Murat TOSUN
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 18, 2009 20:28
Türk lastik markası Lassa beklenen kararı aldı ve dünyaya meydan okuyamaya başladı. İtalya’da meydan okuyuşuna başlayan Lassa Rally Team’in oluşturduğu ekipse her şeyi başarabilecek güçte. Ülkemizin yetiştirdiği en önemli pilotlardan iki tanesi bu takımın başarısı için kolları sıvadı. Volkan Işık direksiyonu bırakarak bu takımın direktörlük görevini üstlendi. Serkan Yazıcı ise direksiyonda tüm hünerlerini sergileyecek. Aynı zamanda Lassa mühendisleri de her zaman olduğu gibi tecrübelerini takımın başarısı için kullanacak. Yaşadığımız ekonomik krize rağmen bu kadar ciddi bir hedefle yola çıkan ve ülkemizde üretilen lastiklerle dünya devlerine kafa tutacak olan takımımızın en iyi sonuçla ülkemize döneceğine ise inancımız tam. Takımın hedefi ise basit ve son derece net: Lassa Yarış Lastikleri’nin dünya çapında bir marka olmasını sağlamak.
CİDDİ bir kriz yaşıyoruz ve ülkemiz motorsporlarında da krizden nasibini alıyor. Kısıtlanan bütçeler, ara veren takımlar ya da bu savaşı tamamen bırakanlar var. Avrupa Ralli Şampiyonası ile birlikte Türkiye Ralli Şampiyonası’nın da ilk ayağı olan istanbul Rallisi’nde de bu durum açıkça gözler önüne serildi. Bu yarışta start alan araç sayısı geçtiğimiz yılların çok ama çok gerisinde kaldı. Bu zorlu durumda yüreklerimizi ilk olarak Castrol Ford Rally Team rahatlattı. Takım tarafından bu yıl bir geçiş yolu olarak ilan edilse bile geçtiğimiz sezon önemli bir şampiyonluk elde edilen Fiesta Sporting Trophy Şampiyonası’nda yola devam edilecek açıklaması yapıldı. Aynı şekilde geçtiğimiz sezonu WTCC mücadelesinde geçiren Borusan Otomotiv’de bu yıl tüm sezon olmasa bile bazı yarışlarda yine boy gösterecek ve aynı zamanda Türkiye’de başarı arayacak. Umut verici haberlerden sonuncusu ise tam bir bomba etkisi yarattı. 2008 yılında Arkas Otomotiv Türkiye Ralli Şampiyonası’nda 4 şampiyonluk ve istanbul Mahalli Rallisi’nde de bir şampiyonluk ile 5 zafer kazanan Lassa Rally Team, 2009 yılında aldığı kararla, yurtdışında düzenlenen rallilerde ülkemizi temsil ediyor.
TÜRK MÜHENDİSLERİNİN ESERİAslında bu konuyu öyle hafif bir şekilde geçmek büyük haksızlık olur. Bugüne kadar hak ettiği ilgiyi görememiş olsa bile Lassa Rally Team, Türk mühendisleri tarafından geliştirilen lastiklerle bu başarılara imza atıyor ve atmaya da devam ediyor. Türkiye’de kazanılan bu şampiyonluklarla birlikte Türk mühendislerinin el emeği yerli pazarda istenen sonuçları fazlasıyla elde etmiş oldu. Fakat Lassa işte tam burada beklenen dev adımı attı ve tüm dünyaya meydan okumaya karar verdi. 2002 yılında başlayan bu büyük atılım için ilk start ve ilk deneme italya’da yapıldı. Bu yarışın ardından edinilen tecrübelerse takımın doğru yolda olduğunu ortaya koydu. Motosporlarının en zorlu arenalarından biri olan italya’yı seçen takım burada elde edeceği başarının ardından dünya pazarında elini daha çok güçlendirmiş olacak.
DÜNYA ÇAPINDA MARKA OLACAKLassa Rally Team’in 2009 yılında yurtdışı organizasyonlarda mücadele etmesiyle ilgili olarak açıklama yapan Brisa Pazarlama ve İş Geliştirme Direktörü Gökhan Cüceloğlu, iki yıl gibi kısa bir süre içinde belirledikleri ilk aşama hedeflerinin tamamını gerçekleştirdiklerini söyledi. Cüceloğlu, Türkiye’nin en başarılı ve en hızlı ekibi olmalarının ardından bu başarıyı yurtdışında sergilemek niyetinde olduklarını da dile getirdi. Takım direktörleri Volkan Işık ve Türk mühendislerinin bir başarısı olduğunu da belirten Cüceloğlu aynı zamanda şunları söyledi: "Lassa’yı ve üretimde ulaştığı noktayı yurtdışında daha bilinir kılmak adına, yurtdışındaki yarışlara katılma kararı verdik. italya kararı almamızda bu ülkedeki motorsporlarına ilginin yoğun olması etkili oldu. Ancak, bu kararda bu projeye başlama nedenlerimiz de baskın rol aldı: Lassa Yarış Lastikleri’nin dünya çapında bir marka olmasını sağlamak. İşte bu amaçla, ihracatta güçlü olduğumuz ve pazar payımızın yüksek olduğu bu ülkeyi tercih ettik. italya’daki mücadelemiz, toprak zeminde. Böylece, belli bir noktaya getirdiğimiz toprak lastiğimizi geliştirme imkanı da bulabilecek ve bu lastiğin başarısını, performansını Avrupa’ya gösterebileceğiz. Motorsporları, geçmişinden bu yana otomobil veya otomobil yan sanayi üreticileri tarafından desteklenmekte. Bu arena, firmaların yeniliklerini, teknolojilerini ve dinamizmlerini ifade edebildikleri önemli bir kulvar. Biz de Lassa olarak, uzun yıllardır hem teknolojik gelişimleri hem de tecrübeleri olan rakiplerin karşısında çok kısa zamanda büyük adımlarla ilerlemekteyiz. Bu konuda geliştirme sürecinde birlikte yürüdüğümüz Volkan Işık ve teknoloji birimimizin seçilmiş mühendisleri sürekli çalışmakta, yeni versiyonlar ve ürünler için testlere devam etmekteler."
IŞIK KAPTAN, YAZICI PİLOTTakımın kadrosu ise gerçekten de göz kamaştırıcı. Geçtiğimiz yıllarda ülkemizi Dünya Ralli Şampiyonası arenasında temsil eden ve bu yarışlarda önemli başarılara imza atan iki dev isim günümüzde Lassa Rally Team’in başarısı için bir araya geldi. Son olarak Avrupa Ralli Şampiyonası’nda ülkemizi temsil eden ve bu sırada Lassa yarış lastiklerinin gelişiminde de önemli bir pay sahibi olan Volkan Işık takımın direktörlüğünü yapıyor. Bu şekilde takımı doğru hedefe götürebilmek adına daha yararlı olacağına inandığını dile getiren Volkan Işık takımın kullanacağı otomobilin direksiyonunu ise her zaman yarışmaktan ve rakip olmaktan keyif aldığım Serkan Yazıcı’ya teslim ettik diyor.Geçen sezon Türkiye Ralli Şampiyonu olan Serkan Yazıcı ise ralli parkurlarına verdiği aranın ardından geçen sene muhteşem bir dönüş yapmıştı. Parkurların en sevilen isimlerinden ve her zaman istediğimiz "kahraman" pilotlardan biri olan Serkan Yazıcı bu yılsa takımın başarısı için italya Toprak Ralli Şampiyonası’nda nefesleri kesecek. Zaten ilk yarıştan sonra ortaya çıkan fotoğraflara bakmak bile Serkan Yazıcı’nın nasıl bir pilot olduğunun en önemli göstergesi. Volkan Işık ve Serkan Yazıcı gibi iki dev ismin bir araya geldiği bu proje sanıyoruz çok büyük bir aksaklık yaşanmadığı taktirde her sezon üzerine biraz daha ekleyerek yoluna devam edecektir.
Toyota, Red Bull, Renault ve Ferrari 2010 yılında Formula 1’de olmayabilirFormula 1 Dünya Şampiyonası’nda belki de tarihte hiç görülmemiş bir kriz yaşanıyor. FIA’nın bir oyuncağa çevirdiği ve hiç durmadan değiştirmeye çalıştığı kurallar bu kez onların da başına ciddi bir sorun açacak gibi görünüyor. 2010 sezonunda takımların bütçelerine kısıtlama getirme gibi yeni bir kuralı daha ortaya atan FIA yönetimi çok sert tepkiler gördü. Bu tepkiler gerçeğe dönüşmesi ya da FIA’nın geri adım atmaması durumunda dünyanın en çok izlenen motorsporları organizasyonunun başının büyük bir derde gireceği kesin. Hatta dünyanın en çok izlenen motorsporları organizasyonu olma özelliği bile hayallerde kalabilir. FIA’nın aldığı 60 milyon dolarlık bütçe kısıtlaması kararının ardından bomba açıklamaların gelmesi geçikmedi. Toyota, Red Bull derken Ferarri cephesinden bırakırız açıklaması geldi. Ferrari 2010 yılında böyle bir kararın uygulanması durumunda Formula 1’in dışında kalmayı tercih edecekleri açıklaması yapıldı. FIA’nın resti ise Formula 1’in Ferrarisiz de olacağı yönündeydi. Son olarak Renault çok önem verdikleri şampiyonayı terk etmeyi göze aldıkları yönünde bir açıklama geldi. Takımlarla restleşmeyi bile göze alan FIA yönetiminin ne yapmak istediğini anlayamadık ama bu takımlar olmadığı zaman nasıl bir Formula 1 olacağını sorgu lamak bile doğru cevabı bulmaları yönünde önemli bir etken olacaktır.<ımg>ımg>