İstanbul’da John Malkovich olmak

Güncelleme Tarihi:

İstanbul’da John Malkovich olmak
Oluşturulma Tarihi: Nisan 11, 2009 00:00

John Malkovich, ’Places In The Heart’, ’Tehlikeli İlişkiler’, ’John Malkovich Olmak’ gibi 70’ten fazla filmin muhteşem oyuncusu.

Bu yıl onu Clint Eastwood’un yönettiği ’Sahtekar’ ve Coen Kardeşler’in yönettiği ’Aramızda Casus Var’da izledik. Şimdi son filmi ’Utanç’ (Disgrace) İstanbul Film Festivali’nde yarışıyor. O da festivalin Onur Ödülü’nü almak için İstanbul’da.

Festivalde yarışan filminiz ’Utanç’, Nobel ödüllü yazar J.M. Coetzee’nin kitabından uyarlandı. Kitabı sevmiş miydiniz?

Film bir romandan uyarlandığı zaman tekrar tekrar kitabı okumam, onu söyleyeyim. Çünkü bunun filme hiç faydası olmaz, o bir roman, biz film çekiyoruz. Kitabı sevdim, Coetzee büyük bir yazar ama açıkçası romandaki karakterleri kendime yakın bulmadım.

Javier Bardem, Coen’lerin filmi ’İhtiyarlara Yer Yok’taki rolüne "Karakterin nasıl mastürbasyon yapacağını hayal ederek hazırlandım" demiş. Siz yine bir Coen filmi olan ’Aramızda Casus Var’a nasıl hazırlandınız?

Anlaşılan Javier’in hayal gücü benimkinden daha geniş! Ben bir role hazırlanırken genelde böyle şeyler düşünmem. Filmle ve rolümle ilgili entelektüel süreç başlatıp analiz üstüne analiz yapmak yerine, karaktere içgüdüsel olarak yaklaşırım.

70’in üstünde film yaptınız. Hiç "Keşke parçası olmasaydım" dediğiniz bir tanesi var mı?

Sanırım yok, çünkü hepsinde kendime göre doğru gördüğüm sebeplerden dolayı oynadım. Bazen bir filmi yapmaya karar verirsiniz, sonuçta neye benzeyeceğini tam kestiremeyebilirsiniz. Elbette birkaç tane kötü deneyim yaşamışımdır, çekim aşaması ya da sonuç istediğim gibi olmamıştır, ama bunun bir önemi yok.

’Kendimi izleyeceğime yürüyüşe çıkarım’

Kendi filmlerinizi seyreder misiniz?

Hayır, oynadığım filmleri izlemek çok hoşuma giden bir şey değil. Filmi izleyeceğime yürüyüşe çıkarım, daha keyifli.

Son filmlerinizden ’Sahtekar’da, yönetmen Clint Eastwood’la çalışmak nasıldı?

Eastwood’u çok sever, çok saygı duyarım. Benim gözümde çok yukarıda bir yerde durur. Onun başka bir filminde daha oynamayı isterim.

Bugüne kadar hangi yönetmen sınırlarınızı zorladı?

İki türlü zorlanmadan söz edebiliriz: Set o kadar zordur ki, birinin boğazını sıkmadan bugünü çıkarabilir miyim acaba, diye düşünürsünüz. Ortam, yönetmen, diğer oyuncular canınıza okur, ki bu da normaldir. Bazı insanların bazı insanlarla çalışması zor olabiliyor. İkinci zorlanma iyi anlamda. Size oyunculuğunuzla ilgili ilham verir. Burada ’Tehlikeli İlişkiler’de (Dangerous Liasions) birlikte çalıştığım yönetmen Stephen Frears’dan söz etmem gerekir. Bir de Şilili yönetmen Raul Ruiz.

’John Malkovich Olmak’ adında bir film olması size gurur veriyor mu?

Yoo. Benim adıma yapılmış bir film olarak görmüyorum çünkü.

Sizi tarif etmek için kullanılan iki sıfat var: Garip ve kendini beğenmiş.

Garip olan ben değilim, gazeteciler! Elime eldiven takmadan, yani kendimi korumaya almadan bir gazetecinin aklından geçeni okumaya teşebbüs bile etmem.

Film endüstrisini çok eleştiriyorsunuz. Siz bunun bir parçası değil misiniz, kendinizi bir Hollywood starı olarak görmüyor musunuz?

Kendimi hiçbir şey olarak görmüyorum. Ben şöyleyim, şu kategoriye giriyorum filan gibi düşünmüyorum. Bu tür şeyler ancak bir röportaj sırasında aklıma düşüyor. Ben normal bir insanım ve bunun ötesini düşünmüyorum.

Kıbrıs Hárekatı’nı anlatacak

Malkovich’in yeni projelerinden biri, 1974’te Kıbrıs’ta yaşananları bir arabulucunun gözünden anlatan ’Cease Fire’ (Ateşkes) adlı bir filmin prodüktörlüğünü yapmak. Film, 1962-63 yıllarında Newsweek’in Kıbrıs muhabirliğini yapan Ward Just’ın ’Dangerous Friend’ (Tehlikeli Arkadaş) adlı kitabındaki ’Famagusta’ başlıklı kısa öyküden uyarlama.

Kıyafeti kendi tasarımı

Malkovich, üzerindeki kıyafeti kendisi tasarlamış. Aktörün moda projelerinde Türkiye’ye de yer var: "Erkek giyim markası yaratacağım. Bu konuda Türk tekstilcileriyle görüşeceğim."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!