Japonların yeni oyuncakları

Güncelleme Tarihi:

Japonların yeni oyuncakları
Oluşturulma Tarihi: Ekim 17, 2007 00:00

Son 20 yılda gösterdikleri atakla otomotiv dünyasının zirvesine oynayan Japonlar, kendi evinde düzenleyecekleri Tokyo Motor Show ile Avrupalı ve Amerikan üreticilere adeta gövde gösterisi yapmaya hazırlanıyorlar.

1954 yılından bu yana düzenlen Tokyo Motor Show, 1999 yılına kadar otomotiv dışında birçok sektörü de içinde barındıran genel bir fuar özelliğine sahipti. Ancak o yıldan sonra sadece otomobil ve motosiklet modellerinin gösterildiği bir şov halini aldı. 1973 ve 1999 yılları arasında 2 yılda bir düzenlenen fuar 2005 yılına kadar ise her yıl yapıldı. O tarihten itibaren uluslararası fuar takvimine alınmasıyla birlikte 2 yılda bir düzenlenmesine karar verilen Tokyo Motor Show bu yıl 40’ıncı kez kapılarını açıyor. "Yenilikleri yakala, geleceğe dokun" sloganı ile birbirinden fütüristik modellere ev sahipliği yapacak olan fuar, 24-25 Ekim tarihlerinde basın mensupları için açılacak. Halka ise 27 Ekim tarihinde açılacak fuar otomobilseverler tarafından 11 Kasım tarihlerine kadar ziyaret edilebilecek. 2005 yılında 1 milyon 512 bin kişi tarafından ziyaret edilen fuarın bu yıl 1.7 milyon ziyaretçiyi ağırlayacağı tahmin ediliyor.

OTOMOBİL VE MOTOSİKLET BİRARADA

Teknoloji konusunda sahip oldukları üstünlüğü ürettikleri otomobillere yansıtarak büyük başarı yakalayan Japonların özellikle önümüzdeki yıllarda yollara çıkarmak için hazırladıkları konsept otomobillerin bolluğu dikkat çekiyor. Otomobillerin dışında motosiklet sektörü açısından da oldukça önemli bir yere sahip olan fuarda, motosiklet endüstrisinde söz sahibi olan Japonların konsept ve seri üretim motosikletleri de görücüye çıkacak. Yepyeni motosiklet ve otomobillerle toplamda 100’ü aşkın modelin dünya tanıtımının gerçekleşeceği Tokyo Fuarı’nda 2005 yılında 79 model ilk kez dünyaya tanıtılmıştı. Bu yılın en iddialı fuarlarından biri olan Tokyo’da tanıtılacak olan konsept otomobillerin sayısının fazla olması dikkat çekiyor. Tasarımları bir yana; geleceğe yön veren teknolojileri ile adından söz ettirecek olan konsept otomobillerin yanında yepyeni motosikletler de göz kamaştıracak. Aslan BATUR

Mazda:Japon üretici Mazda’nın konsepti Taiki, tasarımı ile kuşkusuz fuarın en iddialı modellerinden biri olacak. Atmosfer anlamına gelen Taiki, üreticinin en son geliştirdiği RENESIS motora sahip. Aracın arka tekerlekleri dışarıda bırakılarak aerodinamiğe katkı yapması sağlamış.

Honda: Honda, 1983 1991 yılları arasında ürettiği CR-X modelinin yeni neslini habercisi niteliğindeki CR-Z konsepti ile fuarda olacak. Markanın küçük spor otomobil sınıfında mücadele etmesi için tasarladığı konsept birkaç yıl içinde seri üretime geçtiğinde hibrid motor seçeneğine de sahip olacak. Honda’nın diğer bir konsepti ise PUYO. Bu araç da manevra kabiliyetini arttırmak üzere 360 derece dönebilecek şekilde tasarlanmış. PUYO’nun en büyük özelliği ise renk değiştirebiliyor

Suzuki: Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tanıttığı Kizashi konsepti ile D segmentine giriş yapacağının sinyallerini veren Suzuki, Tokyo’da ise Kizashi 2 adlı Crossover konseptini sergiliyor. Araç 3.5 litrelik benzinli bir motor ile donatılmış. Diğer bir konsept olan Pixy ise tek kişilik bir araç. Önümüzdeki yıllarda birçok kişi tarafından kullanılacak tek kişilik araçlardan biri olan Pixy elektrik motora sahip. Bu tek kişilik aracın en önemli özelliği ise istendiğinde SSC isimli aracın içine girerek küçük bir otomobile dönüşmesi. Suzuki’nin paylaşan minibüs ismini verdiği SCC iki adet Pixy’i taşıma özelliğine sahip. Ancak araç ancak Pixy’lerin içinde olduğu durumlarda yol alabiliyor. SCC’nin içinde ne bir direksiyon ne de bir gaz pedalı var. Bu aracın yönlendirilmesi içindeki Pixy’den kaynaklanıyor. Otomotiv dünyası için yepyeni bir konsept olan bu ikili araç modelinin özellikle şehir içi ulaşımında bir çığır açması bekleniyor. Çünkü SCC isimli araç şehir içine geldiğinde bir yere park ettikten sonra içindeki tek kişilik Pixy’le binaların içine girip ofis katına bile çıkabiliyorsunuz.

Nissan:

Nissan’ın yine 2005 yılında konsept olarak tanıttığı modeli Pivo, 360 derece dönebilen yolcu kabinine sahipti. Bu görüntüsüyle yengece benzeyen Pivo, Pivo 2 adıyla bu yıl da fuarda fakat öncüsünün bu özelliğine ek olarak 90 derece dönebilen tekerleklerle donatılmış. Nissan’ın fuarda sergilediği bir diğer konsept Round Box ise, küçük, üstü açık bir multimedya aracı olarak tasarlanmış. Round Box, tabanının şeffaf imal edilmesi sayesinde üzerinde gidilen yolun görülebilmesine olanak tanıyor. Nissan’ın fuardaki diğer konsepti ise geleceğin ticari aracı hakkında fikir veren NV200 konsepti. Aracın kargo kısmı dışarı doğru çıkarak yükleme ve indirmenin kolaylıkla yapılabilmesi sağlanıyor.

Toyota: Dünyanın en büyük üreticisi olan Toyota fuarda 8’i konsept olmak üzere toplam 21 araç sergileyecek. Toyota’nın iReal ismini verdiği tek kişilik modeli seri üretime olan yakınlığı ile büyük ilgi çekecek gibi görünüyor. Segway gibi tek kişilik bir ulaşım aracı olarak tasarlanan iReal, koltuğu sayesinde oturarak kullanılıyor. Toyota’nın RiN adındaki diğer konsept model ise bir golf aracı gibi görünse de tamamen konfora yönelik tasarlanmış. İç mekandaki bir sistem sayesinde araç içindeki oksijen miktarı ayarlanabiliyor. Bu sayede kalabalık şehir trafiğindeki kirli havadan uzak bir şekilde yolculuk edilebiliyor. Japon üreticinin standında yer alacak olan 1/x konsepti ise markanın seri üretimdeki hibrid modeli Prius’un üretilmesi muhtemel olan daha küçük versiyonu hakkında ipucu veriyor.

Subaru: Ralli parkurlarında edindiği tecrübeyi ürettiği otomobillere yansıtarak kendine geniş bir hayran kitlesi yaratmayı başaran Subaru, en hızlı modeli Impreza WRX STI modelini ilk kez fuarda görücüye çıkarıyor. STI dışında elektrik motorlu G4e 15 dakikalık şarj ile 200 kilometrelik yol gidebiliyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!