İş uğruna Mutlu'yken Rogen Ok oldu

Güncelleme Tarihi:

İş uğruna Mutluyken Rogen Ok oldu
Oluşturulma Tarihi: Eylül 16, 2001 02:04

Mutlu Gündoğdu, kendine New York'ta Rogen Ok adıyla bir yer arıyor. Aradığı yer bir tasarımcı olarak muhteşem başarılara, moda editörü haliyle Hollywood dünyasının parlayacak yıldızlarına tarzlarıyla imza atmak.

Mutlu Gündoğdu 25 yaşında. Ankaralı bir ailenin beş çocuğundan biri. Sade, kendi halindeki aile hayatından kopup önce İstanbul'a gelmiş. Amacı o zamandan belliymiş: Moda dünyasında yer almak. İlk olarak Harper's Bazaar ve Esquire dergilerine dışardan moda editörlüğü yapmış. Ancak ne kazanılan paralar, ne de moda dünyasının İstanbul hali ona yeterli gelmemiş. Biriktirilmiş az buz bir parayla New York düşünü gerçekleştirmek için yola çıkmış.

Genç yaşı ve cesaretiyle şansı işine yaramış. Çok geçmeden DAHS ajansıyla bağlantı kurmuş. DAHS free-lance (iş başına) çalışan makyözlerin, fotoğrafçıların ve moda editörlerine bağlantı kuran New York'un en önemli ajanslarından biri. DAHS ile kısa sürede birçok ünlü mankenle ve hatta oyunculara moda editörü -moda dünyasının terimlerine göre styling- yapma şansı olmuş. Her ne kadar o bunu şans görmese de -ki bu durumun ne olduğunu daha sonra anlatacağım- en azından New York'un en önemli moda okulundan biri olarak kabul edilen Parsons School of Design'da kendi kendine okumasına neden olmuş. Üstelik daha okulundan mezun olmadan New York'u ve moda dünyasındaki hedeflerine karar vermesine yol açmış.

Kendine her Amerikalı'nın anlayabileceği bir isim seçmiş: Rogen Ok. Sonrasında ise jean ve iççamaşır tasarımları ürettiği bir marka yaratmış: Androgen. Kelimenin anlamına uygun olarak reklam sloganları hazırlatmış: ‘‘Erkek mi, kadın mı, yoksa ikisinin karışımı mı?’’ Milenyum modasında önemli bir yeri olan ‘‘Androjen’’ kelimesini kendine marka ismi olarak seçmesinin iki anlamlı olarak kullanmasında yattığını söylüyor. İlki cinsiyetsiz manasını taşıması olurken ikincisi yeni ismiyle bütünleşiyor: And-rogen...

Androgen marka iççamaşırları ve genç tasarım jeanler halen New York, Londra ve Milano'da satılıyor. Marka henüz Türk pazarına girmemekle birlikte, Androjen ürünlerinin halen yüzde 70'i Türkiye'de üretiliyor. Ancak Türk pazarına girmesine daha vakit olduğunu söylüyor. ‘‘Türkiye'de kim bu krizde 20 dolar verip Androjen iççamaşır alır ki?’’ diyor.

Ankaralı bir ailenin çocuğu iken, önce İstanbul'a moda editörü olarak gelen, cebinde parası olmadan New York rüyasını gerçekleştiren Mutlu Gündoğdu, bugün Rogen Ok adıyla kendine ABD'de yer arıyor. O şimdiden kendi markası Androjen'i yaratmış bir modacı ve ünlü model ve sanatçıların tercih ettiği bir moda editörü olarak anılıyor. Henüz 25 yaşında olan Gündoğdu, kendini başarılı görmüyor, Amerika'da moda dünyası savaşlarını anlatıyor. En büyük korkusu ise 18 yaşındaki yeni genç tasarımcılar...

Yeni dünya önden gidiyor

3 Moda dünyasının Avrupa ve Türkiye'de geriden geldiğini söyleyen Rogen Ok, New York'un bu konuda bir merkez olduğunu söylüyor. ‘‘Örneğin Madonna'nın başlattığı Teksas modası önceki yıl New York'u sarıp sarmalıyordu. Halbuki İstanbul yeni keşfetmiş durumda. Moulin Rouge ise geçen yılın modasıydı. Sanırım Avrupa bu sene onu daha yeni keşfediyor.’’

3 Türkiye'de Tarkan fırtınası eserken, New York'ta Stella Soleil rüzgarının estiğini söylüyor. Soleil'in Tarkan'ın şarkısının İngilizcesini söylediği ‘‘Kiss Kiss’’in her yerde çalındığından söz ediyor.

3 Türk modacılar arasında özellikle Hüseyin Çağlayan'ı çok beğendiğini belirten Gündoğdu, bu işin sadece yaratıcılıkla sınırlı olmadığının da altını çiziyor. Aynı zamanda ticaretine önem vermek gerektiğini söylüyor. Sponsorların moda dünyasında önem taşıdığını belirtiyor. Kendisi de Uzakdoğulu sponsorlarının desteği ile markasını çıkartmış.

Enrique Iglesias'dan Milla Jovovich'e

Şarkıcı Enrique Iglesias, Rogen Ok'un moda editörlüğünü yaptığı kıyafetleriyle, geçtiğimiz yıl VH-1 Vogue televizyonu tarafından ‘‘Yılın en iyi giyinen erkek sanatçısı’’ seçilerek ödüle layık görüldü.

Moulin Rouge filminin şarkısı Lady Marmalade'in klibinin moda editörülüğünü de Ok gerçekleştirmişti.

Whitney Houston, Milla Jovovich, Rubert Evertt, tasarımcının moda editörü olarak çalıştığı diğer ünlülerden sadece birkaçı.

Mutlu Gündoğdu, yeni dünyalı adıyla Rogen Ok, esasen ünlülere moda editörlüğü yapıyor olmayı çok fazla önemsemiyor.

DAHS ajansı bağlantısıyla ve Parsons Scholl of Designer mezunu olması sebebiyle ABD'de de hiçbir ünlüye ulaşmanın zor olmadığını ve üstelik onların bu ajansın popüler isimleriyle çalışmayı kendilerinin istediğini söylüyor.

Esas amacının kendi markasını tanıtmak ve dev bir marka haline getirmek olduğunu söyleyen Gündoğdu, meşhur Türk sanatçıları ile çalışmaktan kaçındığını söylüyor.

Tarkan ile çalışmak için menajerinden teklif geldiğini ve kabul etmediğini belirtiyor. ‘‘Ben yıldızı yeni parlayacak sanatçılarla çalışmayı seviyorum’’ diyor. Böylelikle ‘‘star keşfeden’’ bir kimlik kazanmayı umut ediyor.

Bu sebepten ‘‘styling’’ mesleğini Hollywood'da yeni parlayacak yıldızları keşfederek devam ettirmeyi planlıyor. Tabii ki onları ‘‘keşfederken’’ kendi markasını da giydirmeyi hedefliyor...

Yeni nesil modacı Rogen Ok, İstanbul'daki clubber partilerinin de öncülerinden. Geçtiğimiz sene Club 20'de parti düzenlemiş, parti için arkadaşı DJ Princess Julia'yı Türkiye'ye getirtmişti.

Ok'un Bilkent Üniversitesi öğrencilerinin kurduğu bir de ‘‘fan club’’ı var...

Hollywood ünlüleri ve top modellere moda editörlüğü yapıyor. Ama bu durum onun çok umurunda değil. New York'ta bu işin çok kolay olduğunu söyleyip duruyor. Bu işi yaparken hem çok eğlendiğini, hem de iyi para kazandığını söyleyen Mutlu Gündoğdu, esas olarak Rogen Ok adıyla kendi markası Androgen'i yeni nesil Amerikalılara sevdirmeye çalışıyor...
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!