A.A
Oluşturulma Tarihi: Aralık 04, 2009 16:53
İstanbul'un, Avrupa 2010 Kültür Başkenti seçilmesi dolayısıyla 11 Aralıktan itibaren yurt içinde, Ocak ayından itibaren de yurt dışında yeni bir reklam kampanyası başlatılacak.
2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı Yürütme Kurulu Başkanı Şekib Avdagiç, Çırağan Sarayı'nda düzenlenen basın toplantısında yeni reklam kampanyası hakkında bilgi verdi.
Avdagiç, Avrupa Kültür Başkenti İstanbul'a ilişkin reklam kampanyasının 11 Aralıktan itibaren Türkiye'de, Ocak ayından itibaren de yurt dışında başlatılacağını bildirdi.
Kentin tanıtımının nasıl yapılacağını uzun süre tartıştıklarını, İstanbul'u en iyi tanımlayacak sıfatı bulmaya çalıştıklarını anlatan Avdagiç, “(Bu şehir, yaşayanlara ne veriyor?) diye düşündük. Sürekli karşımıza çıkan kavram (ilham) oldu. Ve böylece, (İstanbul, dünyanın en ilham verici kenti) sloganı ortaya çıktı” diye konuştu.
İstanbulluların, kentin kültür başkenti kimliğini sahiplenmesi için de yurt içi kampanyası hazırladıklarını aktaran Avdagiç, “Kentin farkına varmalarını istedik. Bu nedenle, (Yeniden keşfet) konseptiyle yola çıktık. İstanbulluların günlük yaşamının ayrılmaz parçası şehrin dinamizmine dikkati çekmeyi, artık kanıksadığımız güzelliklerinin farkına varılmasını istiyoruz” dedi.
Kampanyanın kreatif mimarlığını Paul McMillen ile birlikte yürüten Hakkı Mısırlıoğlu da kampanya çerçevesinde dünyada toplam 20 ülkede tanıtım yapılacağını, yazılı basın, televizyon ve dev ilanlar ve internetin kullanılacağını söyledi.
Basın toplantısında, yurt içi ve yurt dışı için hazırlanan reklam filmleri de izletildi.
RPM Radar, Ajans Ultra ve Dentsu Brussels Group ortak girişimiyle hazırlanan yurt dışı reklam kampanyasında, İstanbul'u dünyanın önde gelen metropolleriyle aynı kategoride, “kendinden emin, vakur bir duruşla” konumlanması hedefleniyor.
Yurt dışı kampanyanın ana taşıyıcısı olarak belirlenen Tarihi Yarımada silueti, dünyaca ünlü siluet fotoğrafçısı Rainer Stratmann tarafından uzun ve detaylı bir çalışmanın sonunda hazırlandı.
Siluet, İstanbul denildiğinde otomatik olarak hafızalara yerleşecek “ikon görsel” oluşturulması amacıyla farklı bölgelerden çekilen 30 yakın fotoğrafın bir araya getirilmesiyle yaratıldı.
Bu siluet resmi, dünyanın önemli metropollerinde büyük boyutlu olarak sergilenecek.
Reklam filmi için ise Sultanahmet Camisi, Ayasofya, İstanbul Modern Sanatlar Müzesi, Kapalıçarşı, Santral İstanbul, Asmalımescit'in yanı sıra Kanyon Alışveriş Merkezi, Esma Sultan Yalısı ve Boğaziçi'nde çekimler yapıldı.
Chris Hartwill'in yönetmenliğini yaptığı filmde helikopter planları için gece ve gündüz çekimleri gerçekleştirildi.
Toplam 100 kutu 35 milimetre
film kullanılan reklam filmi, İstanbul Sinefekt, İmaj Stüdyoları ve Londra Prime Focus stüdyolarında son halini aldı.
Yurt içi kampanyanın reklam filmi için ise mekan olarak Anadoluhisarı, Küçüksu, Kız Kulesi, Haydarpaşa Garı açıkları, Ayasofya, Galata Kulesi, Taksim Meydanı ve Levent Metro İstasyonu kullanıldı.
Murat Şenöy'ün yönettiği film de 3 günde 34 saatlik bir çalışmayla tamamlandı.
Reklam filminde kentin gözde tarihi eserleri bulundukları yerlerden farklı yerlerde İstanbulluların karşısına çıkarak onları şaşırtıyor.
Kentlilerin, İstanbul'un artık kanıksanan güzelliklerinin farkına varmalarını sağlamayı amaçlayan kampanya, “şimdi yeniden keşfetme zamanı” hatırlatmasıyla İstanbul'un 2010 yılında Avrupa Kültür Başkenti olduğunun altını çiziyor.
Tüm kampanyaya eşlik eden “Enerjimiz İstanbul'dan” sloganı ise şehrin kendini sürekli yenileyen dinamik yüzüne dikkati çekiyor.
Her iki reklam filmi için de müzisyen Ömer Ahunbay, 5 dakika uzunluğunda “İstanbul müziği” besteledi.