Güncelleme Tarihi:
İŞTE MÜSLÜMANLARI SALDIRGAN GİBİ GÖSTEREN O REKLAM - WEB TV
Müslüman göçmen karşıtı partinin reklamı, küresel ekonomik krizden etkilenen İsveç'te göçmenler için yapılan harcamalara dikkat çekmeyi amaçlıyor. Reklâmda, burka giyimli kadınların oluşturduğu bir çete, yürüteç yardımıyla yürüyebilen yaşlı bir kadını soyuyor.
Bu reklâm açıkça Avrupa’da sayıları artan Müslüman göçmenlere karşı bir hareket, ancak aynı zamanda küresel ekonomik krizin bir sonucu. Reklamın videosunda, bir sayaç sürekli azalmakta olan devlet bütçesini gösteriyor. Yaşlı İsveçli kadın, bebek arabaları süren burkalı kadınların arasında kalıyor. Videonun sonunda, bir el “emekli” yazan kola, diğer bir el de “göçmen” yazan kola uzanıyor. Kısaca anlatılmak istenen, her ikisi için yeterince para olmadığı.
Ekonominin giderek zayıflamasının İsveç’te Müslüman karşıtlığını ilerletmiş olduğunu söylemek yanlış olmaz. Seçim kampanyalarını İslam karşıtı ve yabancı karşıtı söylemleri ile sürdüren aşırı sağcı partisi SD Pazar günü yapılan seçimlerde oyların yüzde 5.7'sini almayı başardı.
Parti mecliste 20 sandalye elde ederek, koalisyon görüşmelerinde kilit bir noktaya yerleşti. SD, böylece 2006 seçimlerinde yüzde 2.8 olan oy oranını büyük oranda artırarak, yüzde 4 olan seçim barajını da aştı ve ilk kez mecliste milliyetçi söyleme dayanan bir partinin girmesini sağlamış oldu.
Parti, hafta sonunda yapılan seçimlere dek parlamentoda temsil edilmemişti.
Hürriyet'i Facebook'ta takip etmek istiyorsanız:
http://www.facebook.com/#!/HurriyetPlanet
Hürriyet'i Twitter'da takip etmek istiyorsanız:
http://twitter.com/HurriyetPlanet