İşte size harbi ’Jeep’

Güncelleme Tarihi:

İşte size harbi ’Jeep’
Oluşturulma Tarihi: Haziran 21, 2006 00:00

Türkiye’de jenerik olarak adlandırılan (adını sektöre veren) ve sektöründeki tüm ürünlerle özdeşleşmiş 25’in üzerinde marka bulunuyor. Bu markaların başında da kuşkusuz ’Jeep’ var. Bugün Türkiye’de 4X4 veya SUV sınıfındaki araçları halen Jeep (Cip) olarak adlandırıyoruz. Ama bir çok 4X4 model, test ettiğim ’Komutan’ (Commander) gibi harbi ’Jeep’ olarak adlandırılamaz.

Gerek heybeti gerekse geçmişi bugüne taşıyan iç ve dış tasarımıyla Jeep’in yeni ’Komutan’ı size 4X4 bir aracın nasıl olması gerektiğini açıkça gösteriyor. Bu haftaki konuğumun Türkiye’de fiyatı ise 92 bin 899 Euro’dan başlıyor.

Chrysler Grubu’na bağlı Jeep’in yeni 4X4 modeli Commander’in geçtiğimiz aylarda Umman’da yapılan test sürüşüne katılamamıştım. Katılan arkadaşlarımın anlattıkları Commander hakkında merakı artırıyordu. O yüzdende kısa süreliğine de olsa teste aldığım Commander ilk karşılaşmamız da bile beni heyecanlandırmaya yetti. Aracı kullanmaya başladığımda ise kendi kendime ’İşte harbi Jeep’ diye düşünmeden edemedim.

Otomotiv sektöründe belli ’niş’ markalar vardır. Ferrari, Maserati ve Porsche gibi markalar spor otomobil konusunda çok ileridedir. Arazi aracı dendiğinde ise akla ilk gelen isim ’Jeep’ olur. Ürettiği 4X4 modelleri ile bulunduğu segmentteki araçların dahi kendi adıyla anılmasını sağlayacak kadar köklü bir geçmişe sahip olan Jeep’in her modeli size arazi ruhunu yansıtır.

GERİ GÖRÜŞ KAMERASI

Markanın en yeni ve en büyük modeli olan Commander ise büyük boyutları ve sunduğu geniş iç mekanı ile dikkat çekerken, tasarımıyla da safkan bir ’Jeep’ olduğunu kanıtlıyor. Aracın uzun olduğunu içine bindiğiniz zaman konulan geri görüş kamerası ile daha iyi anlıyorsunuz.

Jeep Commander’in dış tasarımına baktığımızda dik ön camı, arka farı ve arka tasarımı ile beraber daha eğimli kenar gövdesi ve yan camları, aracın klasik Jeep tarzını vurguluyor. Keskin hatlara sahip yan aynalarda da bu tarz kendini açıkça belli ediyor. Aracın ön kısmında dikdörtgen formlu farlar dikkat çekiyor. Ön farların yanlarında yatay olarak konumlandırılan sinyal farları ile ön tasarım, köşeli hatlara sahip eski Cherokee modellerini anımsatıyor. Krom kaplı büyük ön ızgara da aracın Jeep ailesinin bir mensubu olduğunu gösteriyor.

Aracın yan kısmına geçildiğinde ise ne kadar uzun olduğu açıkça görülüyor. Bu uzun dingil mesafesi sayesinde üçüncü koltuk sırasını sunan Commander, köşeli hatlarını otomobilin her yanında sürdürüyor. Aracın arka kısmına geçildiğinde ise büyük bagaj camı dikkat çekiyor. Bagaj kapağının kenarlarına konumlandırılmış krom kaplı tutamaklar 4X4 ruhunu yansıtan özelliklerden biri.

1950 LİTRE BAGAJ HACMİ

Commander’in içinde ise vites topuzundan, gösterge paneline, direksiyondan, dış görünüşe kadar, araçta detaylara verilen önem açıkça belli oluyor. Aracın iç mekanında kullanılan kaliteli malzemeler dikkat çekerken, ergonomik olarak bir sorunun bulunmadığı ön konsolda kumandalar kolay kullanımları ile kullanıcı dostu bir yapı sergiliyor. Ön konsolun en üstünde geniş renkli ekran yer alıyor. Onun altında ise klima kumandaları bulunuyor. Büyük boyutlarını iç mekana genişlik olarak yansıtan Commander, 7 kişiye yeteri kadar yeterli yaşam alanını sunuyor. Üçüncü koltuk sırası kullanılırken araç 1710 litrelik bagaj hacmi sunuyor. Bu koltuklar yatırıldığında bagaj hacmi 1070 litreye yükseliyor. İkinci koltuk sırası da katlandığında ise bu hacim tam 1950 litreye yükseliyor.

TİYATRO TARZI KOLTUKLAR

Jeep Commander’de üç sıralı, yedi yolculu tasarımının işlevselliğini vurgulayan ’tiyatro tarzı’ oturma düzeni bulunuyor. Koltuk yükseklikleri geriye doğru gittikçe arttığı için, araçta bulunan tüm yolcular, etraflarındaki manzarayı rahatlıkla görebiliyor. İkinci sırada yer alan koltukların katlanabilir ve ileriye doğru itilebilir özellikte olması, üçüncü sırada oturan yolcuların aracın her iki tarafından da kolayca inip binmesine imkan sağlıyor. Ayrıca, arka koltukların da katlanabilir olması nedeniyle, araçta dümdüz bir yükleme alanı oluşturulabiliyor. Maksimum konfor sağlamak üzere Jeep Commander’in üçüncü koltuk sırasında ayrı bir ısıtma, havalandırma ve klima sistemi bulunuyor. Ancak üçüncü sıra koltuklar açık olduğu zaman dikiz aynası kullanımı ortadan kalkıyor.

3 litrelik dizel motoruyla ortama 10.2 litre yakıyor

Teste aldığımız Commander’de yeni 3.0 litrelik CRD V6 motor görev yapıyor. 3.0 litre hacmindeki dizel motor, akıcı vites değişimi ve dizel motorda optimum yakıt tüketimi sunan beş vitesli otomatik şanzıman ile eşleştirilmiş. Bu şanzıman manuel olarak da kullanılabilme özelliğine sahip. 3.0 litrelik 6 silindirli motor 4000 d/d’de 218 beygir güç üretiyor. 510 Nm’lik maksimum torkunu da 1600-2800 d/d bandında üretiyor. Bu değerlerle 0-100 km/s hızlanmasını 9.0 saniyede tamamlayan 2306 kilogram ağırlığındaki araç 200 km/s maksimum hıza ulaşabiliyor. Şehir içinde 100 kilometrede 13.1 litre, şehir dışında 8.6 litre yakıt tüketen Commander ortalamada ise 10.2 litre yakıta ihtiyaç duyuyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!