Güncelleme Tarihi:
BU OLAYIN TAKİPÇİSİYİZ
Fazla kuduz aşınız var mı?
Sultanahmet'teki Kuduz Aşı İstasyonu aşı olmadığı için kuduz aşısı yapamıyor. İstasyonun sorumlusu Eray Ülküsel, 'sizde varsa aşı bağışlayın' çağrısı yapıyor.
İstanbul'da Sağlık Bakanlığı'na bağlı bir kuduz aşı istasyonu var. Yeri Sultanahmet'te tramvay istasyonunun hemen yanında. Tarihi eski bir bina ve kuduz hastalığına yakalananlara hizmet vermek üzere kurulmuş.
Bu istasyonla ilgili bir şikayet aldık. Bizi arayan bir okurumuz, kuduz aşısı olmakta olduğunu ancak aşı istasyonunda kendisine aşı yapılmadığını ihbar etti. Gerekçe ise korkunç: İstasyonda aşı yok!
‘‘Benim imkanım var ve aşı buldurabilirim. Ama ya olmayanlar? Isırılan bir kişinin ilk 24 saat içinde aşı olması gerekir, bunun sorumluluğunu nasıl üstlerine alıyorlar?’’
Bu inanılmaz ihbarla ilgili olarak görüştüğümüz istasyon sorumlusu Eray Ülküsel, şaşırtıcı ihbarı doğruluyor ve bizi biraz daha şaşırtıyor:
‘‘Aşı olsa yapacağız ama yok. Bulursanız bize bağışlar mısınız?’’
İstasyon sorumlusunun ve okurumuzun söylediklerinin aksine İl Sağlık Müdürü Mecit Çalışkan, istasyondan kimsenin geri gönderilmediğini söyledi ve dün akşam itibariyle bir firmayla aşı ithal etmesi için anlaşıldığını bildirdi.
Savaş ÖZBEY
Kalp uzmanına ihtiyaç var
İl Sağlık Müdürlüğü ile ilgili bir başka konu da Adalar'dan. Bize ulaşan Adalı okurlarımız Adalar Devlet Hastanesi'ndeki tek kalp uzmanının da emekli olduğunu bildirdi. Okurlarımızın İl Sağlık Müdürlüğü'nden bir isteği var: Hastaneye yeni kalp mütehassısı atanması.
Konuyla ilgili görüştüğümüz İl Sağlık Müdürü Mecit Çalışkan durumu gözden geçirip gerek görülürse Adalara bir kardiolog gönderileceğini belirtti.
Sayın Yetim yanıt verin
Savaş ÖZBEY
Geçtiğimiz hafta okurlarımızın merak ettiği bir konuyu gündeme getirdik. Konu İETT'nin yeni durakları. Bunlar gayet şık ve modern görünüşlü duraklar ama ne oturacak bir yeri var, ne de üstü kapalı. Okurlarımız haklı olarak sormuşlardı: 'Madem duraklar üstü kapalı ve oturmalı yapılmayacaktı, eskiden sokak lambalarına asılan sarı levhaların nesi vardı? Kısıtlı bir bütçeyle İstanbullulara hizmet vermeye çalışan İETT, yeni otobüsler, yeni hatlar gibi talepler dağ gibi yığılmışken neden bu 'şık' duraklara para harcıyor?'
Yazımızın ardından bize ulaşan bir başka ihbar da bu durakların İETT'ye dev maliyetiyle ilgiliydi.
İhbarı değerlendirmeden önce İETT'ye yöneldik. Bu konuyla ilgili sorularımızı yazılı olarak Basın Müdürlüğü'ne iletmemizin dışında, İETT Genel Müdürü Sayın Raif Yetim'e konuyu bizzat yüzyüze ilettik. Kendisi randevusuz ziyaretimize karşın bizle görüştü ve haberin hazırlanmasına yardımcı olunması talimatını verdi. Ama kuruluşun yanıtı ancak bir hafta sonra ve eksik olarak bize ulaştı.
Sayın Yetim, şimdi kamuoyunun önünde sorularımızı yineliyoruz ve sizden açık, net yanıtlar bekliyoruz:
1.) Mars Reklam Prodüksiyon Şirketi ile yaptığınız sözleşmede bu 'şık' duraklarınızın tanesi İETT'ye kaç liraya mal oldu?
2.) Her bir üçgen durak için 700 milyon lira ödendiği doğru mudur? Öyleyse bu rakamı doğal buluyor musunuz?
3.) Bu durak işi ihale ile yani açık ilan verilerek mi yapılmıştır? Sözkonusu durak işine kaç şirket hangi tekliflerle girmiştir?
4.) Mars Reklam'ın kurucuları ve ortakları kimlerdir? Firmanın kuruluş tarihi ve sermayesi biliniyor mu?
Düştü bile!
Daha önce 'Ya düşerlerse' başlığıyla duyurduğumuz yamulmuş elektrik direkleri hakkındaki haberimizin ardından bu direklerden biri Maslak'ta devrildi. Olay pazar günü 16:30'da Maslak'ta meydana geldi. Yer Princess Otele varmadan 200 metre önce. Haberimizin ardından Boğaziçi Elektrik sokak lambalarında tarama yaptığını açıklamış, biz de çok geniş bir alanda gözden kaçan direkler olabileceğini belirterek, çevrenizdeki eğik direkleri bize bildirmenizi istemiştik. Tehlike yaratan direkleri bize bildirmeyşe devam edin, bunları ilgililere iletelim.