İstanbul'u Dinliyorum

Güncelleme Tarihi:

İstanbulu Dinliyorum
Oluşturulma Tarihi: Kasım 22, 2000 00:00

Nilgün GEDİKOĞLU
Haberin Devamı

YÖNETENLERİN DİKKATİNE

Trafikte yön karmaşası

YEŞİLKÖY

Yeşilköylü bir okurumuz bakın gönderdiği e-mail'de ne diyor:

‘‘Bundan belki de bir yıl öncesine kadar Yeşilköy'ümüzde uygulanmakta olan trafik düzenlemesinden rahatsızlık duyan olduğunu sanmıyorum. Fakat ne hikmetse günün birinde tüm köşebaşlarına trafik levhaları diklerek mevcut akış yönleri tam anlamıyla çorbaya döndürüldü.

Neyse, sürücüler arasında biraz hır gür, biraz sonuçsuz tartışmlar yşansa da sonunda tam alışmaya başlamışken, yine bazı düzeltmeler yapıldı, tam başladığımız yere döndük derken, yeni düzenlemeler çıktı karşımıza. Ve bu, defalarca tekrar edilerek devam etti.

Yapılan bir hatadan dönmek ve düzeltmeye çalışmak tabii ki iyi bir şey. Fakat bugüne kadar yapılan düzeltmeler sonucunda ortaya çıkan durum daha da içler acısı ve artık insanlar arasında ciddi sürtüşmelere neden olmaya başladı. Öyle ki, girmekte olduğunuz sokağın başında ‘‘Tek yön’’ tabelası varsa ve yol yalnızca bir aracın geçebileceği genişlikte ise, orta yerde karşınıza çıkan aracın sürücüsü yolun kendisine ait olduğunu söyleyerek geri gitmenizi isterse ve bu arada er iki yönden de gelen araçlar birikmeye başlarsa bu keşmekeş nasıl çözülebilir?

Çünkü tabela öyle diyor

Aksi gibi iki taraf da haklı. Zira sokağın öteki ucunda da aynı ‘‘Tek yön’’ tabelası var ve aksi yönü gösteriyor. Bu arada aynı sokakla kesişen diğer sokakların köşelerinde de muhtelif yönlere dönüşü yasaklayan tabelalar var ve hiçbir uyarı işareti yok.

Doğal olarak sözünü ettiğim sokağın adını da yazmam gerekir. Fakat aynı sorun, başta ana caddeler olmak üzere hemen hemen tüm Yeşilköy sokaklarında mevcut. İşin garibi var olan tabelalar da her gün ya tersi bir tabela ile değiştiriliyor ya da ortadan kayboluyor!’’

Anlaşılan, Yeşilköy'de yaşanan tabela karmaşası, aylar önce Anadolu Yakası'ndan aldığımız şikayetlere benzerlik gösteriyor. Orada da yeni düzenlemelerle konulan tabelalar birileri tarafından ya ortadan kaldırılıyor ya da aksi yönü gösterecek şekilde değiştiriliyordu.

Yönetenlerin dikkatine...

Kapalı otobüs durağı isteniyor

YEŞİLKÖY

Yeşilköy Muhtarı Bülent Yurtsever'den bir faks aldık. Mahalle sakinlerinin bir isteğini iletmiş bize.

Yurtsever, eski itfaiye merkezinin yerine İGDAŞ tarafından mükkemmel bir bina yapıldığını belirtiyor, ne var ki bu çalışmalar sırasında önünde bulunan kapalı otobüs durağı kalkmış ve yerine açık durak konmuş.

Soğuk günler geliyor

Yurtsever, bu durağın mahalle halkı tarafından çok kullanılan duraklardan biri olduğunu vurgulayarak şöyle söylüyor: ‘‘Bu alanda tekrar kapalı otobüs durağı konulabilmesi için kaldırımın sadece 60 cm büyümesi gerekiyor. Bu büyüme gerçekleştiği taktirde görüştüğüm İETT yetkilileri bu alana kapalı otobüs durağı konulacağını söylediler. Böyle küçük bir konu için çok duyarlı Başknımız Bahadırlı'yı rahatsız etmek istemedim, ancak fen işlerinden sorumlu yetkilileri aradığım halde iki aydır bir sonuç alamadım.’’

Soğuk kış günlerinin yaklaştığı şu günlerde konunun önem kazandığını belirten Yurtsever, yetkililerin dikkatini çekiyor.

Yönetenlerin dikkatine...

Sokaklar ihmal ediliyor

GÜLTEPE

Gültepe'den arayan bir okurumuz, semtlariyle ilgili bir şikayetini dile getirdi. Aslında bu şimayet ilk değil. Benzer şikayetleri daha önce de duyunruştuk.

Semtlerinde büyük iş merkezlerinin bulunması, nüfus yoğunluğunun yaşanmasına karşın, sanki ücra ve kaynak sıkıntısının yansıdığı bir semtmişçesine hizmet bakımından yoksunluk çektiklerini anlattı.

Yalnızca çöp toplama

Yolların bozukluğundan, her tarafın çukurlarla kaplı olduğundan şikayet eden okurumuz yağmur yağdığında sokaklarda büyük su birikintilerinin meydana geldiğini söyledi. Gördükleri tek hizmetin çöplerin toplanması olduğunu bildiren okurumuz yetkililerin semtleri konusunda duyarlı olmalarını istiyor.

YÖNETİLENLERİN DİKKATİNE

Acil yardım sorunları

Geçtiğimiz haftalarda semt pazarlarından birinde yaşanan üzücü bir olayı yazmıştık. Ambulans sokağa giremediği için bir hasta kargatulumba taşınmak zorunda kalmıştı.

Haberimiz üzerine Acil Yardım ve Cankurtarma Müdürlüğü'nden bir faks aldık.

Müdürlüğün 21 ambulans ile İstanbullu'lara hizmet verildiğinin belirtildiği açıklamada ambulansların kentliler tarafından yeterince bilinmediğine değiniliyor ve şu bilgiler veriliyor:

Herşeyden önce, bunda en önemli etken telefon numarası. Avrupa Yakası için 7 rakamlı, Asya Yakası için 11 rakamın (0212 528 10 10) çevrilmesinin bir dezavantaj olduğu ve henüz üç rakamlı bir telefonun edinilemediği belirtiliyor.

Dolayısıyla kendilerine ulaşan vakalar ya telefon numarasını bilenler, ya da 112'yi arayanlar için ambulansın bulunmadığı vakalar oluyor.

Bu elbette bir zaman kaybı, buna bir de yolda diğer araç sürücülerinin duyarsız davranması eklenince gecikmenin boyutu ortaya çıkıyor.

Ortalama 8 dakika

Yine de kendilerine telefon edilip adres alındığında hasta başına ulaşma süresinin ortalama 8 dakika olduğu bildiriliyor. Faksta şöyle deniliyor.

‘‘Müdürlüğümüz, ambulanslar ve Mobil Sağlık Üniteleri ile son beş yılda meydana gelen Dinar ve Adana depremleri, Zonguldak sel felaketi ve bölgemizde meydana gelen Marmara ve Düzce depremlerinde tıbbi acil yardım hizmetleri de sunduk. Her büyük afetten sonra yapılan tesbitlerde ön plana çıkan, en önemli husus ilkyardım konusundaki toplumsal bilgi eksikliğimiz oldu.’’

Bu noktadan hareketle 24 kasım 1999'dan itibaren İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna'nın da ilgi ve destği ile kentin tüm ilçe ve beldelerini kapsayan ‘‘İstanbul Büyükşehir Belediyesi İlkyardım Gönüllüleri Programı'nın başlatıldığının belirtildiği açıklamada, eğitimde temel ilkyardım bilgileri; hava yolunun açılması, solunum, dolaşım desteğinin sağlanması, kanama, şok, yank, zehirlenme, kırık ve çıkık bilgilerinin verildiği yer alıyor.

İlkyardım Gönüllüsü, olası bir doğal afete, öncelikle kendi binasında, sokağında veya mahallesinde hemen göreve başlayacak bilgi, beceri ve donanıma sahip oluyor. Afet bir başka bölgede ise gönüllü en yakın Hızır Acil, İtfaiye veya ilçe belediysine giderek İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kriz Merkezi'nin yönlendirmesi ile organize bir şekilde afet bölgesine gönderilecek. Açıklamada gerek ilkyardım seminerlerine gerekse ambulanslara umulan talebin olmadığı vurgulanarak yarınları daha güvele karşılamak için tüm eğitilebilir kişilere açık oldukları belirtiliyor.

Telefon: 0212 588 00 89

TEL: 0 800 219 60 48 FAKS: 0 212 677 03 98

E-MAİL: ngedik@hurriyet.com.tr

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!