Güncelleme Tarihi:
ASMA KÖPRÜ OLACAK
Sabah Gazetesi'nden Hamdi Ateş'in haberine göre, Çanakkale Boğaz Köprüsü, toplam uzunluğu 433 kilometre olan Tekirdağ Çanakkale- Balıkesir Otoyol Projesi'yle birlikte Yap-İşlet- Devret (YİD) modeli ile ihale edilecek. Otoyol, TEM Otoyolu Kınalı Kavşağı'ndan başlayarak Tekirdağ'dan geçip Kilitbahir'den
5 MİLYAR DOLARLIK PROJE
Çanakkale Boğaz Köprüsü'nün 1400 metrelik bölümü deniz üzerinde olmak üzere toplam uzunluğu 2 bin 196 metre olarak planlandı. Köprünün bağlantı yollarıyla birlikte toplam uzunluğu 13.7 kilometreyi bulacak. Köprü üç gidiş üç geliş olmak üzere 6 şeritli olacak. Bağlantı yolu üzerinde 3 tünel yapımının da yer alacağı köprünün maliyetinin 600 milyon dolar civarında olması bekleniyor. İçinde Çanakkale Köprüsü'nün de yer alacağı 433 km.'lik Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu'nun maliyetinin 4.5-5 milyar dolar arasında olması bekleniyor.
İSTANBUL TRAFİĞİNE ÇÖZÜM
İstanbul'un trafik sorununa çözümün de parçası olan Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu Projesi, Avrupa'dan gelerek Ege ve Akdeniz'e gidecek trafiğin Çanakkale üzerinden geçmesini sağlayacak. Tekirdağ-Çanakkale- Balıkesir Otoyolu, Balıkesir'in Savaştepe ilçesinde Gebze-İzmir Otoyolu ile birleşecek. Otoyol, İstanbul'un trafiğini rahatlatmak için yapımı planlanan bir başka proje olan 'Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Boğaz Köprüsü' projesiyle bütünleşecek. Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu, Kınalı Kavşağı'nda Kuzey Marmara Otoyolu ile buluşacak. Otoyol doğuda bu yıl ihalesi 5.2 milyar dolara yapılan Körfez Geçişi ve Gebze-İzmir Otoyolu'na Balıkesir Savaştepe'de bağlanacak.
İKİ KEZ RAFA KALDIRILMIŞTI
İlk köprü düşüncesi, 1984-1989 yılları arasında ANAP döneminde gündeme geldi. 1994 yılında yeniden masaya yatırıldı. 1995 yılı sonlarında ihaleye çıkıldı. İhaleye 18 yabancı firma katıldı. İhaleyi kazanan firma, projenin fizibıl olmadığını düşünerek, projeden çekildi.