Oluşturulma Tarihi: Mayıs 26, 2004 00:00
2004’ün en büyük iki spor organizasyonu Atina Olimpiyat Oyunları ile Euro 2004 Avrupa Futbol Şampiyonası’nda sporcuların yanı sıra internet ve mobil servisler de büyük bir sınavdan geçecek. Sydney Olimpiyat oyunlarında beklentileri karşılayamayan internet bu yaz spor sahalarının büyük oyuncularından biri olduğunu kanıtlamaya hazır.Sydney oyunlarının ardından NBC gibi büyük yayıncılar, televizyonla kıyaslandığında internet sitesinden yeterince gelir elde edemediklerinden yakınmıştı. Ancak aradan geçen dört yılda internet ana medya organlarından biri haline geldi.  13-29 Ağustos tarihlerinde düzenlenecek olimpiyat oyunlarının resmi web sitesi Athens2004.com’u günde yaklaşık 10 milyon kişinin ziyaret etmesi bekleniyor. 2002’deki Salt Lake Kış Oyunları’nda bu rakam günde 3 milyondu.    MOBİL WEB SİTESİ Bunun yanı sıra elektronik devi Samsung ve mobil taşıyıcı Cosmote olimpiyatlar için ilk defa kablosuz web sitesi gelşitirdi. Sitede müsabakalarla ilgili tüm bilgiler, madalya tablosu, sonuçlar,
hava durumu, sporcuların biyografileri gibi zengin bir içerik sunulacak.  Athens2004.com'da yayın hakları televizyon yayıncılarına ait olduğu için canlı görüntü yayını yapılmayacak. Ancak isteyen yayıncılar kısa klipleri internet sitelerinden sporseverlere ulaştırabilecek. Bunun yerine gerçek zamanlı skorlar ve tüm sonuçlar sitede yer alacak. Ayrıca kablolu ve kablosuz oyun siteleriyle sporseverlere hoş vakit geçirme imkanı sunulacak. Stadyumlardaki personel 12 bin 500 renkli cep telefonuyla hem sporculara hem de ziyaretçilere daha iyi bir hizmet vermeye çalışacak. Sdyney’deki analog sistemin aksine güvenlik ve acil durum hizmetleri için de kablosuz ağ kullanılacak. Atina’daki bir diğer yenilik de 300 bin akredite ziyaretçinin kullanacağı bin farklı giriş kartının internet üzerinden denetlenmesi olacak. Biletler de yine internet üzerinden satılacak.  MOBİL OPERATÖRLERİN GÖZÜ EURO 2004’TE Bu yaz yapılacak bir başka büyük spor organizasyonu olan Euro 2004 de internet hizmetleri açısından büyük önem taşıyor. 2002 Fifa
Dünya Kupası, Avrupalı futbol severler için bu açıdan bakıldığında hayalkırıklığı yaratmıştı. Ancak son iki yılda geniÅŸbant abolenelerinin sayısı ikiye katlanırken, akışkan medya servisleri için de talep arttı. Avrupalı mobil telekom operatörleri de abonelerine video klip ve multimedia mesaj gönderebilecek alt yapıya sahip duruma geldi.  Alman T-Mobile, Euro 2004’ü müşterilere cep telefonlarında zengin multimedya içerik konusunda neler yapabileceklerini göstermek için iyi bir fırsat olarak görüyor. T-Mobile ÅŸampiyona boyunca 4.5 dolara abanelerine tuttuÄŸu takımla ilgili görüntülü ve resimli özetler sunacak. Avrupa Futbol BirliÄŸi de 14.95 euro karşılığında tüm maçlar için canlı yorum ve yedi dilde özet görüntü geçecek. Portekiz’de yapılacak Euro 2004’te gazetecilerin ve çalışanların iÅŸini kolaylaÅŸtırmak için tüm stadyumlar Wi-Fi kablosuz aÄŸlarıyla donatılacak. Â
button