Güncelleme Tarihi:
Defilede; turkuvaz, sarı, pembe ve yeÅŸil gibi gözalıcı renklerin hakim olduÄŸu 49 parça giysiyi, Japonya'nın ünlü televizyon ve sinema yıldızı Yumiko Åžaku'nun yanı sıra çoÄŸunluÄŸunu Japonların oluÅŸturduÄŸu çeÅŸitli ülkelerden mankenler sundu.Â
Defilenin sonunda ünlü yıldız Yumiko Åžaku ile podyuma çıkarak izleyicileri selamlayan Dice Kayek markasının yaratıcılarından modacı Ece Ege, davetlilerden büyük alkış aldı. Defilenin ardından davetlilere resepsiyon verildi.Â
Ece Ege, ''Oyun bahçesi'' temasını iÅŸlediÄŸi ve çocukça bir yaklaşım ortaya koyduÄŸu Tokyo defilesinin, Paris'te düzenlenen ve büyük ilgi gören son Dice Kayek defilesinden esintiler taşıdığını belirtti.Â
Hazırladığı her defilede izleyicilere bir mesaj verme amacı taşıdığını kaydeden Ege, ''Dünyada son zamanlarda yaÅŸanan olumsuz geliÅŸmelerden en fazla çocuklar etkileniyor. Dünyayı yetiÅŸmekte olan yeni neslin kurtaracağına inanıyorum. Bu nedenle bu yılı çocuklara ithaf ettim'' diye konuÅŸtu.Â
HANEA MORÄ°'NÄ°N ÃœRÃœNLERÄ°NÄ° YARATACAKÂ
Â
Dice Kayek'in Japonya'da yakından tanındığını ve büyük ilgi gördüğünü belirten Ece Ege, bundan böyle dünyaca ünlü Japon markası Hanea Mori ürünlerinin yaratılmasında da görev alacağını bildirdi.Â
Hanea Mori markası taşıyan ürünler yaratılırken renk, model ve desen gibi unsurların belirlenmesinde çalışma yapmak üzere, dünyadaki çok sayıda modacı arasından, moda dünyasında ''Creative Director: Yaratıcı Direktör'' adı verilen göreve seçildiÄŸini söyleyen Ece Ege, anlaÅŸmaya dört gün önce Tokyo'da imza attığını belirtti.Â
Bundan bir Türk modacı olarak büyük mutluluk duyduÄŸunu ifade eden Ece Ege, çalışmalarına Temmuz ayından itibaren baÅŸlayacağını anlattı.Â
''SARS TEKSTÄ°LDE Ä°LGÄ°YÄ° TÃœRKÄ°YE'YE KAYDIRDI"Â
Dış Ticaret MüsteÅŸar Yardımcısı Ömer Faruk DoÄŸan da, Dice Kayek defilesini Japonya'da tekstil sektörünün önde gelen temsilcilerinin yanı sıra çok sayıda modacının izlediÄŸini bildirdi.Â
Â
2003 Türkiye Yılı'nda ticari alandaki tanıtım faaliyetlerinin bir bütün içinde devam ettiÄŸini belirten DoÄŸan, Dice Kayek defilesinin Haziran ayında Japonya'ya çıkarma yapacak tekstil heyetinin bir ayağı olduÄŸunu söyledi.Â
Japonya'nın 100 milyar dolarlık tekstil ithalatı olduğunu anlatan Doğan, Türkiye'nin bu pazardaki payının mutlaka artırılması gerektiğini kaydetti. Son zamanlarda dünyada büyük korku salan Akut Solunum Yetmezliği Sendromu (SARS) nedeniyle dünyanın önde gelen tekstil ihracatçıları Çin ve Hong Kong'un neredeyse üretimleri
Â
ni durdurma noktasına geldiÄŸini ifade eden DoÄŸan, ''Bu geliÅŸme ilgiyi Türkiye'ye kaydırdı. Tekstilde sipariÅŸler artarak sürüyor. Bizim yapmamız gereken, bu talepleri kalıcı hale getirmek ve Japonya gibi gelir düzeyi yüksek ülkelerdeki varlığımızı sürdürmek'' diye konuÅŸtu.Â
DoÄŸan, tekstil heyetinin Haziran ayındaki Japonya ziyareti sırasında bir defile daha düzenleneceÄŸini bildirdi.Â