"İntepe Varyantı" davası başladı

Güncelleme Tarihi:

İntepe Varyantı davası başladı
Oluşturulma Tarihi: Ocak 21, 2009 18:28

ÇANAKKALE'de, İzmir karayolu üzerindeki İntepe Varyantı'nın yapımında devleti 2.6 milyon TL zarara uğrattıkları iddiasıyla, Karayolları'nın 13 çalışanı hakkında ‘görevi ihmal’ suçundan 6 yıla kadar hapis istemiyle 2'nci Sulh Ceza Mahkemesi'nde açılan dava görülmeye başlandı.

Dünya Bankası'nın, ‘kara noktaların iyileştirilmesi programı’ kapsamında verdiği krediyle, 1 milyon TL'ye ihale edilen Çanakkale- İzmir karayolu üzerindeki İntepe Varyantı'nın yapımına 2001 yılı Temmuz ayında başlanacakken, Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu bölgenin birinci derece arkeolojik SİT alanı olması nedeniyle önce izin vermedi.

Ancak kurulun bir yıl sonra verdiği izinle işe başlandı. İntepe Varyantı için 100'den fazla ağaç kesilince yeşil manzara sahası çıplak bir toprak alan olarak ortaya çıktı. Bir yandan ağaç katliamı yapılırken, diğer yandan da 2001 yılı rakamlarıyla 1 milyon TL varyantın inşaatı için harcandı. Başta, Çanakkale Mimarlar Odası olmak üzere birçok sivil toplum kuruluşunun, “Çöker” diye görüş bildirmesine rağmen Karayolları Bursa 14'üncü Bölge Müdürlüğü'nün ısrarla yaptığı İntepe Varyantı, 14 Aralık 2004 tarihinde hizmete açıldı. Ancak yol, meydana gelen çökmeler nedeniyle kullanılmaz hale geldi. 1.6 milyon TL'ye yeni bir ihale yapıldı ve çöken yeni yol trafiğe tamamen kapatıldı.

Yolun dolgusu kaldırılıp daha sağlam bir şekilde yapılması planlanırken, dolgunun çökmesinin önüne geçilemeyeceği anlaşıldı ve yolun yeniden yapılmasından vazgeçildi. İnşaat da yarım kaldı. Toplam 2.6 milyon TL harcanan ve buna rağmen kullanılamaz hale gelen yeni yol kullanılamadığı için trafik eski yoldan verilmeye devam edildi.

2 YILA KADAR HAPİSLERİ İSTENDİ

Çanakkale Barosu Başkanı Tülay Ömercioğlu, sorumluların cezalandırılması için 27 Temmuz 2007 tarihinde savcılığa suç duyurusunda bulundu. Savcılık soruşturmanın ardından, 17 Kasım 2008 tarihinde, dönemin Karayolları 14'üncü Bölge Müdürü Mustafa Naci Canbaz, müdür yardımcıları Turgay Mesci ve Haydar Eren, projeyi yapan yol etüt proje mühendisi Ramazan Apak, projeyi kontrol eden etüt proje başmühendisi Abdullah Bilgin, başmühendisler Osman Hamarat ve Bülent Hacak, 1'inci Bölge Bakım Başmühendisi Metin Pakdil, Kontrol Şefi Teoman Kuleli, Köprü Kontrol Şefi Güven Bulut, 17'nci Bölge Müdürlüğü Mühendisi Veysel Aksu, Karayolları Genel Müdürlüğü Zemin Mekaniği ile Tünel Şube Müdürü Engin Mısırlı ile Karayolları Genel Müdürlüğü Zemin Mekanik Şefi İlkay Timur'un hakkında, TCK'nın 257/2 maddesi uyarınca, ‘görevi ihmal’ suçundan, 6 aydan 2 yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılmaları istemiyle Çanakkale 2'nci Sulh Ceza Mahkemesi'nde dava açıldı.

TEK SANIK KATILDI

Davanın bugün görülen ilk duruşmasına, tutuksuz sanıklardan Teoman Kuleli, Karayolları Genel Müdürlüğü'nü temsilen Hazine vekili avukat Ali Aydın Çalıdağ ve davanın açılması için savcılığa ihbarda bulunan Çanakkale Baro Başkanı Tülay Ömercioğlu katıldı. Diğer sanıklar ise duruşmaya gelmedi. Sanık Teoman Kuleli, avukat talebinde bulunmayacağını belirterek, savunmasını kendisinin yapacağını söyledi. 2001 yılından 2005 yılı Haziran ayına kadar Karayolları Genel Müdürlüğü bünyesinde şube şefi olarak çalıştığını hatırlatan Kuleli, “Görev yaptığım süre içinde, işleri gereği şekilde yaptım. Herhangi bir ihmalim olduğunu düşünmüyorum. İddianamedeki bütün suçlamaları reddediyorum” dedi.

Çanakkale Barosu Başkanı Tülay Ömercioğlu da sanıklardan şikayetçi olduklarını ve olaya ilişkin tüm delilleri ibraz edeceklerini ifade etti. Ömercioğlu, mevcut yol durumunun da halkın can güvenliği açısından tehlikeli olup olmadığının tespiti konusunda keşif yapılmasını ve davaya müdahil olarak katılmalarına karar verilmesini talebinde bulundu.
Hazine Vekili Çalıdağ da Karayolları Genel Müdürlüğü adına tüm sanıklardan şikayetçi olduklarını ve cezalandırılmalarını istediklerini bildirdi. Mahkeme heyeti, diğer sanıkların ifadelerine başvurulması için duruşmayı erteledi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!