Ä°talya turizmini ‘Türkiye modeli’ ile kurtaracak

Güncelleme Tarihi:

İtalya turizmini ‘Türkiye modeli’ ile kurtaracak
OluÅŸturulma Tarihi: Haziran 10, 2005 00:00

Ä°talya, zor durumdaki turizm sektörünü kurtarmak için ‘Türkiye modeli’ne sarıldı. Ä°talyan basını, Türk turizminin büyük baÅŸarı saÄŸladığını ve bunun Ä°talyan turizmi için örnek alınması gerektiÄŸini yazdı.YILLIK turist sayısı 40 milyondan 36 milyona gerileyen Ä°talya, turizm sektöründeki sıkıntıyı aÅŸabilmek için kendine Türk turizmini örnek alıyor. ‘Corriere della Sera’nın eki ‘Magazine’ dünkü sayısında ‘İtalya’yı kurtarmak için turizm sektöründen iÅŸe baÅŸlayalım’ baÅŸlıklı araÅŸtırmasında ülkede turizmin ciddi boyutlarda kan kaybettiÄŸini, geçen yıl ülkeye gelen turist sayısında ciddi bir düşüş olduÄŸunu, son üç yılda yüzde 10’luk bir eksilme görüldüğünü anımsatarak, bunu aşırı pahalılığa, gereken servisin yapılmamasına ve organizasyon bozukluÄŸuna baÄŸladı.KONUK TANRIDIR: Dünyanın ve Ä°talya’nın birçok ünlü turizm operatörü ile Ä°talya’nın turizmde yaÅŸadığı krizi inceleyen yatıran ‘Magazine’ Hintlilerin yeni sloganı ‘Konuk Tanrıdır’dan esinlenerek turistin kutsallığını ön plana çıkardı. Özellikle Ä°talyan operatörler Ä°spanya ve Türkiye’nin son yıllarda yabancı turistler için uyguladıkları modelin bu alanda en doÄŸrusu olduÄŸunu hatırlatıldı.TEMATÄ°K OTELLER: Öncelikle Ä°spanya’nın Alicante kentinin uyguladığı ‘HerÅŸey dahil ucuz lüks tatil köyleri, ucuz ulaşım ve yüksek kalitenin’ ÅŸimdilerde Türkiye için geçerli olduÄŸunu belirten ‘Magazine’, Türkiye’deki, Hollywood ve Las Vegas türü Venedik, Topkapı ve Kremlin gibi dünyaca ünlü kent ve sarayların minyatür tatil köylerinin çok ilgi çektiÄŸini ve bu ÅŸekilde özellikle Alman turistlerin bu köylere vurulduÄŸunu öne sürdü. GOLF TURÄ°ZMÄ°: Türkiye’nin golf sporu için özellikle Antalya yöresinde yaptığı yatırımlarla zengin turistleri çektiÄŸini, ancak en önemlisi ‘paket turlara’ sadık kalındığını ve yabancı turistin Türkiye’ye adım atmasıyla kendisini emin ellere teslim etmesinin en önemli ve örnek alınacak güven olduÄŸunun altını çizen operatörler, 40 milyondan 36 milyona düşen yıllık turist sayısını yeniden artırmak için Türkiye’deki gibi bir Turizm Bakanlığı kurulmanın da ÅŸart olduÄŸunu belirttiler.Avrupa’nın turizm devleri arasında 3 Türk ÅŸirket var TÃœRK kökenli üç tur oparötürü Avrupa’nın en büyük 150 tur operatörü sıralamasına girdi. Almanya’da yayımlanan FVW Dergisi’nin her yıl açıkladığı Avrupa’nın En Büyük Tur Operatörleri AraÅŸtırması 2004 sonuçları açıklandı. 15 büyük tur operatörünün ciro ve müşteri sayılarına göre sıralandığı listede Türk kökenli Öger Tours 35’inci, Marmara 50’nci GTI (Gulet Tour International) ise 60’ıncı oldu.EN BÃœYÃœK TUI: Listenin ilk sırasında, en yakın rakibinin iki katına yakın cirosuyla TUI yer aldı. TUI’nin 2004 yılı cirosu 13.1 milyar Euro, müşteri sayısı ise 18.4 milyon kiÅŸi olarak gerçekleÅŸti. Avrupa’da faaliyet gösteren 150 tur operatörünün müşteri ve ciroları üzerinden yapılan araÅŸtırmaya göre TUI 2004’te 18 milyon 400 bin müşteriye hizmet verdi. Müşteri sayısındaki artış ile cirodaki artış karşılaÅŸtırıldığında TUI’nin cirosunu müşteriden daha çok yükselttiÄŸi dikkat çekiyor. TUI’nin cirosu yüzde 3.6 artarken müşteri sayısındaki artış yüzde 0.9’da kaldı. Listeye 35’inci sıradan giren Türk kökenli Öger ise tersine bir geliÅŸme gösterdi. Öger 2004’te cirosunu yüzde 6.1 oranında artırırken müşteri sayısındaki artış yüzde 8.5 olarak gerçekleÅŸti.MÜŞTERÄ° BAÅžI CÄ°RO: Buna göre TUI’de 713 Euro olarak gerçekleÅŸen müşteri başına ciro Öger de 490 Euro’da kaldı. Öger’in müşteri başına cirosunun TUI’ye göre düşük kalmasının, müşterilerinin büyük bölümünün turistler deÄŸil yurt dışında çalışan işçiler ve diÄŸer uçak yolcularından oluÅŸmasından kaynaklandığı bildirildi. Bu nedenle de hizmet verilen müşteri sayısı sıralamasında 1 milyon 320 bin kiÅŸi ile üst sıralarda yer alan Öger’in 639 milyon Euro ciro ile 35’nci olduÄŸuna dikkat çekildi. Listeye giren diÄŸer Türk kökenli firmalardan 50’nci sıradaki Marmara’nın cirosu 276 milyon Euro 335 milyon Euro’ya, müşteri sayısı da 579 binden 715 bin kiÅŸiye yükseldi. Listenin 60’ıncı sırasında yer alan GTI’nin cirosu da 172 milyondan 204 milyon Euro’ya, müşteri sayısı da 360 bin kiÅŸiden 406 bin kiÅŸiye çıktı.Türkiye’ye gelen her 5 turistten biri Alman TÃœRKÄ°YE’ye gelen her beÅŸ turistten birinin Alman olduÄŸu belirlendi. Ä°lk beÅŸ aydaki turist sayısı, yüzde 30’a yakın artarak 6.2 milyonla rekor düzeye ulaÅŸtı. Bunun yüzde 22 oranındaki 1.4 milyonluk bölümünü Almanlar oluÅŸturdu. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın verilerine göre, ocak-mayıs döneminde Türkiye’ye gelen yabancı ziyaretçilerin sayısı 6 milyon 155 bin 342 olarak gerçekleÅŸti. Turist sayısı, geçen yılın eÅŸ dönemindeki 4 milyon 829 bin 55’lik düzeyine göre yüzde 27.5’lik artış kaydetti. Almanya turist sayısında liderliÄŸi bırakmıyor. Ä°lk beÅŸ ayda Almanya’dan gelen ziyaretçilerin sayısı, geçen yıla göre yüzde 19.5 artarak 1 milyon 367 bin 253’e yükseldi. Almanya’nın toplamdaki payı yüzde 22.2’yi buldu. Bulgaristan 604 bin 603 kiÅŸiyle ikinci, Rusya 431 bin 269 kiÅŸiyle üçüncü sırada yer aldı. Bulgar turistlerin sayısı yüzde 20.5, Rus turistlerin sayısı yüzde 7.2 arttı. Hollanda’dan gelenlerin sayısı yüzde 9.6 artarak 379 bin 34’e, Ä°ngiltere’den gelenlerin sayısı yüzde 37.7 artarak 368 bin 433’e, Ä°ran’dan gelenlerin sayısı yüzde 97 artarak 303 bin 84’e, Fransa’dan gelenlerin sayısı yüzde 49 artarak 214 bin 490’a çıktı. Ocak-mayıs döneminde Türkiye’ye Yunanistan’dan 209 bin 743, Azerbaycan’dan 155 bin 950, Gürcistan’dan 123 bin 827 yabancı ziyaretçi geldi.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!