Burcu TANER/İZMİR, (DHA)
Oluşturulma Tarihi: Haziran 15, 2011 12:46
İZMİR - İstanbul Otoyolu’na gerekli malzemeyi sağlamak için açılacak olan 7 taş ocağından 5’inin Kemalpaşa’da olması üzerine, yürütmeyi durdurma davası açıldı. Böylece Otoyol Projesi’nin tamamına yönelik ÇED Raporu olmadığı gerekçesiyle dava açan İzmir Barosu’nun ardından, ikinci dava da açılmış oldu.
Türkiye’de yap-işlet-devret modeliyle hayata geçecek en büyük proje olan 6.5 milyar dolarlık İzmir-İstanbul Otoyol Projesi’nde çevre kaygısı doğdu. Otoyol yapımı için gerekli olan malzemenin karşılanması yönünde açılacak olan toplam 7 taş ocağının 5’inin İzmir Kemalpaşa’da bulunması hukukçuları da harekete geçirdi. Konuyla ilgili bilgi veren İzmir Barosu avukatlarından Serkan Şahin, geri kalan taş ocaklarının da Balıkesir’de açılacağı bilgisini vererek burada yaşayan halkın, Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) Raporu olmaması üzerine taş ocaklarının yaratacağı kirliliğe karşı dava açtığını ve yürütmeyi durdurma kararı aldığını anlattı.
NEDEN 5’İ DE AYNI YERDE?Kemalpaşa’daki taş ocaklarının Ansızca, Sütçüler, Atalan, Çambel ve Ulucak beldelerine açılacağını, bu beş taş ocağının 5 bin dönümlük araziyi kaplayacağını aktaran Şahin, "Devlet Su İşleri’nin çay ıslahı için açacağı taş ocağını da düşünürsek bu bölgede 6 bin dönümlük bir alan taş ocağı olacak" diye konuştu. Bereketli tarım toprakları ve gıda sanayinin yoğun bulunduğu bölgede bu durumun risk yaratacağına işaret eden Şahin, "Patlama sırasında meydana gelecek toz ne olacak? Bu sorunun yanıtını alamıyoruz.
Seçim öncesinde bu konuyla ilgilendik ancak hiçbir bürokrattan taş ocağı ruhsatı var veya yok diye bilgi alamadık. Ruhsatları alınmış bir Ankara firması var. Teklif bu firmaya verilmiş. Alanı da malzeme kolay çıksın diye geniş tuttuklarını söylüyorlar" dedi.
"
YÜZDE 100 YÜRÜTMEYİ DURDURMA ALACAĞIZ"
İzmir ve İstanbul arasındaki binlerce kilometre arasında malzemenin neden sadece Kemalpaşa ağırlıklı çıkarıldığına anlam veremediklerini dile getiren Avukat Şahin, "Kemalpaşalı bunun farkında değil. İzmirli de farkında değil. Orada organize sanayi bölgesi var. Gıda üretimi var. AB standartlarında hangi malzeme çıkacak, kim alacak? Bu taş ne kadar süreyle buradan alınacak, kaç ton malzeme alınacak? Otoyol bittikten sonra bu ocaklar kapanacak mı? Bu bölge, üst tarafı orman, alt tarafı zeytinlik, kiraz bahçeleri ve yerleşim alanı olan bir yer. Biz davamızı açtık, yürütmeyi durdurmayı yüzde 100 alacağız" dedi.
"BARO HAKLI"
İzmir Barosu’nun Otoyol’da ÇED raporu alınmaması konusunda açtığı dava sonrası yapılan yorumlara da değinen Serkan Şahin, "Baro projenin ÇED alındıktan sonra yapılmasını istiyor. Alınacak malzeme miktarı belli olsun, patlamanın saati belli olsun, o alan sonradan yeşillendirilsin, kabul. Ancak bunlar yapılmayıp sırf o bölge tıraşlanıyorsa bu uygulama elbette yargı yoluna gider" değerlendirmesini yaptı.