Güncelleme Tarihi:
İspanya'da 18 yaş üstü bin 40 kişi, İtalya'da 15 yaş üstü bin 22 kişi, Almanya'da 18 yaş üstü bin 77 kişi, İngiltere'de 18 yaş üstü bin 249 kişi ve Türkiye'de 18 yaş üstü bin kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma, ülkeler arasındaki benzerlikler ve farklılıkları ortaya koydu.
Avrupa çapında elde edilen sonuçlar, Visa Europe Yöneticisi Luke Fredberg, Visa Türkiye Genel Müdürü Berna Ülman ve Visa Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Aslı Alatan tarafından İstanbul'da düzenlenen basın toplantısında kamuoyuna açıklandı.
Araştırmaya göre, her yeni günle birlikte kendini mutlu hissettiğini söyleyenlerin İspanya'da ve İngiltere'de, hem Türkiye'ye hem de Almanya'ya göre daha fazla olduğu ortaya çıktı. İspanyolların yüzde 79'u, İngilizlerin yüzde 70'i kendini mutlu hissettiğini belirtirken, bu oran Almanya'da yüzde 64, Türkiye'de yüzde 62'de kaldı.
İspanya, Almanya ve İngiltere, internet ve bilgisayar oyunlarından keyif almada birleşirken, eş, sevgili, arkadaş ya da aile ile vakit geçirmek İtalya ve Türkiye'de öne çıktı.
İLK ONDA KİTAP, GAZETE YERİNE SİGARA
Türkiye'de eş, sevgili, arkadaş ya da aile ile vakit geçirmek yüzde 69 ile birinci sırada yer alırken, internette sörf ve bilgisayar oyunları yüzde 22 ile alt sıralarda kaldı. Türkiye'de ilk 10 içinde; sigara içmek bulunurken, diğer ülkelerden farklı olarak gazete, dergi ve kitap okuma ise yer almadı.
İtalya'da uyumak yüzde 87 ile birinci, eş, sevgili, arkadaş ya da aile ile vakit geçirmek yüzde 82 ile ikinci sırada yer alırken, Almanya ve İngiltere'de en çok keyif alınanlar arasında güneş ışığı ya da güzel hava da bulunuyor.
Sevilen müziğin Türkiye, Almanya ve özellikle İspanya'da sevilen TV programının önüne geçtiği, İngiltere'de ise tersinin geçerli olduğu dikkat çekti. Kendi başına kalma, İspanya, Almanya ve İtalya'da ilk 10'a girmezken, Türkiye ve İngiltere'de bu seçim yakın oranlarla üst sıralarda yer aldı.
Tüm ülkelerin birleştiği keyiflerden güzel bir fincan çay ya da kahvede ise İngiltere, ortalamanın çok üstüne çıktı.
İSPANYA'DA KADINLAR İNTERNETTEN KEYİF ALIYOR
Araştırmaya göre İspanya'da kadınlar, internet, müzik ve çikolatadan keyif alırken, Türkiye'de kadınlar, sevilenlerin varlığı, dedikodu ve iltifat almaya önem veriyor.
Kendini kötü hissettiği anda mutlu eden şeylerde ülkeler arası ortaklıklar daha da öne çıktı. İspanya, Almanya, Türkiye ve İngiltere'de en yaygın 5 tercihin 3'ü aynı oldu. Bu tercihler, eş, sevgili, arkadaş, çocuklardan gelecek bir kucaklama ya da öpücük, eş, sevgili, arkadaş, aile ile vakit geçirmek ve sevilen müziği dinlemek olarak sıralandı. İspanyollar, Almanlar ve İngilizler ilk sırada eş, sevgili, arkadaş, çocuklardan gelecek bir kucaklama ya da öpücük derken, Türkler, eş, sevgili, arkadaş, aile ile vakit geçirmeyi tercih etti.
Visa Europe'un araştırması, hediye kriterlerinde ülkeler arasında büyük benzerlikler olduğunu da ortaya koydu. Farklı ülkelerde üstünde düşünülmüş, çaba harcanmış hediyelere değer veriliyor. Hediyenin fiyatı ve markalı olup olmaması ise belirleyici değil.
Nakit ya da hediye çeki almaktan en çok Türkler mutlu olurken, en az İspanyollar mutlu oluyor. Türklerin yüzde 73'ü, İngilizlerin yüzde 42'si, Almanların yüzde 46'sı ve İspanyolların yüzde 29'u nakit ya da hediye çeki almaktan mutlu oluyor.
Araştırmaya göre, beklenmeyen hediye yine en çok Türkler'i mutlu ederken, hediyenin fiyatı en az Almanlar, en çok da yüzde 13 oranıyla Türkler için önemli oldu. Türklerin sadece yüzde 9'u verdikleri hediyeden daha ucuz bir hediye aldıklarında mutlu ve özel hissedeceklerini belirtti.
HEDİYENİN MARKASINA EN AZ ALMANLAR, EN ÇOK TÜRKLER ÖNEM VERİYOR
Hediyenin markası, en az Almanlar için önemli olurken, Türklerin sadece yüzde 22'si hediyenin markalı olmasının önemli olduğunu belirtti.
Hediye karşısında en fazla İngilizler, en az Almanlar rol yapıyor. Beğenilmeyen hediyeyi İspanyollar dolaba kaldırıp saklıyor, Almanlar internette satıyor, İngilizler ise bağışlıyor.
Toplantıda konuşan Visa Europe Yöneticisi Luke Fredberg, mutlu, ve keyifli olan insanlar ile mutsuz ve keyifsiz olan insanların nelerden kaçındığını görmenin kendileri için önemli olduğunu belirterek, bu araştırma ile Avrupa'daki tüketicileri daha iyi anlayacaklarını söyledi.
Fredberg, araştırmanın kapsamının genişletileceğini, önümüzdeki yıllarda Norveç, Çek Cumhuriyeti ve Polonya'yı da araştırmaya katmayı planladıklarını kaydederek, bu araştırmalar ile kadınları daha iyi tanımak, bütçeyi, parayı nasıl yönettiklerini de daha iyi anlamak istediklerini bildirdi.
“NAKİTLE SAVAŞ YAPIYORUZ”
Visa Türkiye Genel Müdürü Berna Ülman da Visa'nın ödeme aracı olarak nakit ve çekin yerini alma amacı taşıdığına işaret ederek, “Artık hedeflediğimiz daha düşük, daha anlık harcamalar. Bu anlamda tüketici davranışlarını anlamamız çok önemli” dedi.
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Ülman, Visa olarak nakitin kullanıldığı her alanı hedeflediklerini belirterek, “Nakitle savaş yapıyoruz” diye konuştu.
Türkiye'deki tüketici harcamalarının yüzde 13,5-14'ünün Visa kartlarıyla yapıldığını vurgulayan Ülman, şunları kaydetti:
“Bunun çoğu da kredi kartlarıyla gerçekleştiriliyor. 5 yıl önce Visa'nın payı yüzde 6'ydı. Banka kartına yönelik de ciddi çalışmalarımız var. Ticari kartlar da önemli. KOBİ'lerin kart kullanımında önemli bir potansiyel görüyoruz.
Kartlı harcamalar kayıt dışını azaltan en önemli unsurlardan biri ve büyüme için önemli. Kart kabul eden iş yeri de ciro artışı imkanı yakalıyor.”
Ülman, araştırmanın Türkiye'de 7 ilde gerçekleştirildiğini de sözlerine ekledi.