A.A.
Oluşturulma Tarihi: Mart 04, 2008 16:05
Yapı malzemelerinin yanı sıra ev, bahçe ve ofis dekorasyonu üzerine ürünler sunan Praktiker'in İstanbul'daki 4'üncü mağazası, yarın Bayrampaşa'da açılacak.
Açılış dolayısıyla düzenlenen basın toplantısında konuşan Praktiker Ülke Müdürü Frank Bednar, Almanya'da 1979'dan bu yana faaliyet gösteren Praktiker'in son yıllarda Almanya dışında Doğu Avrupa ve Güney Doğu Avrupa'da yayılmaya başladığını anlattı.
Bednar, grubun 2007 sonu itibariyle toplam cirosunun 4 milyar avro, toplam mağaza sayısının da 425 olduğunu aktararak, şu anda Almanya'da 337, diğer Avrupa ülkelerinde ise 88 mağazaları bulunduğunu, Praktiker'in dünya genelinde 3 milyon metrekarelik alanda 29 bin çalışan ile faaliyet gösterdiğini belirtti.
Bednar, Praktiker'in Türkiye'de ilk operasyonunu 1998 yılında Ankara Bilkent mağazasıyla başlattığını hatırlatarak, şu anda 6 ilde 10 mağaza ile faaliyetlerini sürdürdüklerini, 87 bin 500 metrekarelik alanda 950 çalışanları bulunduğunu bildirdi.
450 tedarikçilerinin 400'ünün yerli olduğunu, çalışanlarının yüzde 100'ünün Türk olduğunu ifade eden Bednar, Praktiker Türkiye'nin 2007 yılı sonu net cirosunun 92,4 milyon avro olduğunu, 2008 sonu itibariyle yeni açtıkları mağazalarla ve yenilenen mağazalarıyla 100 milyon avro ciro sınırını geçeceklerine inandıklarını söyledi.
Bednar, Praktiker'in Türkiye'de 6 ilde faaliyet gösterdiğini, geçtiğimiz yıl Ankara Etlik'te açtıkları Etlik mağazası ile birlikte yeni mağaza konseptlerini tanıttıklarını dile getirerek, "Geçtiğimiz 10 yıl içinde Türk müşterilerin taleplerini çok yakından izledik ve bunları dikkate alarak yeni konsept geliştirdik. Amacımız 'kendin yap' konseptini daha da geliştirmek" diye konuştu.
Daha renkli bir mağaza ortamı oluşturmaya özen gösterdiklerini belirten Bednar, “Bizim birinci rakiplerimiz olan Koçtaş ve Bauhaus markalarıyla da bu konseptle farklılık yarattığımızı, bu markalardan kendimizi farklılaştırdığımıza inanıyoruz” görüşünü aktardı.
Bednar, Avrupa'daki diğer ülkelerden farklı olarak Türkiye'de müşterilerine daha farklı hizmetler sunmaya özen gösterdiklerini dile getirerek, telefon ve internet üzerinden satış hizmeti gerçekleştirmeye başladıklarını, önümüzdeki dönemde buna benzer hizmetlerin artırılacağını söyledi.
“GELİŞME POTANSİYELİ YÜKSEK İLLERDE YATIRIM PLANLARIMIZ VAR”
Frank Bednar, önümüzdeki yıllarda Praktiker'in Türkiye'de nasıl bir yayılma politikası izleyeceğine ilişkin olarak da, "Gelecekte hızla mağaza açmayı, yayılmayı planlıyoruz. Önümüzdeki 5 yıl içinde mağaza sayımızı 2 katından fazlaya çıkartacağız. Ortalama her yıl 3'er mağaza açmayı hedefliyoruz" dedi.
Bednar, odaklanacakları illerin daha çok İstanbul, Ankara gibi büyük iller olacağını aktararak, bunun yanı sıra Ege ve Akdeniz Bölgesinde potansiyel gördüklerini, İzmir, Bodrum, Antalya gibi illerde mağaza açmayı planladıklarını ve gelişme potansiyeli yüksek Samsun, Eskişehir, Trabzon, Kayseri gibi illerde yatırım yapma planlarının bulunduğunu anlattı.
Bu yıldan itibaren küçük ölçekli mağazalar şeklinde yeni bir mağaza konsepti daha yaratacaklarını vurgulayan Bednar, küçük iller için de bu mağaza konseptini uygulamayı hedeflediklerini kaydetti.
Bednar, önümüzdeki yıllarda Praktiker'in Türkiye'deki mevcut konumunu daha da güçlendirerek sürdürmeyi hedeflediğini ifade ederek, "Hedefimiz, her zaman ilk 3 marka arasında yer almak" dedi.
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Bednar, Praktiker'in, Türkiye'de yoğunluğu oldukça fazla olan klasik marketlerin bulunduğu bir pazarda olduğunu ifade ederek, Türkiyede organize yapı perakendesinin pazar payının yüzde 8-10 civarında bulunduğu, şu anda Praktiker'in ilk üçte, ikinci sırada yer aldığını bildirdi.
Toplantıda verilen bilgiye göre Praktiker, 2010 yılı sonuna kadar Türkiye'de 6 mağaza daha açmayı planlarken, firmanın 2017 yılı için hedefi ise Türkiye'de 29 mağazaya ulaşmak.