Güncelleme Tarihi:
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, 5 milyar dolara mal olacak projeyi 2021 yılının ilk altı ayında Cumhurbaşkanlığı ve Meclis izinlerini aldıktan sonra, “Yap–işlet-devret” modeliyle 4 yıl içinde bitirmeyi planladıklarını söyledi.
- İstasyon sayısının az olması hızı arttıracak. 5’li ve 10’lu tren dizisi olarak, maksimum sefer sıklığı ise 3 dakika olacak.
- Maksimum hızı saatte 160 kilometre olacak, saatte ortalama 80 kilometre hızla gidecek.
- Sabiha Gökçen Havalimanı ile Halkalı arası 114 dakikadan 55 dakikaya, Kirazlı-Finans Merkezi arası 67 dakikadan 31 dakikaya, Alibeyköy-Altunizade arası 43 dakikadan 17 dakikaya, Mecidiyeköy-Finans Merkezi arası 48 dakikadan 12 dakikaya inecek.
- Günlük ortalama 2.7 milyon olan raylı sistem yolcu sayısı 3.5 milyona ulaşacak.
- ‘Hızray’, Yüksek Hızlı Tren’le (YHT) de entegre olup, Otogar ve Finans Merkezi’ne hızlı erişim sağlayacak.
‘Hızray’ İstanbul ulaşımını da hızlandıracak:
- Toplu ulaşım hızı artacak.
- Toplu ulaşımda raylı sistemin payı 2025’te yüzde 30’u geçecek.
- Motorlu araç trafiği, Hızray koridorunda yüzde 15-20 azalacak.
- Mevcut raylı sistem ağını bütünleştirecek.
- Mevcut ve inşaatı devam eden 14 raylı sistem hattı ve metrobüsle doğrudan entegrasyon sağlanacak.
- 10 raylı sistem hattına aktarmalı entegrasyon sağlanacak.
- İstanbul Boğazı, yakalar arası geçişlerde toplu ulaşım hızı artacak.
- 12 ilçeye ve bugünkü nüfusa göre 6.3 milyon kişiye hizmet edecek.
- Yoğun nüfus ile istihdam bölgelerini birleştirecek.