Güncelleme Tarihi:
Kaptan pilot Uğur Aşıkoğlu, Onur Air'e ait 180 yolcu taşıyan uçağın motorunun büyük bir gürültüyle durmasına rağmen teknik ekibin olayı ciddiye almadığını, aynı uçağın olaydan kısa bir süre önce de pistte hareket halindeyken bir numaralı motorunun durduğunu ileri sürdü. Aşıkoğlu, uçuşu emniyetli bulmadığı için aynı uçağın başka bir pilot tarafından uçurulabileceğini düşünerek, yolcuları uyardığını belirtti.
UÇUŞA ZORLANDIĞI İDDİASI
Kaptan pilot Aşıkoğlu, olay günü yardımcı pilotu ile bindiği uçağın gövdesinde bulunması gereken, ancak arızalı olduğunu ileri sürdüğü enerji kaynağının çalışmaması nedeniyle teknik ekibe harici elektrik ve klima sistemi bağlattığını söyledi. Harici enerji kaynağının uçaktan ayrılmasının ardından iki numaralı motorun büyük bir gürültüyle birden durduğunu ifade eden Aşıkoğlu, teknik personelin, tüm uyarılarına karşın arızayı küçümsediğini savundu.
Bu sırada kabin amirinin, uçağın bir süre önce yerde çalışır durumdayken bir numaralı motorunun aniden durduğunu belirterek, kendisini uyardığını belirten Aşıkoğlu, teknik vardiya şefinin bu bilgiyi doğruladığını vurguladı.
Teknik ekibi yeniden uyardığını, ancak iki numaralı motoru yeniden çalıştıran ekibin “uçabilir” raporu verdiğini anlatan Aşıkoğlu, bunun üzerine ”Bu motorun kalkıştan hemen sonra durmayacağını garanti ediyor musunuz?” diye sorduğunu ancak, “Bunu hiçbir zaman garanti edemeyiz. Şu an veriler normal” cevabını aldığını kaydetti.
Telefonla ulaştığı “Tip Şefi”nin kendisini aynı uçakla uçmaya zorladığını öne süren Aşıkoğlu, kendisine başka bir uçakla uçma alternatifinin gösterilemediğini iddia etti.
UÇAKTAN İNİP GERİ DÖNDÜ
Aynı uçakla uçmaya zorlanması nedeniyle “Tip Şefi”ne telefonla istifasını bildirdiğini ileri süren Aşıkoğlu, yardımcı pilotla vedalaşarak uçaktan ayrıldığını söyledi. Aşıkoğlu, şöyle devam etti:
“Uçaktan indim ve uçaktan 5 metre kadar ayrıldıktan sonra aynı uçağı başka bir kaptan pilotun uçurabileceği aklıma geldi. Güvenli havacılığa inandığım için uçağa dönerek yolculara, “Ben bu uçağın kaptanıyım. Bu uçağı uçuşa emniyetli bulmadığım için uçaktan ayrılıyorum. Bu şirkette tehlikeli kararlar veriliyor' anonsu yaparak uçaktan indim. Sessiz sedasız merdivenlerden inerek yolcuları kaderleriyle baş başa bırakabilirdim. Ama o uçağa bir şey olsaydı kendi vicdanıma hesap veremezdim.”
İSTİFA EDECEK
Bunun planlanmış bir hareket olmadığını, Onu Air'den ayrılmayı da düşünmediğini ifade eden Aşıkoğlu, “Kaptan pilot olarak tehlikeli bir anda yapılmış sorumlu bir hareketti” dedi. 15 yıldır uçuş lisansı bulunduğunu bunun 9 yılında kaptan pilotluk yaptığını dile getiren Aşıkoğlu, 11 bin 400 saat uçuşu olduğunu kaydetti.
İstifası ile birlikte pilot arkadaşlarının araya girmesiyle başka bir şirkette işe başladığını dile getiren Aşıkoğlu, bu şirkete zarar vermemek için istifa edeceğini belirtti. Almanya, Çin ve Amerika'dan uçuş lisansları olduğuna dikkat çeken Aşıkoğlu, “Uluslararası standartlara sahip bir pilot olduğum için işsiz kalacağımı düşünmüyorum” diye konuştu.
ALMANYA'DA DA SORUŞTURULUYOR
Alman vatandaşı da olan Aşıkoğlu, Alman Pilotlar Derneğine de üye olduğunu, bu nedenle Alman Sivil Havacılık Kurumunun da konuyla ilgilendiğini kaydetti. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün konuya yaklaşımından duyduğu rahatsızlığı da dile getiren Aşıkoğlu, bir yetkilinin kendisini arayarak “pilotların çok sık şirket değiştirdiğini belirtip olaydan önce başka bir şirketle anlaşıp anlaşmadığını” öğrenmek istediğini ileri sürdü. Aşıkoğlu, aynı yetkilinin olayı büyütmemesini istediğini de iddia etti.