İstanbul’un trafik çilesi 116 projeyle çözülecek mi

Güncelleme Tarihi:

İstanbul’un trafik çilesi 116 projeyle çözülecek mi
Oluşturulma Tarihi: Aralık 21, 2005 00:00

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, son yıllarda büyüyerek çekilmez hale gelen İstanbul’un trafik sorunu için hazırladığı ‘116 Dev Proje’ ile çözüme ulaşacaklarını söylüyor. Bunun için her zaman olduğu gibi İstanbullulardan biraz daha sabır isteniyor. Sanki danışma numarası gibi duran bu 116 projesi bakalım dertlerimize çare olabilecek mi?

Maslak, Levent, Etiler ve İkitelli’deki çalışmaların ilerisi için ümit verdiği bir gerçek. Bakalım ‘trafik çilesi’ ile ‘116 dev proje kahramanı’ arasındaki çekişmenin galibi kim olacak. Auto Show
İstanbul, İstanbul olalı böyle trafik görmedi. Son dönemde İstanbul’da yaşayan herkesin ağzında işte bu cümle var. Çünkü artık günün her saatinde İstanbul’da trafik, günün her saatinde İstanbul’da çile var. Otomobille bir yerden bir yere gitmek son dönemlerde tamamıyla işkence halini aldı. Ülkemizin diğer büyük illerini de gezen insanlar olarak oralarda da trafik olduğunu elbette biliyoruz. Ancak resmi olmayan rakamlarla 25 milyon kişilik bir nüfusa ulaşan İstanbul’da trafiğin artık işin içinden çıkılamaz bir hal aldığı bir gerçek.

Her yerde otomobiller, her yerde yol çalışmaları ve her yerde araçlarının içinde gideceği yere ulaşmaya çalışan insanlar var. Birde bunlara trafik magandalarının yolları katletmeleri ekleniyor.

ARAÇ SAYISI ARTIYOR

Otomobil satışları ile ilgili olarak sürekli haber yapıyoruz. Bu yıl 700 bin araç daha parka katıldı diye. Bu araçların hemen hemen yarısının İstanbul’da satıldığı bir gerçek. Ancak bu haberlerin yanında yapılan yollarla ilgili hiçbir haberin olmaması da trafiği bu hale getiren en büyük nedenlerden. Peki, İstanbullunun bu çilesi ne zaman bitecek? Ne zaman yollar normale dönecek? Ulaşım planlandığı gibi stressiz ve sorunsuz yapılabilecek? İşte bu soruların cevabını İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş verdi. Topbaş ‘116 Dev Proje’ adı verilen yol yapım çalışmalarının tamamlanmasının ardından yaşanan trafik sıkıntısının İstanbullular için biteceğini söylüyor. Topbaş, yapılan inşaat çalışmalarında zamanlama hatalarının olabileceğini, ama çalışmalar bittiğinde insanların rahat bir nefes alacağını da sözlerine ekliyor.

İstanbul’un trafik sorununu köklü ulaşım yatırımlarıyla çözmeyi hedefleyen Büyükşehir Belediyesi, raylı sistemlerden kavşaklara, yol yatırımlarından deniz ulaşımına kadar 116 dev projeyi bitiş tarihlerini belirterek hayata geçiriyor. Dünyanın en hızlı büyüyen şehirlerinden biri olan İstanbul’un ulaşım ve trafik sorununun Büyükşehir Belediyesi’nin 116 dev projesiyle köklü olarak çözüleceği iddia ediliyor.

2006 bütçesinin yaklaşık yüzde 60’ını ulaşım yatırımlarına ayıran İstanbul Büyükşehir Belediyesi, yatırımlarında da ‘trafikte araçlar yerine insanların taşınmasını sağlayan’ raylı sistem projelerine öncelik veriyor. Marmaray ile entegre hale getirilecek Kadıköy-Kartal Metrosu, 4’üncü Levent-Ayazağa Metrosu ve revize edilerek 5.5 kilometresi yeraltına alınan Edirnekapı-Sultançiftliği hattı gibi raylı sistem projeleriyle İstanbullular toplu, güvenli, konforlu ve hızlı ulaşımı tercih edecek ve mevcut karayollarında önemli bir rahatlama sağlanacak deniliyor. İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı, bu 116 ulaşım projesinin tamamlanmasıyla İstanbul’un ulaşım sorunun büyük ölçüde çözüleceğini belirtirken, ‘sabır ve anlayışları’ için İstanbullulara teşekkür ediyor.

Yapılan yollar, kavşaklar ve alt geçitler

Maslak Oto Sanayi kavşağı-Tamamlandı.

İkitelli kavşağı/A0 kavşağı- 30 Aralık.

Ambarl ı kavşağı-31 Aralık.

Ümraniye Dudulu kavşağı- 31 Aralık.

Kadıköy-Hasanpaşa-Uzunçayır kavşağı-15 Şubat 2006.

Bağlarbaşı kavşağı, Kısıklı Caddesi alt geçidi bağlantı yolları ve ortak altyapı çalışmaları-12 Mart 2006.

Bağcılar-Güneşli-TEM bağlantı yolu ve kavşağı- Tamamlandı.

Eyüp Saya Yolu alt geçit köprüsü-11 Nisan 2006.

Davutpaşa Kavşağı-15 Nisan 2006.

Esenler-Otogar kavşağı-15 Nisan 2006.

Esenler-Tekstilkent kavşağı- Haziran 2006.

Bağcılar-TEM bağlantı yolu-Devam ediyor.

Edirnekapı kavşağı-Düzenleme.

Ayazağa kavşağı-Düzenleme.

Maltepe kavşağı-Düzenleme.

Kartal-Samandıra-TEM bağlantısı ile Balıkesir Caddesi-Düzenleme.

Samandıra kavşağı-Düzenleme.

Metris kavşağı-Devam ediyor.

Mahmutbey Atatürk Caddesi kavşak düzenleme ve alt geçit projesi-Devam ediyor.

Bayrampaşa Kadife kavşağı ilave üst geçit ve bağlantı yolları-Devam ediyor.

Zeytinburnu 58. Bulvar Caddesi, İnönü Caddesi, Seyitnizam Caddesi-Düzenleme ve otopark inşaatı.

Kadıköy-İçerenköy meydanı ve yakın çevresi-Düzenleme.

Maltepe Büyükyalı Deresi bağlantı yolu inşaatı-Düzenleme.

Topkapı Şehir Parkı içindeki Tramvay ve Karayolu İnşaatı-Devam ediyor.

Topkapı-Çobançeşme arası D-100 Karayolu (E-5) şerit düzenlemesi ve yan yol İnşaatı-Devam ediyor.

Ümraniye Hatboyu Caddesi yol ortak altyapı inşaatı-Devam ediyor.

Yollara bypass yapılıyor

Karayollarında yaşanan tıkanıklıkları gidermek için de birçok yeni kavşak ve yol projesi yürüten İstanbul Büyükşehir Belediyesi, bu yeni düzenlemelerle kavşak ve yollardaki kilitlenmiş noktaları ‘bypass’ yaparak açmayı planlıyor. Bu kapsamda, Mart 2004’ten bugüne 8 ayrı yolun tamamlandığı, 32 yeni yol inşaatının devam ettiği, 32 yol inşaatına başlandığı ve 30 yeni yolun ihalesi devam ettiği açıklandı. Ayrıca, 6 noktanın uygulama projesi bitirildiği, 51 nokta uygulama projesi hazırlandığı ve 29 noktanın uygulama projesinin ihale aşamasında olduğu ve 24 adet yeni projeninse proje ihalesine çıkartılacağı ifade ediliyor. İstanbul genelinde karayollarında devam eden bu çalışmalar bazı bölgelerde ciddi sıkıntılara sebep olsa da ‘365 gün 24 saat’ çalıştığı belirtilen Büyükşehir Ekipleri, sadece 1 ayda tamamlanan Maslak Oto Sanayi Kavşağı’nda olduğu gibi çok kısa sürede ve projelere yerlerinde tarih vererek kalıcı çözümler üretildiği ifade ediliyor.

İstanbul’un raylı sistem haritası

İstanbul’da İnşaatına başlanan raylı sistemlerden ilki Kadıköy-Kartal metrosu. 22 km uzunluğunda ve 15 istasyon olarak inşaatına başlanan bu metro çalışmalar tamamlandığında 35 bin kişinin taşınabileceği belirtiliyor. İnşaatına başlanan ikinci bölge ise Otogar-Bağcılar raylı sistem. 4.4 km uzunluğunda olan bu raylı sistemde 4 istasyon bulunuyor ve 12 bin yolcunu taşınacağı ifade ediliyor. Bu iki sistemle birlikte 4. Levent-Ayazağa metrosunun da inşaatına başlandı. 4.25 km uzunluğunda olan bu metro da 3 istasyon bulunuyor ve 70 bin yolcunun taşınacağı belirtiliyor.

İNŞAATI DEVAM EDEN RAYLI SİSTEMLER

Tüm bunlarla birlikte inşaatı devam eden 6 raylı sistemde var. İşte bu sistemler:

1-Zeytinburnu-Güngören-Bağcılar Cadde Tramvayı: 5.9 kilometre, istasyon sayısı 9, yolcu kapasitesi 15 bin.

2-Taksim-Kabataş Füniküler Sistemi: 640 metre, istasyon sayısı 2, yolcu kapasitesi 7 bin 500.

3-Taksim-Unkapanı Metrosu: 2.6 kilometre, istasyon sayısı 2, yolcu kapasitesi 70 bin.

4-Unkapanı-Yenikapı Metrosu: 2.6 kilometre, istasyon sayısı 2, yolcu kapasitesi 70 bin.

5-Aksaray-Yenikapı Metrosu: 700 metre, yolcu kapasitesi 35 bin.

6-Edirnekapı-Sultançiftliği Tramvayı: 12 kilometre, istasyon sayısı 17, yolcu kapasitesi 15 bin.

PROJE AŞAMASINDAKİ RAYLI SİSTEMLER

İstanbul’da en köklü yatırımlardan birinin yapıldığı raylı sistemlerde projeleri devam eden ve ihale hazırlığı yapılan yaylı sistemlerde mevcut. İşte bu sistemler:

1-Bakırköy-Küçükçekmece-Avcılar-Beylikdüzü Hafif Metro Hattı.

2-Üsküdar-Altunizade-Ümraniye-Dudullu-Samandıra Hafif Metro Hattı.

3-Yenikapı-Bağcılar Metro Hattı.

4-Bağcılar-Mahmutbey-İkitelli-Olimpiyat Köyü-Metro Hattı.

5-Beşiktaş-Şişli-Otogar Metrosu.

6-Sefaköy-İkitelli-İSTOÇ Havaray Hattı.

7-Haliç Çevresi Tramvay Hattı.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!