ANKA
Oluşturulma Tarihi: Aralık 04, 2007 17:45
İstanbul Sanayi Odası'nın (İSO), Türk girişimcilere Suriye pazarını tanıtmak amacıyla düzenlediği “Suriye Ülke Günü” konulu seminerde, Suriye ile iş yapma ve bu ülkede yatırım konularında bilgi verildi.
Seminere, İSO Genel Sekreteri Mete Meleksoy, Suriye İstanbul Başkonsolosu Muhammed İbrahim, Şam Ticaret Ataşesi Tayfun Kılıç, Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) İş Konseyi Başkanı Fatih Karamancı, Gıdasa Sabancı Gıda İhracat Direktörü Adnan Özşahin, Arteks İplik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Mutafoğlu, Güriş İnşaat ve Mühendislik A.Ş. Suriye Koordinatörü Faik Hamidi katıldı.
Seminerin açılış konuşmasını yapan Mete Meleksoy, amacın, sanayiciye farklı ülkelerin pazarlarını tanıtmak olduğunu belirterek, Türkiye’nin, dış ticaretinin büyük bir bölümünü AB ülkeleriyle yaptığını, oysa yeni pazarlara açılmak gerektiğini dile getirdi. Suriye’nin, Ortadoğu için bir sınır kapısı olduğunu ifade eden Meleksoy, 2006 itibariyle Türkiye’nin Suriye’ye ihracatının bir önceki yıla göre yüzde 10.7 artarak 605.9 milyon dolara yükseldiğini, Suriye’den ithalatın ise yüzde 30 azalarak 187 milyon dolara gerilediğini kaydetti. Bu yılın Ocak-Ağustos döneminde Türkiye’nin Suriye’ye ihracatının yüzde 33.5 oranında artarak 539 milyon dolar olduğunu belirten Meleksoy, 2007 aynı dönemde Suriye’den ithalatın ise yüzde 32.6 oranında artarak 193 milyon dolar olduğunu söyledi.
“SURİYE PAZARINDA 18 MİLYON TÜKETİCİ VAR”
Suriye İstanbul Başkonsolosu Muhammed İbrahim de Suriye’deki tüketim pazarının genişlemekte olduğunu belirterek, pazarın önemli özelliklerini aktardı. Suriye'de 18 milyon tüketici olduğunu, Lübnan ve Irak pazarlarına açıldıktan sonra da bu sayının 50 milyona ulaşacağını kaydeden İbrahim, “Tüketim piyasasına Arap Birliği’ni de katarsak, rakam 180 milyona, eğer Türkiye’yi de katarsak 250 milyona ulaşır” dedi.