İstanbul'u Dinliyorum

Güncelleme Tarihi:

İstanbulu Dinliyorum
Oluşturulma Tarihi: Haziran 30, 1999 00:00

Nilgün GEDİKOĞLU
Haberin Devamı

BU OLAYIN TAKİPÇİSİYİZ

Belediyeniz şikayetinizi dinliyor mu?

Biz İstanbul'un bütün ilçe belediyelerini tek tek arayarak kontrol ettik: Vatandaşın şikayetlerine karşı duyarlı davranıyorlar mı? Telefona çıkan görevliler genellikle kibar ve anlayışlıydı. Sorunlar çözülmese bile, karşısındaki seçmeni

dikkatle dinliyordu. Tabii bazı aksaklıklar yok değildi. Peki sizin belediyelerin şikayet telefonlarıyla tecrübeleriniz neler? Olumlu ya da olumsuz başınızdan geçenleri bize yazın. Burada yer verecek, gerekirse belediye yönetimlerinin dikkatini çekeceğiz.

SARIYER

Beyaz Masa'ya haksız yere alınan otopark parasını şikayet ettik. Yetkili, şikayetimizi not aldıktan sonra söz konusu yerin hangi prosedüre tabi olduğunu incelemek için bizden zaman istedi. Sonucu bize daha sonra bildirilmek için isim ve telefon numaramızı aldı. Onbeş dakika sonra aynı görevli bize ulaştı ve söz konusu bölgenin belediye tarafından henüz otopark ihalesinin yapılmadığını, araziye hemen bir zabıta gönderilip sorunun giderileceğini açıkladı.

Beyaz Masa: 0212 2711919

ZEYTİNBURNU

Bir nakliye firmasıyla aynı sokaktaki bir anaokulunun girişinden gün boyu gürültü yaparak hızla geçen kamyonları şikayet etmek istedik. Burada Beyaz Masa henüz kurulmamış. Özel Kalem sekreteri sorunumuzu dinledikten sonra bizi ilgili belediye başkan yardımcısına yönlendirdi. Başkan yardımcısı, bölgede bir çevre düzenlemesi çalışması yapıldığını, kamyonların güzergahının değiştirilmesinin süre alabileceğini açıkladı. Ancak geçici bir çözüm bulunup bulunamayacağı ile ilgili de araştırma yaptıracağını söyledi.

Santral: 0212 5821147

KADIKÖY

Bağdat Caddesi'nde trafiği tıkayan seyyar satıcıları Beyaz Masa'ya şikayet ettik. Yetkili isim, adres ya da telefon sormadan sadece şikayeti not aldı. Telefonda biraz beklettikten sonra belediye başkanının telsizle anons geçtiğini, cadde üzerindeki bütün satıcıların zabıta tarafından buradan uzaklaştırılacağını söyledi. Şikayeti bildirilmesinden dolayı teşekkür eden görevli, sorunun yinelenmesi halinde tekrar kendilerinin bilgilendirilmesini rica etti.

Beyaz Masa: 0216-4143800 (115)

BAKIRKÖY

Bir mahalledeki tüpgaz deposunun semt sakinlerini tedirgin ettiğini Bakırköy Belediyesi Alo Çevre'ye telefon ederek söyledik. Görevli şikayetçinin adı, adresi ve telefonu ile birlikte konuyu not etti. Durumu ilgili zabıta devriyesine bildireceklerini ve telefonla bilgi vereceklerini söyledi.

Alo Çevre: 0212-5437300

MALTEPE

Ortasından lağım akan bir hurdalık alanında sebze seralarının bulunduğunu belediyeye bildirmek istedik. Belediyenin şikayetler için özel bir masası olmadığı için, önce meşgul olan santrali düşürmek, daha sonra da oradan zabıtaya ve zabıtada ilgili kişiye ulaşmak için bir hayli bekleniyor. Telefona çıkan zabıta memuru seralardaki sebzelerin sulanması için dereden su çekilmediğini, yetiştiricileri denetlediklerini söylemekle birlikte açtıkları kuyulara lağım sızma ihtimalini de kabul etti. Ve hurdalığın kaldırılmasının planlandığını belirtmekle yetindi.

Santral: 0216-3996988

ADALAR

Bir inşaatın gürültüsünü şikayet etmek istedik. Belediyenin bir şikayet masası olmadığı için, zabıtayla muhatap olunuyor. Zabıta görevlisi Heybeli'deki şikayet için Heybeli zabıtasının numarasını verdi, ama ulaşamadık. Tekrar Büyükada'yı aradık. Bu sefer görevli bizden adres istedi; telsizle ilgili arkadaşlarına ulaşacağını ve derhal şikayet yerine yönlendireceğini söyledi.

Zabıta: 0216-3827071

ŞİŞLİ

Şişli Belediyesi bir ‘‘Mavi Masa’’ kurmayı planlıyor. Şimdilik şikayet telefonlarına Halkla İlişkiler yetkilileri çıkıyor. Cumhuriyet Caddesi'ne bağlanan bir sokağın köşesindeki inşaatı şikayet etmek üzere aradık. Halkla İlişkiler yetkilisi, şikayeti kaydedip telefon numarası aldıktan sonra, konuyu ilgili birimlere ileteceğini, aldığı sonucu bildireceğini söyledi. Geri aramadılar, ancak sorunu çözümlediler.

Halkla İlişkiler: 0212-2887576 (343)

ŞİLE

Belediyede Beyaz Masa olmadığı için santral, şikayetçilere ilgili birimlerin telefon numaralarını veriyor. Şile yoluna girerken (eski yol) piknik alanına yayılmış çöpleri şikayet etmek için Temizlik İşleri'nin telefonunu verdiler. Orayı aradık. Görevli şikayeti iyice dinleyip yerini harita üzerinde tesbit ettikten sonra şikayet konusu bölgenin kendi sınırlarının dışında olduğunu, bölgede yeni kurulan Ömerli Belediyesi'ne başvurmamız gerektiğini anlattı. Ömerli Belediyesi'nin numaralarını ise Şile santralden yahut Büyükşehir'in 512 55 00 numaralı telefonundan temin edebileceğimizi söyledi.

Santral: 0216-7115431

FATİH

Çöplerin toplanmasındaki aksamaları belediyenin Beyaz Masa'sına ilettik. Yetkililer şikayet konusu olan sokaklarda çöp toplama işleminin planlandığı biçimde yürütüldüğünü söyledi. Beyaz Masa yetkilisi hanım ‘‘Biraz da vatandaş dikkatli olsun. Çöp arabaları geçtikten sonra sokağa çöp koymasınlar. Vatandaş bu konuda bilinçli davransın’’ dedi.

Beyaz Masa: 0212-5322088

PENDİK

Pendik Belediyesi halkın şikayetlerini Beyaz Masa aracılğıyla dinliyor. Beyaz Masaya gelen şikayetlerin belediyeyle ilgili olup olmadığına bakılıyor. Şikayet konusu eğer belediye ile ilgiliyse ilgili birim haberdar edilerek sorun çözülmeye çalışılıyor. Beyaz Masa'ya tren istasyonunun altındaki yaya altgeçitinin akibetini sorduk. Belediyenin vaad ettiği yeni altgeçitin ne zaman bitaceğini sorduk. Görevli altgeçitle ilgili bilgisi olmadığını, yetkililerden bilgi alıp iletebileceğini söyledi. Adımızı ve telefonumuzu sormadı. Altgeçitle ilgili bilgi almak bizim beyaz masayı yeniden aramımıza bağlı.

Beyaz Masa: 0216-3903367

SULTANBEYLİ

Bu belediyede şikayetlerle ilgili birim yok. Belediye Beyaz Masa uygulamasına geçmek için hazırlık yapıyor. Belediye görevlileri şikayetlerin ilçenin ortasındaki göletle ve fen işleriyle ilgili konularda yoğunlaştığını belirtiyorlar. Belediyeye herhangi bir konuda şikayet için başvurduğunuzda doğrudan konuyla ilgili birime gönderiyorlar. Şikayet konusu belediye birimlerinden herhangi birini ilgilendirmiyorsa özel kalem müdürüyle görüşüp, şikayetinizi doğrudan başkana iletmeniz gerekiyor.

Santral: 0216-3983870

KAĞITHANE

Nurtepe Ceylan Sokak'ta iki gündür çöp alınmadığını belediyeye telefon edip Beyaz Masa'nın telefonunu alarak ilettik. Beyaz Masa'daki görevli şikayetimizi dinledi. Bize Temizlik İşleri'nin telefonunu vererek ‘‘Çöp alınmayan sokağı oraya bildirin’’ dedi. Biz şikayetimizi bildirmek için üçüncü numarayı çevirdik. Görevli, yeni bir numara daha verdi: Temizlik İşleri Müdür yardımcılarından Turan Bey'in telefonu. Turan Bey'i aradık. ‘‘Ceylan Sokak'ta iki gündür çöp alınmıyor’’ dedik. Müdür Yardımcısı, ‘‘Ceylan Sokak'ta çöp alma günü pazartesi ve Perşembe. Bugün alınacak’’ cevabını verdi.

Beyaz Masa: 0212-2956829

EMİNÖNÜ

110, Eminönü Belediyesi'nin şikayet dinleme servisi Mavi Hat'ın numarası. Mavi Hat'tan bir zabıtayla konuşutuk. Tahtakale Kutucular Caddesi'ndeki seyyar satıcıların çokluğundan şikayet ettik. ‘‘Belediye önlem alsın’’ dedik. Bir şikayetimiz daha vardı: İlçede dükkanı bulunan bir esnaf arabasını belediyeye ait otoparklardan birine bıraktığında her gün 2.5 milyon ödemek zorunda kalıyordu. Görevliye ‘‘Arabasını saatlerce park etmek zorunda olanlardan daha az ücret alınamaz mı’’ dedik. Mavi Hat görevlisi, otopark konusunda Mavi Hat'ı yeniden aramamız gerektiğini, seyyar satıcılarla ilgili şikayetimizle ilgileneceğini söyledi. Görevlinin üslubundan şikayet telefonuna geçici olarak baktığı anlaşılıyor.

Mavi Hat: 0212-6383838

KÜÇÜKÇEKMECE

Küçükçekmece Cennet Mahallesi'nde yapılan kaçak kat inşaatı için başvurduğumuzda bizi Belediye Başkan Yardımcısı Turan Çapan'a bağladılar. Turan Çapan, konuyu derhal Küçükçekmece Şube Müdürlüğü'ne ileteceğini ve bıraktığımız telefonu üç saat içersinde arayacağını söyledi. İki saat sonra gelen telefonda karşımıza çıkan Çapan, inşaatın mühürlendiğini, ilgililer hakkında da soruşturma açtıklarını bildirdi. Santral: 0212-6243115 (9 hat)

DEVAMI YARIN

Savaş ÖZBEY - Tolga TANIŞ

Ersin KALKAN - Metin YÜKSEL

YÖNETENLERİN DİKKATİNE

Çöp konteynırı yok

TÜNEL

Bir okurumuz, bütün Tünel civarında tek bir çöp konteynırının olmamasından yakındı. Çöplerin sokaklara yayıldığını, İstiklal Caddesi, paraleli ve kesen sokaklarda yığılan çöplerin toplanması sırasında kalan artıkların sinek ve kötü kokuya yol açtığını bildirdi.

Mahalle yola kayıyor

BEYKOZ

Beykoz, Tokatköy Mahallesi, Yuşa Yolu Caddesi sakinlerinden bir faks aldık. Epey ciddi bir sorunla karşı karşıyalar: Mahalleleri son 1.5 yıldır yola doğru kayıyormuş. Dediklerine göre, mahallenin yokuş üzerinde kurulmuş olması, erozyonu hızlandırmış durumda. Faksı kaleme alan okurumuz, bir yıl önce evlerinin tamamen kayarak yıkıldığını; şimdi de evlerinin hemen yanında kirada oturmakta olduklarını söylüyor ve ekliyor: ‘‘Toprağın yarıkları evin temeline kadar ulaşmış durumda ve açık bir şekilde başta biz olmak üzere bütün mahalle göçük tehditi altında. Mahallenin bütün kanalizasyonu kayma nedenyle caddeye akıyor. Belediye yetkililerine defalarca durumu bildirmemize rağmen ilgilenmediler.’’ Ve faks şöyle bitiyor: ‘‘Lütfen biz ölmeden önce kurtarın...’’

Yönetenlerin dikkatine....

Ya düşerse?

SUADİYE

Suadiye'den bir okurumuz, Sahil Yolu, Şaşkınbakkal trafik ışıkları ile ilgili endişesini dile getirmiş. Kadıköy'den Bostancı istikametine giden tarafta Adil Restoran'ın önünde asılı olan trafik sinyal lambaları sallanmaktaymış. Belediyeye haber verilmiş ama okurumuz, hala sallandıklarını ve yayalar ile araçlar için tehlike oluşturduğunu belirtiyor.

Trende tuvalete girmek....

Bir okurumuz, Bu ayın başlarında trenle çıktığı Ankara yolculuğu ile ilgili izlenimlerini aktarmış. 9 haziran'da 1560-2507 No'lu Anadolu Eskpresi ile giderken tuvalete gitme ihtiyacı hissetmiş ve gittiğine gideceğine pişman olmuş. Tuvalet berbat bir durumdaymış. Alaturka tuvaletin pisliğe bir de trenin sallanmasının katkıda bulunduğunu belirten okurumuz, haklı olarak alafranga tuvaletin daha uygun olacağını belirtiyor ve ekliyor: ‘‘DDY tabii zarar eder, giden bir daha gitmez, tövbe eder’’.

Alt katlar lağım içinde

KÜÇÜKÇEKMECE

Küçükçekmece, Kanarya Mahallesi, Bozdoğan Caddesi, Şakrakkuşu Sokak'tan arayan bir okurumuz, yıllardır sokaklarında yaşanan bir kanal sorunu yüzünden, yağmur yağmasa bile evlerin alt katlarında lağım biriktiğini anlattı.

Lağımın sokakta da taştığını belirten okurumuz, büyük künk döşenmesi gerektiğini, ama yıllardır bu altyapı sorunu giderilmediği için sokak sakinlerinin mağdur olduklarını bildirdi.

Çocuklara oyun grupları

Öte yandan Kanarya Mahallesi sakinleri adına bize faks gönderen bir okurumuz da, İstasyon altındaki, yarım kalan park alanı ve yürüyüş yerinin bir an önce bitirilmesini; Küçükçekmece ile yolun birleştirilmesini istiyor. Semt sakinleri, ayrıca çocuklar için kaydırak, salıncak gibi oyun gruplarının konmasını da talep ediyor.

Yaya yolu işgal atında

EMİNÖNÜ KÖPRÜSÜ

Bir okurumuz, bir iş günü köprü gözlemini aktarmış: Saat 17.00-18.00 arasında köprünün sağ tarafındaki yaya yolu bütünüyle seyyar satıcılar tarafından işgal edilmiş durumdaymış. Okurumuz bir düzenlenme getirilmesini istiyor.

Yönetenlerin dikkatine....

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!