İstanbul’un 2. havaalanı

Güncelleme Tarihi:

İstanbul’un 2. havaalanı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 09, 2001 00:00

Haberin Devamı

Pendik Kurtköy'de yapımı tamamlanan Sabiha Gökçen Uluslararası Havaalanı'na dün ilk uçaklar indi. İstanbul'un 2'nci, Türkiye'nin 19'uncu havaalanının pistine ilk olarak Ankara Etimesgut Askeri Havaalanı'ndan gelen Casa CN-235 tipi askeri uçak indi. Savunma Bakanlığı'nın 6 büyük çalışmasını kapsayan İTEP'in (İleri Teknoloji Endüstrisi Projesi) bir parçası olan Sabiha Gökçen Havaalanı'na inen ikinci uçak ise THY'ye ait RJ-100 tipi Kütahya uçağı oldu.

Temeli Şubat 1998'de Cumhurbaşkanı, Başbakan, Genelkurmay Başkanı ve kuvvet komutanlarının katıldığı görkemli bir törenle atılan havaalanına inşaat ve istimlaklar dahil 550 milyon dolar (yaklaşık 374 trilyon lira) harcandı. Savunma Bakanlığı'na bağlı çalışan ve inşaatın kontrolörü olan NATO-ENF Dairesi, dün düzenlenen bir törenle havaalanını işletici firma olan HEAŞ'a (Havaalanı İşletme ve Havacılık Endüstrileri AŞ) teslim etti.

Saat 10.30'da başlayan tören için ilk olarak saat 10.30'da Ankara Etimesgut Havaalanı'ndan kalkan THK'ye ait Casa CN-235 tipi askeri uçak, Genelkurmay Genel Plan Prensipler Başkanı Pilot Korgeneral Reşat Turgut yönetiminde alana indi. Uçakla Milli Savunma Bakanlığı Müsteşarı Korgeneral Işık Koşaner, Müsteşar Yardımcısı Tümgeneral Kenzi Suner de İstanbul'a geldi. Havaalanının ilk uçağının ilk yolcuları, Savunma Sanayii Müsteşarı Dursun Ali Ercan, Havaalanı İşletme ve Havacılık Endüstrileri AŞ Genel Müdürü Selçuk Kileci tarafından karşılandı.

Savunma Sanayii Müsteşarı Dursun Ali Ercan, Dış Hatlar Terminali'nde davetlilere yaptığı konuşmada, Sabiha Gökçen Uluslararası Havaalanı'nın İTEP'in başarıyla tamamlanan ilk bölümü olduğunu söyledi. Ercan, havaalanının resmi açılışının daha sonra yapılacağını da vurguladı. Törene katılanlar havaalanının iç ve dış bölümlerini gezdi. Sabiha Gökçen Havaalanı'ndan iç ve dış hat tarifeli seferlerin 22-23 Ocak tarihinde başlayacağı ve elde edilecek gelirin Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın alımlarına ek kaynak olacağı belirtildi.

Yılda 3 milyon 500 bin yolcu

Sabiha Gökçen Havaalanı 655 hektar alan üzerine kuruldu.

45 uçağın park yapabileceği şekilde 3 bin metre uzunluğunda ve 45 metre genişliğinde biri iniş-kalkış, diğeri park yeri olan 2 pisti var.

22 bin metrekare kullanım alanı bulunan dış hatlar terminali, yılda 3 milyon, iç hatlar terminali ise yılda 500 bin yolcu kapasitesine sahip.

Gidiş terminalinde 16, geliş terminalinde ise 12 pasaport bankosu bulunuyor.

Yılda 90 bin ton yük işleyebilecek kargo binası, 7 bin metrekarelik kapalı depolama alanı, uçak büyüklüğüne göre değişen park pozisyonlu 63 bin 200 metrekarelik özel kargo apronu, her biri 20'şer metrekare büyüklüğünde 18 soğuk hava deposu, hidrolik yükleme rampaları, 7500 metrekarelik büyük araç otoparkı bulunuyor.

Gelişmiş teknolojilerle donatılmış güvenlik sistemi ve atıksu için biyolojik arıtma bulunan havaalanında 3 tane 5 bin metreküplük akaryakıt deposundan park yerindeki 22 uçağa aynı anda hidrantlarla yakıt doldurulabilecek.

Sabiha Gökçen Uluslararası Havaalanı, Kozyatağı'na 24, TEM Otoyolu'na 1.5 kilometre uzaklıkta.

Havaalanında 600 personel çalışacak.

İstanbul Vali Yardıcısı Şener Can'ın mülki amiri olduğu havaalanının, Koruma Şube Müdürlüğü'ne Ergin Katan, Gümrük Muhafaza Teşkilatı'na da Selahattin Mutlu atandı.

42 jandarma kulesi bulunan havaalanında, İstanbul Emniyet Müdürlüğü'nün her biriminden 400 polis görev yapacak.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!