Güncelleme Tarihi:
Ankara’da medya temsilcileriyle buluşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, olası İstanbul depreminden 6 Şubat depreminin yaralarının sarılmasına, karayolları ve demiryollarındaki yeni projelere kadar pek çok konuda bilgi verdi. Bakan Uraloğlu olası İstanbul depremi için yapılan hazırlıkları anlattı, tahliye planının hazır olduğunu söyledi. Ulaştırma Bakanı’nın basın toplantısında öne çıkan mesajları şöyle:
İSTANBUL’DAKİ KÖPRÜLER
“İstanbul’daki iki tane köprümüzün askı halatlarını birinin yeniledik. 15 Temmuz ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde de devam ediyoruz. Askı halatlarını yeniliyoruz ve bunların rutin kontrollerini yapıyoruz. Özellikle otoyollar üzerindeki viyadüklerin deprem güçlendirmelerini yapıyoruz. Seyahat ederken otoyolda, enine geçen bir köprüden geçerken dikkat edin, hemen o kirişlerin altına böyle ilave çelik plakalar koyulmuştur, eğer orada kiriş düşerse tamamen devre dışı kalmasın, onun üzerine düşsün diye. Bu tespitleri yaptık ve devam ediyoruz. Şu anda da bu anlamda İstanbul’da devam eden bir çalışma var.
İSTANBUL’A TAHLİYE VE ACİL YARDIM
Kuzey Marmara Otoyolu İstanbul’un aort damarı gibi. Biz Kınalı-Malkara dediğimiz Çanakkale istikametinden tahliye ve acil yardımı sağlamış olacağız. Aynı şekilde Osmangazi Köprüsü’nden ve Kuzey Marmara Otoyolu’ndan da sağlamış olacağız. İstanbul’da bir tahliye planımız var.
6 ŞUBAT DEPREMİNDE ARAZİLER KAYDI
Fay hattının geçtiği yerde yol 3-4 metre ötelenmiş durumda. Sizin binanızın artık koordinatları kaydı. Bu bütün deprem bölgesinde kaydı. Deprem bölgesindeki sanayi ile ilgili bir çalışma var. Bittiğinde bu dert ortadan kalkmış olacak. Vatandaşın sadece geçiş sürecinde belki bazı inisiyatiflerini engelleyecek ama sonrasında serbest hale gelmiş olacak. Sanayinin Anadolu’ya doğru kaydırılması noktasında deprem riskinin daha az olduğu bölgeler Konya ve Kayseri’dir. Buralar öngörülüyor. Hemen olabilecek bir iş değil ama süreç başlatılmıştır.
HATAY HAVALİMANI AYNI YERE YAPILACAK
Projemizi yaptık. Şimdi hızlıca ihalesini yapıp Hatay Havalimanı’nı yeniden yapacağız. Aynı yere yapacağız maalesef. Çünkü başka bir yer yok orada. Havaalanı yapılabilecek yakın civarda İskenderun dahil başka bir yer yok. Ama ya ben bunu tecrübe ettik niye bir daha deniyoruz derseniz, şöyle bir örnek vereyim. Artık yaklaşım olarak Rize’deki ve Ordu Giresun’daki havaalanı yaklaşımıyla denizin içerisine nasıl yapmışsak, burada da Amik Gölü’nün içerisine aynı mantıkla yapacağız.”
ANKARA-İSTANBUL SÜPER HIZLI TRENLE 80 DAKİKAYA DÜŞECEK
Mersin, Adana, Osmaniye, Gaziantep hızlı tren hattımızı 2027’de bitireceğiz. Biz Kapıkule’den girdiğimizde artık Gaziantep’ten hızlı trenle çıkmış olacağız. Ankara’nın İzmir’e bağlantısını sağlayacak yüksek hızlı treni 2028’de bitirmeyi hedefliyoruz. Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden de geçecek olan ve Uzakdoğu’yu Londra’ya ikinci defa bağlayacak olan demiryolu hattımızı planlıyoruz. Karadeniz’e ulaşacak demir yolu hattımızın ilk etapta Kırıkkale ile Çorum arasının 2028’e kadar bitirilmesini planlıyoruz. Ankara-İstanbul arasında süper hızlı tren projemizi bitirdik. Bunun fizibilitelerini yapıyoruz. Ankara ile İstanbul arasını iki durakla yaklaşık 80 dakikada kat etmiş olacağız. 2028 için iddialı olabilir ama bunu da inşallah ihalesini yapıp, yapım çalışmalarına başlayacağız.
HAVALİMANI SAYISI 61’E ÇIKACAK
Havayollarında 2053’e kadar yaklaşık 19.5 milyar dolar yatırım yapmayı planlıyoruz. 2028’e kadar da 57 olan havalimanı sayımızı 61’e yükseltmeye hedefliyoruz. 2028’e kadar havalimanlarının genişletilmesi çalışmalarına başladık. Öncelikle Esenboğa, Antalya ve Trabzon’da başladık. Çukurova Havalimanı’nı bu sene sonuna kadar bitirmeye hedefliyoruz. Yozgat Havalimanı’nı önümüzdeki sene bitirmiş olacağız. Bayburt-Gümüşhane Havalimanı’nı önümüzdeki sene bitirmiş olacağız. Deniz yoluna baktığımızda 2023’te 217 olan liman sayımızı 255’e çıkarmayı hedefliyoruz. Burada da yaklaşık 3.3 milyar dolarlık yeni yatırım planladık. Mersin ve Adana’da iki ayrı yeni liman düşünüyoruz.