Fe, pahalı dört çekerleri aratmıyorHyundai’nin modern yüzlü SUV’u Santa Fe, Türkiye’de 71 milyar 700 milyon liradan baÅŸlayan fiyatlarla satışa sunuluyor. Sante Fe, kullanım hissiyle ve tasarımıyla çok daha pahalı rakiplerini aratmıyor. Gerek cüssesi, gerekse tasarımındaki detaylarla yüksek fiyatlı SUV’lardan bir farkı olmayan Hyundai Santa Fe, Hyundai ürün gamındaki diÄŸer modellerle bazı benzerlikler de taşıyor. Yuvarlak ve iri tasarımlı farlar ve radyatör ızgarası eski Hyundai Sonata’ya bir hayli benziyor. Ön tamponda bir baÅŸka büyük ızgara bulunurken, iki yandaki büyük ve yuvarlak sis farları, Hyundai Santa Fe’ye seçkin ve sportif bir görüntü kazandırıyor. 1 metre 85 santimetreye yaklaÅŸan geniÅŸliÄŸi ve bombeli ön çamurlukların arasında kalan damarlı ön kaput da büyük SUV havasını destekliyor. Hyundai Santa Fe’nin 4.5 metrelik uzunluÄŸu ve 22.3 santimetrelik alt yüksekliÄŸi, hem dışardan tam bir SUV gibi görünmesini, hem de arazi ÅŸartlarında altını vurmadan ilerlemesi için bir avantaj saÄŸlıyor. Karoserin büyük boyutları sayesinde, aracın iç mekanı bir hayli geniÅŸ. Yandan bakıldığında tavan rayları, geniÅŸ çamurluklar ve kapı altlarındaki koruma bantları gibi detaylar yine karakteristik birer SUV özelliÄŸi. GeniÅŸ bagaj kapağının iki yanındaki stop lambaları sade tasarlanmış. Hyundai Santa Fe’nin sun-roof’u da oldukça geniÅŸ. 850 litrelik bagaj hacmi, arka koltukların katlanmasıyla tam 2100 litreye çıkabiliyor.Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi H-Matic, 2 litre hacminde bir turbo dizel motora sahip. 125 beygir gücündeki bu motor, 1818 kilogramlık boÅŸ ağırlığı hareket ettirmekte fazla zorlanmıyor. Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi H-Matic’in standart donanım listesinde ise ÅŸu aksesuvarlar bulunuyor: ABS, EBD (Elektronik Fren gücü Dağıtımı), TCS (ÇekiÅŸ Kontrol Sistemi), sürücü, yolcu ve yan hava yastıkları, immobilizer, uzaktan kumandalı merkezi kilit ve alarm, harita okuma lambası, bel ve yükseklik ayarlı sürücü koltuÄŸu, elektrikli ön ve arka camlar, elektronik klima, far yükseklik ayarı, hız sabitleyici, deri döşeme paketi, ısıtmalı ön koltuklar, radyo-CD-kaset çalar, katlanabilen arka koltuklar, alaşımlı jantlar, ön ve arka sis lambaları, elektrikli sun-roof, port bagaj, bagaj kapağından ayrı olarak açılabilen arka cam, elektrikli dış dikiz aynaları, ön konsolda ve bagajda iki adet 12V elektrik soketi ve ön kapı içlerinde aydınlatma.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!