A.A.
Oluşturulma Tarihi: Eylül 01, 2010 18:30
İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, “Marmaray Projesi ile birlikte ve yeni yatırımlarla demiryollarımızın, raylı sistemlerimizin, metromuzun payı artacak, İstanbullu ulaşım konusunda daha iyi bir konfora ulaşmaya devam edecek” dedi.
Mutlu, Sirkeci-Halkalı banliyö tren hattına yeni tren setlerinin alınması dolayısıyla Sirkeci Garı'nda düzenlenen törende yaptığı konuşmada, İstanbul'daki banliyö tren setlerinin yenilenmesine katkıda bulunan Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a teşekkür etti.
İstanbul'da banliyö trenlerinin niteliğinin artık standartların çok altında kaldığını vurgulayan Mutlu, sözlerine şöyle devam etti:
“(İstanbul'un gerçekten önemli sorunları konusunda hangilerini saymanız gerekiyor?) denirse, (eğitime, sağlığa, altyapıya, ulaştırmaya ciddi yatırım yapmamız gerekir) dememiz icap ediyor. Ancak bu alanların her birinde İstanbul gerçekten çok kaliteli, çok büyük hizmetleri alarak daha refah, huzur içerisinde yaşayan bir şehir haline dönüşüyor. Eğitim ve sağlıkta, kat edilen büyük mesafeleri İstanbullularımız biliyor. Altyapı keza öyle. Altyapı deyince özellikle
trafik altyapısı çok büyük önem arz ediyor. Bu şehirde 15 milyon İstanbullu her gün bir yerden bir yere seyahat ediyor. Bu seyahatin yüzde 60'ı da karayolları vasıtasıyla gerçekleştiriliyor. Toplu taşımada ağırlık yüzde 85 halen karayolunda. Demiryollarının ve deniz yollarının da artmasını arzu ediyoruz. Marmaray Projesi ile birlikte ve yeni yatırımlarla demiryollarımızın, raylı sistemlerimizin, metromuzun payı artacak, İstanbullu ulaşım konusunda daha iyi bir konfora ulaşmaya devam edecek.”
“RAYLI SİSTEMLERDE GÜNDE 880 BİN İNSAN TAŞIYORUZ”
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş da İstanbul'da raylı sistemlerde günde 880 bin insan taşıdıklarını, kentteki raylı sistemleri kullanma oranının yüzde 8,5'tan yüzde 10,3'e yükseldiğini söyledi.
Kentlerin metropol adını taşıyabilmesinin en önemli nedenlerinden birinin metrolarla donatılır bir şehir haline gelmesi olduğunu vurgulayan Topbaş, sözlerini şöyle sürdürdü:
“İstanbul'da öngördüğümüz 635 kilometre raylı sistem programımızın büyük bir bölümünü oluşturuyor. Şu anda göreve geldikten sonra 34 kilometreyi tamamladığımız ve 48 kilometre daha inşaatı devam eden metrolar, kentte önemli bir ulaşım ve erişim imkanını ortaya koyacak. Bir başka şey daha yaparak ulaşım sistemlerini birbirine entegre ettik.”
Bir ay sonra ihalesi tamamlanacak olan Beylikdüzü hattını 2011 eğitim yılı başlamadan önce devreye sokacaklarını anlatan Topbaş, bu yatırımın maliyetinin 190 milyon TL olduğunu ifade etti.
TCDD Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Karaman da demiryolcuların tarihi bir günü idrak ettiklerini, ekonomik ömrünü tamamlamış banliyö trenlerini yenileyerek hizmete sunmanın haklı mutluluğunu yaşadıklarını söyledi.
Yaklaşık 50 yıl ihmal edilen demiryollarının son 7 yılda hükümetin verdiği destek ve kaynakla ayağa kalkmaya çalışarak hak ettiği yeri almaya başladığını belirten Karaman, “7 yılda 70 proje üreterek, bunların büyük bir bölümünü hayata geçirdik. Mevcut sistemin yenilenmesinden, iyileştirilmesinden, hızlı tren hatlarının oluşturulmasına, hizmet kalitesinin arttırılmasına kadar birçok önemli yatırımlar yapılmıştır” dedi.
Törende, demiryolu personelinden oluşan Demirordu Korosu da mini konser verdi.