İşte gerçek metrobüsler

Güncelleme Tarihi:

İşte gerçek metrobüsler
Oluşturulma Tarihi: Mart 13, 2008 07:00

İSTANBUL Büyükşehir Belediyesi’nin Avcılar-Topkapı hattında kullanılmak üzere Hollanda’dan satın aldığı metrobüslerin ilki, açıklanan tarihten 4 ay sonra, üç Hollandalı görevli tarafından İstanbul’a getirildi.

İŞTE GERÇEK METROBÜSLERİN FOTOĞRAFLARI - FOTO GALERİ

Deniz yoluyla İzmir’e oradan da kara yoluyla önceki akşam İstanbul’a getirilen metrobüsün kentteki ilk durağı İETT’nin Edirnekapı’daki garajı oldu. Araç, ruhsat ve plaka işlemleriyle Sanayi Bakanlığı’ndan alınacak tip onay belgesinin ardından hizmete girecek. Hollanda’dan gelecek üç kişilik ekip, metrobüs aracının kullanımını İETT şoförlerine öğretecek. Uzunluğu 26 metre olan ve çift yönde kapısı bulunan metrobüs, Topkapı-Avcılar arasında günde 10 sefer yapacak. Her birinin yapımı 8 ayda tamamlanan, toplam 50 araçtan, ilk ikisinin Ekim 2007’de, kalanının da Eylül 2008’e kadar 2-3 ve 5’erli gruplar halinde geleceği açıklanmıştı. 230 yolcu kapasitesine sahip olan metrobüsler, saatte 60 kilometre hız yapabiliyor.

Haberin Devamı

ŞOFÖRSÜZ ÇALIŞABİLİYOR

Akıllı teknoloji desteği ile çalışan ve uçaklarda yön bulmayı sağlayan “flight directory” benzeri bir bilgisayarla önceden belirlenmiş sanal yörüngede hareket eden metrobüs, güzergah üzerine çakılan mıknatıslı çubuklar ile kendini sürekli denetliyor ve şoförsüz olarak çalışıyor. Ancak İstanbul'da metrobüs yoluna insan ve hayvan girme endişesi nedeniyle metrobüsler, şoför tarafından kullanılacak. Saatte tek yönde 15 bin yolcu taşıma kapasitesi bulunan metrobüslerde 4 ayrı güvenlik kamerası bulunuyor.

YENGEÇ OTOBÜS

Araçların tüm tekerlekleri yengeç hareketi gibi, yan olarak yanaşma özelliğine sahip. Bu özellik araçların duraklara sıfır olarak yanaşmasını ve engelli vatandaşların araçları sorunsuz şekilde kullanmasını sağlıyor.

Haberin Devamı

Metrobüsler, pahalı altyapı yatırımına gerek duyulmadığı için raylı sistemler ve metroya karşı ciddi bir alternatif oluşturuyor.

İstanbul için özel olarak üretilen ve uzunluğu 26 metre olan metrobüsün tanesi, 1 milyon 200 bin Avro'ya, Topkapı-Avcılar arasındaki birinci etap inşaat ise ise yaklaşık 156 milyon YTL'ye mal oldu.

Metrobüs hattının ikinci aşama çalışması, Topkapı-Mecidiyeköy arasında sürerken, üçüncü aşamasını ise Mecidiyeköy-Kadıköy Fenerbahçe Stadı oluşturacak.


Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!