Yurtsan Atakan
Oluşturulma Tarihi: Ocak 27, 2006 00:00
Bilgisayar parçası markası olan Intel büyük bir strateji değişikliğiyle kendini bilgisayar üst markası olarak konumluyor.
Bilgisayar sektöründe oyunun adı değişiyor. Evden ofise, hastaneden okula, dizüstünden avuçiçine, otomobilden otele yaşantımızın her anına sızan bilgisayar teknolojileri, tüm bu alanlara sızarken ister istemez kıyafet de değiştirmek zorunda kalıyor. Tek bir bilgisayar modelinin tüm ihtiyaçları karşıladığı, herkese tek beden dönemi geride kalıyor. Yerini her ihtiyaca göre özel tasarlanmış bilgisayarlar alıyor.
Bilgisayar sektörünün Microsoft'la birlikte en büyük iki oyuncusundan biri olan Intel de bu değişime uyum göstermeye çalışıyor. Daha önce "Intel inside" sloganıyla kendini bilgisayarların en önemli parçasını üreten bir marka olarak konumlayan Intel, artık bu kimliği üzerine dar buluyor. Bunun yerine farklı ihtiyaçlara cevap vermek üzere özel olarak tasarlanan bilgisayarların mimarisini belirleyen bir teknoloji lideri olarak anılmak istiyor.
Intel'in bu adımı kimilerince riskli bir adım olarak değerlendiriliyor. İşin gerçeğiyse Intel'in yeni stratejisinin değişen piyasa koşullarının getireceği gelecekteki kaçınılmaz krizi önleyici bir adım olması. Intel bu adımı sayesinde kár marjı hızla düşen kişisel bilgisayar sektöründe, rakiplerinin güçleneceği ve artacağı bir çip üreticisi olmaktan sıyrılma yoluna girmiş bulunuyor. Strateji değişikliğiyle Intel endüstri standartlarına daha fazla hakim olacak.