Japon işadamı bu yaz takım elbise giymeyecek

Güncelleme Tarihi:

Japon işadamı bu yaz takım elbise giymeyecek
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 21, 2005 00:00

Japon iÅŸadamları enerji tasarrufu yapmak için, bu yaz ‘takım elbise giymeme’ kampanyası baÅŸlattılar. Dünyanın 2’nci büyük petrol ithalatçısı Japonya, böylelikle hem enerji tasarrufu yapmayı, hem de küresel ısınmanın önüne geçmek için üzerine düşeni yapmayı amaçlıyor.JAPONYA, enerji tasarrufu yapabilmek ve küresel ısınmayı engelleyebilmek için ilginç bir kampanya baÅŸlattı. Kampanyaya göre, Japon iÅŸadamları yazın takım elbiselerini çıkararak, hem klima masraflarında tasarruf saÄŸlayacak, hem de küresel ısınmayla mücadeleye destek verecek. Japon BaÅŸbakan Junichiro Koizumi baÅŸta olmak üzere, Japon Çevre Bakanlığı ve ülkenin en büyük ÅŸirketlerinin elele baÅŸlattığı kampanyaya destek her geçen gün artıyor. 28 DERECE: The New York Times’ın haberine göre, ABD’den sonra dünyanın en çok petrol ihraç eden 2’nci ülkesi olan Japonya, kampanyayla birlikte, yaz aylarında klima masrafları nedeniyle artan harcamalara gem vurmayı amaçlıyor. Kampanyaya göre, yaz ayları boyunca, ülkedeki bütün kamusal ve özel ÅŸirketler klimalarını 28 dereceye ayarlayacak. SERA GAZI HEDEFÄ°: Japon BaÅŸbakan Junichiro Koizumi, kampanyanın, ülkenin 2012’de 1990’lı yıllara göre havadaki sera gazı oranını yüzde 6 azaltma hedefine ulaÅŸabilmesi için önemine dikkat çekiyor. Koizumi, Nisan ayından bu yana yaptığı konuÅŸmalarda, küresel ısınmayı önlemek için hükümet olarak ellerinden geleni yapmaya söz verdiklerinin altını çizerek, şöyle konuÅŸuyor: ‘Kyoto Protokolü’nün doÄŸum yeri olan Japonya, üzerine düşeni yapacaktır. Bu nedenle, bu yaz cekete ve kravata hayır diyoruz.’CEKETLE GÄ°REMEZSÄ°NÄ°Z: Japon Çevre Bakanı Yuriko Koike de, bu yaz hiçbir çalışanın ofislerine ceketle veya kravatla girmesine izin vermeyeceÄŸini kaydederken, kendilerinin ‘Cool Biz’ adıyla önerdiÄŸi günlük kıyafet modelinin de 3 bin 200 tasarım arasından seçildiÄŸine dikkat çekiyor. Buna ek olarak, Japon Çevre Bakanlığı’nın kampanyadan sorumlu yetkilisi Yoshihisa Fujita, uzun yıllar çalışanların ve yöneticilerin adeta üniforması haline gelen koyu renk takım elbiselerin bu yaz ‘out’ olacağını söylüyor. Fujita, Japonların çoÄŸu zaman yöneticisi ne yaparsa aynısını yapmaya meyilli olduklarını belirterek, bu nedenle kampanyanın üst düzey yöneticiler tarafından baÅŸlatılmasına karar verdiklerini dile getiriyor. Öte yandan, gelecek hafta, Japon parlamentosunun, parlamento ofislerinde ve komite odalarında ceket giyme zorunluluÄŸunu kaldıracak bir kararı kabul etmesi bekleniyor. AYRIM KALMADI: Ãœlkenin en büyük holdinglerinden Renown d’Urban Holding’in yöneticilerinden Masaaki Kato da, klasik giyimle spor giyim arasındaki ayrımın giderek yok olduÄŸunu vurgulayarak, ‘Eskiden takım elbise giyen iÅŸadamı, giymeyen iÅŸsiz olarak algılanırdı, artık böyle bir algılama yok’ diye konuÅŸuyor. KARÅžI ÇIKANLAR DA VAR: Öte yandan, Japonya’da bu kampanyaya karşı çıkanlar da var. Uygulamanın, hem resmi kurumlardaki hem de özel ÅŸirketlerdeki otorite hissini zedeleyeceÄŸini savunanlar, kampanyanın müşteri iliÅŸkilerine de zarar vereceÄŸini öne sürüyor. Japonya’da bir topluluÄŸa ait olma duygusunun çok güçlü olduÄŸuna dikkat çeken uzmanlar ise, takım elbiseden vazgeçmenin pekçok Japonu bireysel farklılığını ortaya koyma konusunda zorlayacağını vurguluyor. Bazı Japonlar da, bu kampanyanın, ABD’de 1990’lı yıllarda baÅŸlatılan ‘cuma günü serbest kıyafet’ uygulamasının tekstil sektöründe yarattığı canlanmayı örnek aldığını dile getirerek, kampanyanın bazı markalar tarafından kasıtlı baÅŸlatıldığını ileri sürüyor. Kravatları çıkarın, ülkeye katkınız olsunKAMPANYAYA destek verenlerden biri de, ülkenin en büyük ÅŸirketlerinden Toyota Motor. Åžirketin Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Hiroshi Okuda, ulusal bir kanaldan yaptığı konuÅŸmada, enerji tasarrufu yapılabilmesi için baÅŸlatılan seferberliÄŸe herkesin uyması çaÄŸrısında bulundu. Okuda, Japon iÅŸadamlarını yaz aylarında ceket ve kravatlarını çıkararak ülke ekonomisine katkıda bulunmaya davet etti.1970’lerdeki deneme fiyasko olmuÅŸtuJAPONYA 1970’li yıllarda benzer bir giysi kampanyasına daha imza atmıştı. O yıllarda tüm dünyayı kasıp kavuran ve petrol fiyatlarının katlanarak artmasına neden olan OPEC’in (Petrol Ä°hraç Eden Ãœlkeler BirliÄŸi) batılı ülkelere uyguladığı petrol ambargosu nedeniyle, dönemin baÅŸbakanı ‘enerji tasarrufu imajı’ fikrini ortaya atmıştı. Bu seneki denemeye benzer bir ÅŸekilde, Japon iÅŸadamlarını tasarruf için yaz aylarında giyilecek takımlarda revizyona çağıran baÅŸbakanın bu tasarısı istenen baÅŸarıyı yakalayamamıştı. Ceket kollarının dirseÄŸe kadar olduÄŸu bu yeni imaj kampanyası, tam bir fiyaskoyla sonuçlanmıştı. E-bildirge zorunluluÄŸu geniÅŸlediSSK’nın 8 ve daha fazla işçi çalıştıran iÅŸyerler için getirdiÄŸi e-bildirge zorunluluÄŸu geniÅŸletildi. Yeni tebliÄŸle, 5 ve daha fazla işçi çalıştıranlar, mayıs, haziran ve temmuz ayları bildirgeleriyle birlikte e-bildirge vermek zorunda olacaklar. AÄŸustos ayından itibaren de 3 ve daha fazla işçi çalıştıranlar zorunluluk kapsamına dahil olacak. SSK Yönetim Kurulu, resmi ve özel sektör ayrımı olmaksızın tüm illerde 8 ve daha fazla işçi çalıştıranların aylık prim ve hizmet belgelerini internet ortamında verme zorunluluÄŸunu geniÅŸletti. Ä°ÅŸverenler Tarafından Aylık Prim ve Hizmet Belgesinin Ä°nternet Ortamında Sosyal Sigortalar Kurumu’na Gönderilmesine (e-Bildirge Uygulamasına) Ä°liÅŸkin Tebliğ’de DeÄŸiÅŸiklik Yapılması Hakkında Tebliğ’e göre, bu yılın mayıs, haziran ve temmuz aylarına iliÅŸkin bildirgeler için, 5 ve üzerinde işçi çalıştıran tüm özel ve kamu iÅŸyerleri zorunlu olarak e-bildirge verecekler. TebliÄŸe göre, aÄŸustos ve takip eden aylar için de bu zorunluluk 3 ve üzerinde sigortalı çalıştıran iÅŸyerleri için de geçerli olacak. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!