Artık herkesin kendine uyan bir grubu var neredeyse. Kimi kendi mesleÄŸinden insanlarla mesleÄŸinin derin kuyularına dalıyor, kimi toplumsal platformlar kuruyor. Bazısı yaÅŸadığı semti kalkındırmanın yollarını konuÅŸuyor; kimi fanatiÄŸi olduÄŸu yazar için ateÅŸli tartışmalara giriyor. Ä°lle de memleket kurtaracak büyük ütopyalar ÅŸart deÄŸil onlar için. Asıl ölçü aynı meseleye ilgi duyan diÄŸerlerini bulmak. Sonra aranıza baÅŸka benzerler de katılıyor, sonra baÅŸkası sonra baÅŸkası derken kendi çapında bir cemaat haline geliniyor. Bu yeni örgütlenmeler eski tip dernekleÅŸmelere hiç benzemiyor. Artık kahvehanelerde buluÅŸmaya gerek yok. Bir lokal kurmak, dernek merkezi açmak da ÅŸart deÄŸil. Ä°nternet ulaşımı olan bir bilgisayar yeterli. Hiçbir ilave maliyet olmadan, yolda vakit geçirmeye gerek kalmadan, dahil olduÄŸunuz grupla istediÄŸiniz zaman iletiÅŸime geçebiliyorsunuz. Ä°sterseniz birisiyle sohbet ediyorsunuz, isterseniz de çoÄŸu zaman olduÄŸu gibi ateÅŸli bir tartışmanın içine giriyorsunuz. Genelde yahoo üzerinden kuruluyolar. Yahoo’nun alt açılımlarından biri olan www.yahoogroups.com adresinden istediÄŸiniz adla bir grup kurabildiÄŸiniz gibi istediÄŸiniz grupları da buradan bulup üye olabiliyorsunuz. Eskiden derneklerde, örgütlerde olduÄŸu gibi baÅŸkandı, yönetim kuruluydu falan da yok. Ama çoÄŸunda ciddi ve sert bir yönetim söz konusu. Bir defa herkes elini kolunu sallayarak istediÄŸi gruba giremiyor. Her birinin başında moderatör denilen ve kuralları koyup, uygulayan biri oluyor. Kim üye olacak, kim atılacak, kimin mesajı sansürlenecek, kiminki bloke edilecek onlar karar veriyor. Hatta birçoÄŸunda mesajların tümü önce onun kutusuna düşüyor. EÄŸer uygun görürse moderatör tarafından gruba gönderiliyor. Sonuçta, iÅŸleyiÅŸ kuralları, moderatör üzerinden kurulan hiyerarÅŸik yapısı, üyeler arasındaki iliÅŸkileri, iletiÅŸim sırasında kullanılan kendine has jargonu ile neresinden bakarsanız baÅŸlı başına yeni bir sosyalleÅŸme yöntemi bu gruplar. Hem onların en tipik olanlarından örnekler verdik hem de sosyolog Prof. Emre Kongar ile modern çağın bu yeni iletiÅŸim ve örgütlenme ÅŸeklini konuÅŸtuk.EMRE KONGARPsikolojik ve toplumsal maliyeti ucuz, bu yüzden daha da yaygınlaÅŸacakBu bir dönüşüm mü? Artık insanlar yüz yüze tartışmak yerine bilgisayarlarının klavyelerini mi çarpıştırıyor?- Bu yepyeni bir etkileÅŸim biçimi. Bir defa kiÅŸiler, fiziksel ve yasal kimliklerinden soyutlanabiliyor. Yani karşınızdaki kiÅŸinin en önemli özellikleri olan, yaÅŸ, cinsiyet, görünüş gibi nitelikleri anlamını yitiriyor. Size kimlik deÄŸiÅŸtirme özgürlüğü veriyor. Ä°kincisi, bireyler, kendilerine benzeyen kiÅŸilerin oluÅŸturdukları gruplar içinde, benimsemedikleri ya da karşı oldukları dış dünyadan soyutlayabiliyorlar kendilerini. Birey, bir anlamda ‘benzeÅŸenler grubu’ içinde, çaÄŸdaÅŸ dünyanın düşmanca etkilerinden arınıyor, yalnız olmadığını, bir gruba ait olduÄŸunu fark ederek rahatlıyor.Bu grupların sivil toplum örgütü ya da dernek gibi hareket etmesi mümkün müdür?- Ä°nternet ortamında oluÅŸturulan grupların toplumsal etkileÅŸimleri çok daha saÄŸlıklı oluyor. Yani internette oluÅŸturulan bir grup, bir menfaat grubu, ya da lobici bir grup veya bir sivil toplum kuruluÅŸu gibi iÅŸlev görebiliyor. Yalnız buradaki sorun, grubun sözcülüğünü, grubun internet yönetcisinin (moderatör) yapması. Yani her zaman klasik sivil toplum kuruluÅŸlarında görülen demokratik süreçler buralarda söz konusu olmayabiliyor. Ama zaten iÅŸin mantığında bu var: Grup yöneticisinin koyduÄŸu kurallara uymayanların iletileri dikkate alınmıyor ya da birey derhal gruptan çıkarılıyor.Bu gruplaÅŸmaların internetin pratik olması, maliyetsiz olması dışında sosyolojik bir açıklaması olabilir mi?- Sorun parasal ya da örgütsel maliyet sorunu olmaktan çok psikolojik ve toplumsal maliyetinin ucuzluÄŸu. Bir gruba katılan birey, daha önce açıkladığım nedenlerden ötürü kendini çok daha rahat ve özgür hissediyor. Bir de zaman faktörü var. Bu gruplara katılmanın ve ortama katkıda bulunmanın zaman olarak maliyeti, gerçek yaÅŸamdaki örgütlere katılmanın ve katkıda bulunmanın zaman olarak maliyetinin karşılaÅŸtırılamayacak kadar altında. Bu yüzden gittikçe daha da yaygınlaÅŸacak bu yöntem.Bundan 50 yıl sonrasını görebiliyor musunuz? SosyalleÅŸmenin, bir araya gelmenin ve insan iliÅŸkilerinin geleceÄŸi nedir?- Ä°nternet etkileÅŸiminin fiziksel birlikteliklerle yaÅŸanan etkileÅŸimin yerini alması olanaklı deÄŸil. Ama toplumsal yaÅŸamın çok büyük bir bölümünün, haberleÅŸme, etkileÅŸim, toplantılar, oylamalar, alışveriÅŸler ve benzeri etkinlikler açısından, internete kayması da kaçınılmaz. Yani 50 yıl sonra, fiziksel dünyada daha az, sanal dünyada daha çok yaÅŸamaya baÅŸlayacağız.Yüz yüze yapılan tartışmalarla sahicilik anlamında bir fark görüyor musunuz?- Çok çok fark var: Ä°nsanlar daha denetimsiz ve daha saldırgan olabiliyorlar internet ortamında. Bütün toplumsal denetim mekanizmalarından kurtulmuÅŸ bir bireyin ne kadar saldırgan olabileceÄŸi, özellikle sanal kimlik kullananların oluÅŸturdukları örnekler açısından gerçekten ibret verici boyutlara ulaÅŸabiliyor. Bu yüzden de internetteki yorumlarda küfür ve hakaret çok fazla.Ezgi BAÅžARANEKONOMÄ°STLER PLATFORMUÖrgütlenmemizde bağımsız olabilmek için maliyeti sıfır olan interneti seçtikNiye kuruldu?2000 yılında platformun ÅŸimdiki baÅŸkanı ekonomist Tuna Bekleviç tarafından kuruldu. Aynı zamanda ÅŸu anda grubun moderatörü. Amacı ekonomi alanında bir sivil toplum örgütü (STK) gibi hareket edecek, gençlerde sivil toplum bilincinin yerleÅŸmesini saÄŸlayacak bir referans noktası oluÅŸturmaktı.Nasıl geliÅŸti?Ä°lk önce tamamen internette baÅŸlayan Ekonomistler Platformu (EP), ÅŸu anda internette 21 bin üyesi, Türkiye’nin 16 ilinde örgütlü ÅŸubesi, Washington, Chicago, Boston ve New York’ta büroları olan bir oluÅŸum. Bekleviç, EP’nin böylesine geliÅŸmesini 2000-01 ekonomik krizlerine baÄŸlıyor. ‘Daha o yıllar, bağımsız, tarafsız sivil örgütlenmelerin neredeyse hiç olmadığı dönemlerdi. Biz eksikleri giderdik demek ki.’ EP gençler tarafından kurulduÄŸu ve onların nabzını tutabilecekleri için siyasilerin hep çok ilgisini çekmiÅŸ. ‘56. hükümetin neredeyse tamamı platformun üyesiydi. Özellikle DYP ve ANAP’tan çok milletvekili vardı. Kendi politikalarını anlatırlardı ama bu hemen dengelenirdi. Bir diÄŸer politikacı hemen cevap verirdi. Hiç kimsenin fikrini yansıtan bir platform olmadı. Bir daha da böyle bir tehlike geçirmedi’ diyor Bekleviç.Neden internet?Tuna Bekleviç, ‘Bir kiÅŸinin parasıyla besleniyorsanız bağımsız olmanız mümkün deÄŸildir. Bağımsız olamazsanız da Anadolu’da gençler arasında temsil ÅŸansınız olmaz. Biz toplantılarımızı internet üstünden yapıyoruz, hiçbir ÅŸeye para harcamıyoruz, bu yüzden interneti tercih ettik diyor.Ãœye profiliYoÄŸun olarak iktisatçılar olmak üzere her meslek, sınıf ve yaÅŸ grubundan insan var. Vural Akışık, Asaf SavaÅŸ Akad, Ersin Pamukçu, OÄŸuz Satıcı, Süreyya Serdengeçti, Engin Akçakoca, Umut Oran gibi ekonomistler ve iÅŸadamları üyeleri arasında. Ä°lk baÅŸta Kemal DerviÅŸ de EP’nin üyesiymiÅŸ ama Amerika’da düzenlenen bir konferansa söz vermesine raÄŸmen katılmamış. Bunun üzerine EP’nin yönetim kurulu Kemal Derviş’i platformdan çıkarmış.Ne konuÅŸuluyor?Grup içi iletiÅŸim kuralları çok katı. Moderatöre baÄŸlı bir ekip mesajları yayınlanmadan önce kontrol ediyor. Gayri ciddi yorumlar veya hakarete varan sözler yayınlanmıyor. Genelde gündem konuları tartışılıyor. Bütçe rakamları açıklandıysa ya da Maliye bir açıklama yaptıysa onun üstüne konuÅŸuluyor. Daha genel konular olarak enflasyon, AB, tüketici hakları, kredi kartı maÄŸdurları gibi baÅŸlıklar da oluyor.KLASÄ°K BATI MÃœZİĞİAçığım çıkar, dedikodum yapılır diye hiç konuÅŸmayanlar ÅŸimdilik çoÄŸunluktaNiye kuruldu?Andante Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Serhan Bali tarafından 2001 yılında kuruldu. Amacı klasik müzik sorunlarını tartışmak, çözüm üretmek, bilgi alışveriÅŸi saÄŸlamak.Nasıl geliÅŸti?305 üyesi var. Serhan Bali ‘300 kiÅŸilik bir internet grubunda, ortaya bir konu atıldığında, söyleyecek sözü olanların katılımıyla her seferinde 10-15 kiÅŸilik bir tartışma grubu oluÅŸuveriyor ve geriye kalan yüzlerce üye de bu görüş alışveriÅŸini izliyor, iÅŸte bu ne kafede ne lokalde sadece internet ortamında mümkün olabilir’ diyor.Ãœye profiliGrup, alanında tek olduÄŸu için çok farklı beÄŸenilere ve önceliklere sahip renkli bir üye profili var. Klasik müzikle ilgilenen her seviyeden amatörler, profesyonel sanatçılar, müzik kurumları, öğretim üyeleri, müzik yazarları, yapımcılar üye profilini oluÅŸturuyor. Cem Mansur, DoÄŸan Hızlan, Evin Ä°lyasoÄŸlu, Hilmi Yavuz, Ä°stanbul Devlet Operası, Ä°stanbul Devlet Senfoni, Emre Aracı grubun tanıdık isimleri.Ne konuÅŸuluyor?Yakın zamanlarda görüş alışveriÅŸinde bulunulan konular: Klasik müziÄŸin günümüzde yaÅŸadığı sıkıntılar, orkestraların birleÅŸtirilmesi, klasik müzikle diÄŸer türlerin bir araya getirilmesinden doÄŸan denemeler. Her zamanki konular: CD, kitap, DVD, nota alışveriÅŸi. Bazen anketler de yapılıyor. Arada tartışmalar, atışmalar da oluyor ama büyüdüğünde moderatör müdahale ediyor. Bali, grupta dönen sohbetlere aktif olarak katılımın ise yeterince olmadığı görüşünde: ‘ABD veya Avrupa’daki birçok klasik müzik platformuna üyeyim, orada insanlar genellikle paylaÅŸmaya daha açıklar, bilmediklerini deÅŸifre etmekten gocunmuyorlar, bizde ise aman görüş bildirmeyeyim, bir açığım çıkar, dedikodum yapılır, izlerim daha iyi türünden düşünenler ÅŸimdilik daha fazla.’LEGATOÃœniversiteli gay ya da lezbiyen 350 üyeleri varNiye kuruldu?ODTÜ’de kurulan ve kısa sürede Legato (Lezbiyen gay topluluÄŸu) ismini alan hareketin 2000 yılında internet üzerinden örgütlenmesiyle oluÅŸturuldu. Ä°lk aÅŸamada 23 üniversitede e-posta listeleri açıldı. Amaç eÅŸcinsel üniversitelilerin kendi aralarındaki iletiÅŸimini saÄŸlamak.Nasıl geliÅŸti?En fazla BoÄŸaziçi Ãœniversitesi’nde yankı buldu. BoÄŸaziçi’nde kampus toplantıları ve çeÅŸitli kültürel aktiviteler yapılmaya baÅŸlandı. DiÄŸerlerinin de katılmasıyla kısa sürede 83 üniversiteli bir e-gruba dönüştüler. ‘Legato Ortakliste’ adında büyük bir e-grupları da var. Ãœye profili350 üyeleri var. Ãœye olmak için üniversiteli olmak, gay ya da lezbiyen olmak gerekiyor. e konuÅŸuluyor?Ãœ niversiteli eÅŸcinsel imajının ve eÅŸcinsel kültürünün tanıtımı için kendi aralarında neler yapılabileceÄŸini konuÅŸuyorlar. Ä°nternet üzerinden kurulan grup, bugün gerçek hayatta birçok aktivite gerçekleÅŸtiriyor. KonuÅŸulan konuların başında bu etkinliklerin organizasyonları da yer alıyor.TARÄ°H EĞİTÄ°MÄ°En son Ermeni soykırımı iddialarının nasıl aktarılması gerektiÄŸini tartıştılarNiye kuruldu?2002 yılında tarih öğretmeni ve eski Tarih Vakfı çalışanı Mutlu Öztürk tarafından kuruldu. Amacı Türkiye’de tarih eÄŸitiminin veriliÅŸ ÅŸeklinden ÅŸikayetçi olanların, ortak kaygılarını, fikirlerini paylaÅŸmak.Nasıl geliÅŸti?650 üyesi var. Grubun kurucusu Mutlu Öztürk ‘EÄŸitimle ilgili derdi olan herkesin, muhalif seslerin aÄŸzını açıp gözünü yumduÄŸu bir ortam burası. Takma isimle de yazılabildiÄŸi için tabular daha rahat konuÅŸuluyor. Beyin fırtınası yapılıyor’ diyor.Ãœye profiliÄ°stanbul’dan Diyarbakır’a bir çok farklı ÅŸehirden üyesi var. Hedef kitlesi tarih öğretmenleri, üniversite öğrencileri.Ne konuÅŸuluyor?Öğretmenlerin sorunları ve sorumlulukları, Tarih Vakfı programları, eÄŸitim reformu için öneriler, tarih kitaplarının yeniden düzenlenmesi gibi konular. En son Ermeni soykırımı iddialarının tarih kitaplarında nasıl anlatılması gerektiÄŸi, soykırım kelimesinin kullanılıp kullanılmaması konusu tartışıldı.SULTANAHMET PLATFORMUÄ°nternette kurulup dernek oldularNiye kuruldu?Ä°lk defa 1999 yılında, Türkiye’nin küresel arenada ekonomik rekabet gücünü artırmayı amaçlayan Competitive Advantage of Turkey-CAT projesi kapsamında gündeme geldi. 2000 yılında Sultanahmet’teki turizmcilerin biraraya gelmesi ile Melih Bulu liderliÄŸinde kuruldu. Amaç baÅŸta Ä°stanbul olmak üzere Türk turizminin rekabet gücünü artırmak.Ãœye profiliGruba turizmciler (rehberler, restoran, acente, otel sahipleri ve çalışanları vb...), müze yöneticileri ve Sultanahmet esnafı üye oluyor. Ayrıca turizm sektörüne girmeyi düşünen giriÅŸimciler de gruba katılabiliyor. Kasım Zoto, Åžerif Yenen, NurdoÄŸan Åžengüler, Mehmet Ata Tansu, Ãœmit Özaydın, Tugay Toydemir gibi çok sayıda tanınmış turizm sektörü temsilcisi üye.Ne konuÅŸuluyor?Turizm sektörü konusunda her türlü tartışma, bilgi alışveriÅŸi grubun gündem konuları arasında yer alabiliyor. Bir diÄŸer özellikleri bu grup üzerinden ortaya çıkan sinerji sayesinde üyelerin Sultahmet’te bir derneÄŸe dönüşmüş olmaları. Grupta konuÅŸulan konular sayesinde tekstil-turizm iÅŸbirliÄŸi, Ä°stanbul Shopping Festivali gibi ülke çapında projeler gerçekleÅŸtirdiler.Ä°KÄ°TEKERMotorize polisler Yunus ve Åžahinler’e maddi destek saÄŸlıyorlarNiye kuruldu?1999 yılında bir motosiklet tutkunu olan V. Ahmet Pınar (‘VAP abi’ diyorlar) tarafından kuruldu. Amacı motosiklet kullananları bilgilendirmek, ‘motosiklet kültürü’nü yaymak.Ãœye profili2992 üyesi var. Motosikleti olan ya da almaya heves eden her yaÅŸtan ve meslekten insanlar var. Tanınmış motor yarışçılarından Kemal Merkit ve Åžakir Åženkalaycı üyeleri arasında.Ne konuÅŸuluyor?Grupta motosiklet kullanıcılarının trafiÄŸe tam donanımlı çıkmaları konusunda uyarılar, motosiklet kullanımıyla ilgili saÄŸa dönüş, risk yönetimi gibi teoriler, motosikletçilerin başına gelebilecek hipotermia (vücut ısısının düşmesi, ellerin ve ayakların hissizleÅŸmesi) gibi rahatsızlıklarla baÅŸ etme yolları ve motor kazaları tartışılıyor. Grubun TEMA Vakfı aracılığıyla Kemerburgaz Akpınar köyünde 3 tane ormanı var. Grup ayrıca emniyet güçlerine baÄŸlı motosikletli polis memurları Yunus ve Åžahinler’in zor zamanlarında (vefat, hastalık vb.) maddi destek saÄŸlıyor.REKLAM YAZILARI500 kiÅŸiyiz ama ÅŸimdiye kadar üye olmak isteyen 2000 kiÅŸiyi reddettimNiye kuruldu?Reklamcı Emre ErÅŸahin tarafından 2001 yılında kuruldu. Amacı Türkiye’deki pazarlama ve reklamcılık iÅŸiyle uÄŸraÅŸan insanlar için bir bilgi ve buluÅŸma noktası olmaktı.Nasıl geliÅŸti?500 üyesi var. ErÅŸahin, ‘500 kiÅŸiye gelene kadar 2000 kiÅŸiyi reddettim. Çünkü reklamcılıkla ilgili fikri olmayan insanların hariçten gazel okuyup, ‘Bence bu reklam çok salak olmuÅŸ, siyah olsaydı, yeÅŸil olsaydı’ gibi anlamsız yorumlar yapmalarına izin vermiyorum’ diyor.Ãœye profiliReklam sektörü çalışanları, ÅŸirketlerin pazarlama bölümlerinde çalışanlar, reklamcılık bölümü öğrencileri üye oluyor. Haluk Mesci, OÄŸuzhan Akay, Güven Borça, Atilla Aksoy, Zeynep Aydın gruptaki tanıdık isimler.Ne konuÅŸuluyor?Ana malzeme gazete ve televizyonlardaki reklamlar, o iÅŸlerin stratejileri. Daha iyi nasıl yapılabilirdi diye tartışılıyor, eleÅŸtiriliyor ya da takdir ediliyor. Grupta en son Fotomaç reklamının ‘Futbol bir oyun deÄŸildir, ölüm kalım meselesidir’ sloganının etik olup olmadığı, Marketing Türkiye dergisinin Cola Turka reklamının çalıntı olduÄŸuna dair iddiası ve ‘bir markanın’ reklam filmine harcanan para, markaya o paranın harcatılmasının doÄŸru olup olmadığı tartışıldı.YEDÄ° Ä°KLÄ°MTürk ÅŸiiri öldü mü tartışması buradan çıktıNiye kuruldu?Yedi Ä°klim, aslında 1987’den beri yayımlanan Ä°slami bir edebiyat dergisinin adı. Bu grup, iki yıl önce Sadi Özgül, Ali Haydar Haksal ve Elif Sena Haksal tarafından dergiyi okuyan insanlar arasında iletiÅŸim kurulması için oluÅŸturulmuÅŸ.Ãœye profili700 üyesi var. Grubun katılımcıları genellilkle Ä°slami kesime mensup kiÅŸilerden. Ancak farklı çevrelerden de grup tartışmalarına katılanlar oluyor.Ne konuÅŸuluyor?Mesaj trafiÄŸi çok yoÄŸun. Ä°ki hafta önce Ahmet Turan Alkan tarafından baÅŸlatılan ‘Türk ÅŸiiri öldü’ tartışması geniÅŸ bir çevrede yankılandı. Tartışma basına da yansıdı. Grupta edebiyat tartışmalarının yanı sıra Türkiye’yi yakından ilgilendiren sosyal ve siyasi olaylar da tartışmaya açılıyor. Seviyeyi düşürücü tartışmalara girilmiyor, giren üyeler olursa çıkarılıyor.Ä°DOLLERÄ° İÇİN GRUPLAÅžTILARALEV ALATLIKonuÅŸtuklarımız, kitaplarım, televizyon konuÅŸmalarım, edebiyat, ekonomi ve kuantum fiziÄŸiNiye kuruldu?Yazar Alev Alatlı, okurlarından gelen binlerce e-postaya teker teker yanıt vermeye vakit bulamayınca 2000 yılında bu grubu kurdu. Alev Alatlı’nın Kitapları ve Düşünceleri adlı yahoogroup’un içinde ilgi alanlarına göre bölünmüş baÅŸka e-posta grupları da var.Ãœye profili674 üyesi var. Alatlı ‘Bizim gruplarımızda eÄŸitim düzeyi çok yüksektir. Asgari üniversite mezunu. YaÅŸ ortalaması da 29. Çünkü biz bilgi gerektiren ağır konuları konuÅŸuyoruz’ diyor. Ãœyeleri daha çok genç yöneticiler ve öğretim görevlileri. Ne konuÅŸuluyor?Grupta Alev Alatlı’nın kitapları, televizyonda katıldığı tartışma programlarından özetler, edebiyat, ekonomi ve kuantum fiziÄŸi konuÅŸuluyor. Alatlı ‘Burası bir enformasyon ağı. Her ÅŸeyi konuÅŸuyoruz, benim kitaplarımı okuyanlar tartışmaların içeriÄŸini ve boyutunu tahmin edebilir’ diyor. Alatlı kendisine sorular gönderen öğrencileri de bu gruba yönlendiriyor. ‘Kars’tan bir çocuk kuantum fiziÄŸiyle ilgili ne okuyayım hocam diye soruyor, ben onu gruba yönlendiriyorum. Ãœyeler hemen ona listeler gönderiyor.’ENÄ°S BATURHer ÅŸey benim dışımda geliÅŸti ben bir kurbanımNiye kuruldu?Yazar Enis Batur’un bir öğrencisi tarafından 2000 yılında kuruldu. Batur, kimseden kendisine özel olarak site yapsın, yahoogroup oluÅŸtursun diye bir istekte bulunmamış. ‘ Her ÅŸey benim dışımda geliÅŸti, ben bir kurbanım’ diyor gülerek.Ãœye profiliÅžu anda 261 üyesi var. Genelde öğrencilerden oluÅŸan bir üye profili var.Ne konuÅŸuluyor?Enis Batur’un yazıları, gazete ve dergilerde hakkında çıkmış yazılar, Enis Batur’un sevdiÄŸi bilim adamları, ressamlar ve müzisyenler konuÅŸuluyor.Â
button