A.A
Oluşturulma Tarihi: Aralık 08, 2012 11:41
Türkiye'nin batısındaki en önemli yollardan olan İstanbul'u Antalya'ya bağlayan güzergahta yer alan Bozüyük ile Kütahya arasındaki 64 kilometrelik bölünmüş yola, yaklaşık 6 ayda, konforlu ve hızlı seyahat imkanı sağlayan bitümlü sıcak kaplama yapıldı.
724 kilometre uzunluğa sahip İstanbul-Antalya karayolu, özellikle yaz aylarında araç sayısının çokluğu bakımından Türkiye'nin önemli karayolu bağlantıları arasında yer alıyor.
Özellikle son 10 yılda yapılan çalışmalarla İstanbul-Adapazarı-Bilecik-Bozüyük-Kütahya-Afyonkarahisar-Isparta-Antalya güzergahı tamamen bölünmüş yol olarak inşa edildi. Adapazarı-Bozüyük arasında hem bölünmüş yol hem de bitümlü sıcak kaplama işi, yaklaşık iki yıl önce bitirildi. Bozüyük-Kütahya, Kütahya-Afyonkarahisar ve Afyonkarahisar-Antalya bölümlerinin de bitümlü sıcak kaplama yapılması için yoğun çalışma sürdürülüyor.
Bozüyük-Kütahya bölümünde 64 kilometrelik bölünmüş yolun bitümlü sıcak kaplama yapılması işi, Karayolları Genel Müdürlüğü'nce 6 Aralık 2011'de ihale edildi. İhaleyi kazanan firma, çalışmalarına geçen haziran ayında başladı ve çift şeridin ayrı ayrı toplam uzunluğu 128 kilometre olan bölümün 120 kilometresi, yaklaşık 6 ay gibi kısa bir sürede bitümlü sıcak kaplama olarak tamamlandı.
Söz konusu çalışmalarla İstanbul-Antalya güzergahının Bozüyük-Kütahya bölümünde seyahat konforunun artırılması, seyahat süresinin kısaltılması ve akaryakıt tasarrufu sağlanması amaçlanarak, günlük ortalama
trafik hacmi 12 bin 656 araç olan bölümde yılda 6 milyon liralık tasarruf öngörüldü.
Konforlu, hızlı ve ucuz seyahat...
Merkezi Bursa'da bulunan Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü'ne bağlı Karayolları 145. Şube Şefi Ali Bozkır, AA muhabirine, ihaleyi kazanan yüklenici firmanın yaklaşık 6 ayda, çift şeridin ayrı ayrı toplam uzunluğu 128 kilometre olan Bozüyük-Kütahya bölümünde 120 kilometrelik kesimi bitümlü sıcak kaplama yaptığını söyledi.
Daha önce sathi kaplama bölünmüş yol olan bölümdeki sathi kaplamanın kaldırılarak, yerine temel takviyesi ve hataları düzeltmek amacıyla 15 santimetre temel malzemesi döküldüğünü ve üzerine bitümlü sıcak kaplama yapıldığını belirten Bozkır, “Şu anda yaklaşık 8 kilometrelik bölümde süren çalışmaların kısa sürede tamamlanması planlanıyor” dedi.
Bozkır, Bozüyük-Kütahya bölümünde bitümlü sıcak kaplama çalışmaları için 550 bin ton temel malzemesi ve 500 bin ton asfalt malzemesi kullanıldığı bilgisini vererek, karayolu çalışmalarının, madencilikten sonra en zor işlerden biri olduğunu bildirdi.
Bitümlü sıcak kaplamanın, sürücülerle yolculara konforlu ve hızlı seyahatin yanı sıra akaryakıt tasarrufu sağladığına dikkati çeken Bozkır, yaklaşık 6 ay gibi kısa bir sürede Bozüyük-Kütahya bölünmüş yolunda bitümlü sıcak kaplama çalışmalarını tamamlanma aşamasına getiren yüklenici firmanın yönetici ve çalışanlarına teşekkür etti.