Güncelleme Tarihi:
İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’nca hazırlanan iddianamede, bilirkişi kusur raporuna göre şoför Er’in asli derecede kusurlu olduğu, kazada başka kimsenin kusur ve ihlalinin bulunmadığı savunuldu.
‘FRENİ TUTMADI’
İETT’de 18 yıl otobüs kullandıktan sonra emekli olan ve 3 yıldır Otobüs AŞ’de çalışan Eyüp Er kazadan sonra gözaltına alındı. Çıkarıldığı mahkeme tarafından serbest bırakılan Eyüp Er, şunları söylemişti: “Kazaya karışan otobüs 2013 modeldi. Bu tür elektronik donanımlı otobüslerde milyonda bir bile olsa beyin sistemi beklenmedik şekilde devreye geçebiliyor, araç sürücünün inisiyatifi dışında hareket etmeye başlıyor. Başıma gelen daha önce de başka arkadaşlarımızın başına geldi. Tüm gücümle frenlere bastım ama araç durmuyordu. Direksiyonu kırmamış olsam çok büyük bir felaket yaşanırdı.”
Kabataş’ı savaş alanına çeviren kazada yaralanan Kübra Dere’nin sağ bacağı dizinin altından kesilmişti.