İstanbullu’nun en büyük derdi eğitim ve ulaşım

Güncelleme Tarihi:

İstanbullu’nun  en büyük derdi eğitim ve ulaşım
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 14, 2004 22:52

İstanbul Valiliği, e-devlet çalışmaları kapsamında, İstanbul portalını oluşturdu. Portal üzerinden kabul edilen dilekçeler, en geç 24 saat içinde işleme konuyor. Bugüne kadar gönderilen e-dilekçelerde eğitim ve ulaşım başı çekiyor.

E-devlet çalışmalarını hızlandıran İstanbul Valiliği, 2002’nin Nisan ayından bu yana internet portalı üzerinden dilekçe kabul ediyor. Portalda bulunan ihbar-şikayet bölümünden, İstanbul Valiliği'nin yanı sıra, İl Emniyet Müdürlüğü, Büyükşehir Belediye Başkanlığı, Tapu ve Kadastro Bölge Müdürlüğü ile 22 kaymakamlığa dilekçe gönderilebiliyor. İstanbul Valiliği'ne gönderilen dilekçeler, en geç 24 saat içinde işleme konuyor. Gerekli işlemler yapıldıktan sonra, dilekçe sahibine en geç 20 günde bilgi veriliyor.

Bilgi İşlem Koordinatörlüğü'nün verilerine göre, İstanbul Valiliği portalına, 2003 içinde gelen 898'i şikayet niteliğinde, bin 353 dilekçe değerlendirilerek başvuru sahiplerine bilgi verildi. Alınan şikayetlerin yüzde 85'i hakkında işlemler tamamlanarak vatandaşlar bilgilendirildi. Şikayetlerin yüzde 15'inin ise işlemi devam ediyor.

800 DİLEKÇE GELDİ

E-dilekçe yazan vatandaşların yüzde 17'si ulaşım, yine yüzde 17'si eğitim, yüzde 13'ü asayiş, yüzde 12'si trafik, yüzde dokuzu sağlık, yine yüzde dokuzu gürültüden, yüzde yedisi kaçak inşaatlardan, yüzde ikisi ise deprem konusundan şikayetçi oldu. 2004 başından bu yana işleme konulan dilekçelerin sayısı yaklaşık 800.

Vali Yardımcısı Mehmet Seyman, internet üzerinden dilekçe gönderenlerin, geleneksel yolları kullananların sayısını aştığını belirtiyor.

Seyman, Valiliğin e-devlet çalışmaları için yaptığı yatırımların maliyetinin, yaklaşık bir trilyon lira olduğunu belirtiyor. E-mail yoluyla gönderdiği dilekçesinin işleme konduğunu öğrenen vatandaşların şaşkınlıklarını gizlemediklerini söyleyen Seyman, ‘‘Doğrusu, ben ciddiye alınacağını düşünmüyordum' diyorlar‘‘ diye konuşuyor.

Portalda bulunan 'Halk kılavuzu', 'Telefon defteri', 'İhaleler ve İlanlar Modülü' başta olmak üzere birçok farklı bölüm de, İstanbullular'ın hayatını kolaylaştırıyor.

'Halk kılavuzu', 45 kamu kurumuna ait 348 iş ve işlem hakkında bilgi, başvuru için gerekli form ve dilekçe örnekleri gibi bilgiler yer alıyor.

İstanbul'da kamu kurumları tarafından gerçekleştirilen ihalelerin ilanları ve sonuçları da portalda yayınlanıyor. Kamu kurum ve kuruluşlarının günvel irtibat bilgilerini içeren 'Telefon rehberi'nde, kurum adı ve kategorilerine göre arama imkanı bulunuyor. İstanbul portalı, kullanıcılarına ücretsiz üyelik imkanı da sunuyor. İsteyen üyelere ihale ilanları, basın bültenleri ve yeni hizmetler e-posta ile duyuruluyor. İstanbul Valisi'nden internet üzerinden randevu da talep edilebiliyor. Başvurular, Özel Kalem Müdürlüğü'nce değerlendiriliyor.

www.istanbul.gov.tr

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!