Hasan AY/İSTANBUL
Oluşturulma Tarihi: Nisan 02, 2007 00:00
İstanbul’da 1992-2006 arasında toplam 110 milyon dolar harcanarak yapılan Zeytinburnu-Kabataş Cadde Tramvayı’nda otomatik makas kontrol sistemi olmadığı için iki görevli, her gün ellerindeki levyeyle nöbet tutup beş dakikada bir gelen tramvayların doğru yöne gitmesi için makas değiştiriyor. 300 bin euroluk sistem, önümüzdeki aylarda yapılacak.
İstanbul’daki 14 kilometrelik Zeytinburnu-Kabataş Cadde Tramvayı’ında araçların doğru yöne gitmesini sağlayacak otomatik makas kontrol sistemi yapılmadığı için büyük sorun çıkıyor. Otomatik makas kontrol sistemi olmayınca, hattın başlangıç ve bitiş noktaları olan Zeytinburnu ve Kabataş duraklarına makas değiştirmek için görevliler yerleştirildi. Görevliler, her gün 06.00-24.00 saatleri arasında toplam 385 sefer yaparak yaklaşık 200 bin yolcu taşıyan tramvayların doğru yöne gitmesi için ellerindeki levyelerle makas değiştiriyor. Vardiyalı olarak iki kişinin çalıştığı noktalardaki görevliler, yağmur çamur, kar kış demeden her 5 dakikada bir gelen tramvaylar için makas değiştiriyor.
İstanbul Ulaşım A.Ş. Genel Müdürü Süleyman Pektaş, hat inşa edilirken otomatik makas kontrol sisteminin öngörülmediğini belirterek, "Önümüzdeki iki üç ay içinde yarı otomatik kontrol sistemini yapacağız. Böylece vatmanlar araç içinden direklerdeki butona basarak makası değiştirebilecek. Otomatik kontrol sistemi inşa aşamasında yapılsaydı, daha doğru olurdu. Bu eklemeyi biz yapacağız. Bunun için yaklaşık 300 bin Euro harcayacağız" dedi.