Güncelleme Tarihi:
İZTO Kamuoyu Araştırma Ofisi tarafından 28 ilçede 3 bin 64 denek üzerinde yapılan araştırma sonuçlarını değerlendiren Oda Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, çıkan cevaplarda İzmir'in niteliklerinin birbirine yakın olarak sıralanmasına karşın, “İzmir'in sembolü nedir ?” sorusuna daha net yanıtlar verildiğine dikkat çekti.
Bu soruya katılımcıların yüzde 40,6'sının Saat Kulesi yanıtını verdiğini, ikinci sırada yüzde 15,6 ile Kemeraltı ve üçüncü sırada yüzde 12,9 ile fuarın geldiğini belirten Demirtaş, Kordon, deniz, körfez, Karşıyaka, Efes, Teleferik, Kadifekale, Agora, Çeşme, Foça, Hasan Tahsin Anıtı, lokma, vapur, fayton ve Hisarönü yanıtlarının da geldiğini söyledi.
Anket katılımcılarına 'İzmir deyince aklınıza gelen sözcükler ve nitelikler nelerdir” sorusu yöneltildiğinde ise yüzde 14,9 ile akla gelen ilk kelimenin 'Deniz ve Körfez' olduğunu belirtti. Bunu Kordon ve Kemeraltı yanıtları izledi.
İZMİR'İN KIZLARI
Demirtaş, İzmir deyince akla gelen sözcükler sorusunda İzmirli kızların da unutulmadığını belirtti. Katılımcıların yüzde 7,8'inin İzmir deyince, İzmir'in kızlarını anımsadığını belirten Demirtaş, bu soruya verilen yanıtlar arasında Karşıyaka, Ege'nin incisi, Çeşme, Foça, vapur, gevrek, Hasan Tahsin Anıtı ve Hisarönü kelimelerinin de yer aldığını dile getirdi.
Araştırma sonuçlarına göre İzmir'in doğal niteliklerinin ön plana çıktığını, kentin alışveriş merkezi niteliğinin devam ettiğini fuarın da İzmir için önemli bir unsur olmayı sürdürdüğünü gördüklerini belirten Demirtaş, sunulan şıklar dışında anket formlarına “özgür, rahat, huzurlu, güzel, yaşanacak, medeni, sıcak ve aydın insanların kenti” gibi kavramların eklendiğini, kent hakkında olumsuz görüşlerde bulunan katılımcı oranının ise yüzde 1'in altında kaldığını söyledi.
Demirtaş, İzmir'i bir marka kent haline getirmek için kapsamlı bir çalışma yürüttüklerini, çıkan sonuçların bu çalışmada değerlendirileceğini kaydederek kentlinin kabul ettiği, dünya çapında kullanılacak bir kimlik oluşturacaklarını söyledi.
EXPO SORUSU
Aynı araştırmada EXPO ile ilgili sorular da sorulduğunu ifade eden Demirtaş, İzmirlilerin yüzde 23'ünün EXPO 2015'in ne olduğunu bilirken, yüzde 77'sinin bilmediğini söyledi.
Buna karşılık 'İzmir'in EXPO 2015'e aday olduğunu biliyor musunuz” sorusuna evet yanıtı verenlerin yüzde 43, hayır yanıtı verenlerin yüzde 57 olduğunu söyleyen Demirtaş, gelir seviyesi ve eğitim oranının yükseldikçe EXPO'nun bilinirliğinin azaldığını, bunun orta kesimin kentle, projelerle daha ilgili olduğunu gösterdiğini ifade etti.
İzmir'in denizle barışması için daha fazla proje üretilmesi gerektiğini dile getiren Demirtaş, şunları kaydetti:
“Rahmetli Ahmet Piriştina'nın döneminde bu konuda çok önemli adımlar atıldı ama daha sonra istenilen tempoda sürmedi. Bunlara hız vermemiz gerekiyor. İlçe belediyelerimizin plaj projeleri var. Körfez temizliği tamamlanıp, 30-40 yıl önceki gibi yüzme yarışları düzenlenmeli. İzmirliler kentle pek çok yerde denizle arasında engeller var, yol var, binalar var. Bunlar kaldırılmalı. Ama daha İzmir'in bir akvaryumu bile yok. Oda olarak hazırladığımız Dalgakıran projesi, akvaryumu da kapsayan böyle bir projeydi ama bürokrasi aşılamadı. Bunun gibi projeler üretilmesi gerekiyor.”
YENİ SİMGELER
Saat Kulesi'nin önemli bir sembol olmasının yanı sıra, İzmir'e dünya çapında tanıtımı için yeni bir sembol daha kazandırılabileceğini ifade eden Demirtaş, bunun için EXPO'nun çok önemli bir araç olacağını söyledi.
Demirtaş, “İnciraltı'ndaki EXPO alanında denizin doldurulması ile yapılacak EXPO adasında sağlık temasına uygun olarak bir DNA Kulesi yapılması projemiz var. Yine körfezin iki yakasını birleştirecek bir köprü yapılacak. Böyle bir kule ve köprü, Saat Kulesi'nden sonra İzmir'in yeni simgesi olabilir' diye konuştu.