Güncelleme Tarihi:
Trafik güvenliğini artırmayı hedefleyen Bakanlık karayolu altyapısındaki 70 adet kara noktadaki eksiklikler gelecek yıl birer birer ortadan kaldırılacak.
Trafik güvenliğini tehlikeye düşüren karayollarında viraj çapları genişletilecek, bazı yeni kavşak düzenlemeleri yapılacak ve geometrik yapıya doğrudan müdahale edilecek.
Ulaştırma Bakanlığı, artan ulaşım talebine uygun demiryolu ve denizyolu fiziki altyapısının zamanında gerçekleştirilememesi ve kapıdan kapıya taşımacılık için en uygun ulaştırma modunun karayolu taşımacılığı olması, yük ve yolcu taşımalarının ağırlıklı olarak karayolu ağına yüklenmesi nedeniyle gelecek yıl karayollarındaki projelere ağırlık verecek.
Fiziki standartlar ve ağ yoğunluğu açısından zaten yetersiz olan karayolu altyapısının yasal sınırı aşan yüklemeler ile bakım-onarım hizmetleri için yeterli kaynak ayrılmadığını tespit eden Bakanlık, bölünmüş yol yapım çalışmalarını öncelikle yoğun taşıt trafiğinin görüldüğü ana güzergahlarda sürdürecek.
Ağır taşıt trafiği yüksek güzergahlarının daha dayanıklı kaplama maddeleriyle asfaltlanması, trafik güvenliği altyapısı ve denetim hizmetlerinin iyileştirilmesi ve kara noktaların giderilmesi gibi projelere de ayrı bir önem verilecek.
KARA NOKTALARIN OLDUĞU İLLER
Ulaştırma Bakanlığı, gelecek yıl öncelikle karayolu altyapısındaki kara noktaların iyileştirilmesine yoğunlaşacak.
Ulaştırma Bakanlığınca, bu kapsamda, “ölüm noktası” olarak nitelendirilen 70 kara noktayı belirlendi. Ölüm noktalarının belirlendiği sorunlu bölgelerin Edirne, Kocaeli, Tekirdağ, Sakarya, İzmir, Denizli, Muğla, Konya, Aksaray, Bolu, Mersin, Adana, Hatay, Gaziantep, Kahramanmaraş, Kilis, Sivas, Yozgat, Malatya, Kayseri, Niğde, Nevşehir, Samsun, Tokat, Çorum, Elazığ, Adıyaman, Mardin, Şanlıurfa, Batman, Siirt, Diyarbakır, Rize, Trabzon, Giresun, Gümüşhane, Van, Erzurum, Kars, Antalya, Burdur, Çanakkale, Balıkesir, Bursa, Kütahya, Kastamonu, Bartın, Çankırı ve Erzincan'a bağlanan karayollarında olduğu saptandı.
Karayolları Genel Müdürlüğü, bu noktalarda viraj (kurp) çaplarının genişletilmesi, kavşak düzenlenmesi, tırmanma şeridi yapımı, köprülü kavşak yapımı ve bölünmüş yol yapımı gibi geometrik yapıya doğrudan müdahale edilmesinin esas alan bir program hazırladı. Gelecek yıl içinde 70 noktadaki tüm sorunların giderilmesi planlanıyor.
9 HEMZEMİN GEÇİT OTOMATİK BARİYERLİ OLACAK
Bu arada, Ulaştırma Bakanlığınca, devlet ve il yolları ile demiryollarının kesiştiği ve çok sayıda kazanın yaşandığı 9 hemzemin geçidin de otomatik bariyerli hale getirilmesi planlanıyor.
Bakanlık, diğer yandan, ana güzergahlarda oto korkuluk, yatay-düşey işaretleme ve trafik levhalarını da iyileştirecek. Bu kapsamda yapımı tamamlanan bölünmüş yollar başta olmak üzere karayollarında 450 kilometrelik oto korkuluk yapımı ve onarımı gerçekleştirilecek. Bakanlık, gelecek yıl karayollarında 15 milyon metrekare yatay işaretleme yapacak. Düşey işaret levhalarında ise yüzde 25 oranında yenileştirme ve iyileştirme sağlanacak.