Güncelleme Tarihi:
ŞOFÖRSÜZ ÇALIŞABİLİYOR
Akıllı teknoloji desteği ile çalışan ve uçaklarda yön bulmayı sağlayan “flight directory” benzeri bir bilgisayarla önceden belirlenmiş sanal yörüngede hareket eden metrobüs, güzergah üzerine çakılan mıknatıslı çubuklar ile kendini sürekli denetliyor ve şoförsüz olarak çalışıyor. Ancak İstanbul'da metrobüs yoluna insan ve hayvan girme endişesi nedeniyle metrobüsler, şoför tarafından kullanılacak. Saatte tek yönde 15 bin yolcu taşıma kapasitesi bulunan metrobüslerde 4 ayrı güvenlik kamerası bulunuyor.
YENGEÇ OTOBÜS
Araçların tüm tekerlekleri yengeç hareketi gibi, yan olarak yanaşma özelliğine sahip. Bu özellik araçların duraklara sıfır olarak yanaşmasını ve engelli vatandaşların araçları sorunsuz şekilde kullanmasını sağlıyor.
Metrobüsler, pahalı altyapı yatırımına gerek duyulmadığı için raylı sistemler ve metroya karşı ciddi bir alternatif oluşturuyor.
İstanbul için özel olarak üretilen ve uzunluğu 26 metre olan metrobüsün tanesi, 1 milyon 200 bin Avro'ya, Topkapı-Avcılar arasındaki birinci etap inşaat ise ise yaklaşık 156 milyon YTL'ye mal oldu.
Metrobüs hattının ikinci aşama çalışması, Topkapı-Mecidiyeköy arasında sürerken, üçüncü aşamasını ise Mecidiyeköy-Kadıköy Fenerbahçe Stadı oluşturacak.