OluÅŸturulma Tarihi: Mart 09, 2003 00:00
Konya'da 27 yıllık bir öğretmen, kağıt ve okey taşlarını eğitim ve öğretim aracı olarak kullanmaya başladı. 27 yıldır öğretmenlik yapan Mehmet Ali Okur, 12 yıl önce oyunların eğitim-öğretimde kullanılmasınayönelik kendine özgü yöntemler geliştirmeye karar verdi.    Çocuk, genç ve yetişkinlerin psikoloji ve gelişimlerini gözönünde bulundurarak yaptığı çalışmalarla geliştirdiği metodun dünyada tek olduğunu savunan Okur, ''Her çocuk oyuna büyük ilgi duyar. (Ders) denildiğinde kaçan çok sayıda çocuk, 'oyun'la karşılaştığında düşünmeden koşarak gelir. Ben de çocukların bu yaklaşımından yararlanarak eğitim-öğretimi oyunlara döktüm'' dedi.     İLK ÇALIŞMA
TRAFÄ°K     İlk iÅŸlediÄŸi konunun hemen herkesi çok yakından ilgilendiren trafik kuralları olduÄŸunu vurgulayan Okur, ÅŸunları ifade etti:    ''Oyun kağıtlarına trafik iÅŸaretlerini ve anlamlarını yazdım. Kağıtlarla oynanan oyunda göz, kulak ve uygulama biraraya gelince öğrenme daha etkili ve kalıcı oluyor. Oyunda kazanmak istiyorsanız, kağıtlar üzerinde yazılanları ezberlemek zorundasınız. Bu da ister istemez, kağıtlar üzerinde iÅŸlenen konuyu öğrenmeyi saÄŸlıyor.''    Bunun gibi çok sayıda konuyu kağıtlar ve okey taÅŸları üzerine iÅŸlediÄŸini bildiren Okur, ''Projem büyük ilgi gördü. Yüksek maliyetli olması nedeniyle Dünya Bankası'ndan kredi bekliyorum. Gelmesi durumunda okullarda oyunla eÄŸitim-öğretim birarada olacak'' dedi.     ''100 YABANCI KELÄ°MEYÄ° 1 SAATTE ÖĞRETÄ°RÄ°M''    EÄŸitim açısından son derece önemli olan uygulamayla her yabancı dilden 100 kelimeyi 1 saat içinde ezberletebileceÄŸini öne süren Okur, ''Yöntemlerin geliÅŸmesi ve çocukların daha iyi öğrenmesinden yanayım. Ancak bu yöntemler sadece çocuklar için deÄŸil. Bütün zamanını kahvehanelerde oyun oynayarak geçiren kiÅŸiler de uygulamamdan yaralanmalı diye düşünüyorum. Amacım, oyun gürültüsü altında boÅŸ vakit harcanan kahvehanelerin kültür ocağı haline gelmesi'' diye konuÅŸtu.Â
button