Oluşturulma Tarihi: Aralık 30, 2005 00:00
Intel ve BMW grubu, teknoloji, pazarlama ve BMW Sauber F1 Ekibi için Intel’in sponsorluğunu da içeren geniş kapsamlı bir işbirliği içine gireceklerini açıkladılar. Anlaşmaya göre BMW, bundan böyle kendi grubunda ve dünya çapındaki bayi ağında Intel teknolojilerini kullanacak. Intel aynı zamanda BMW’nin Haziran 2005’te satın aldığı Sauber F1 Takımı’nın resmi kurumsal iş ortağı olacak.
ARAÇLAR AKILLANACAK
Intel, uzun zamandır bilişim platformlarına yenilikçi ve yüksek performanslı teknolojik çözümler sunmasıyla öne çıkan bir firma. Formula 1 ise otomotiv sektöründe sürekli bir performans rekabetinin yaşandığı dinamik bir mücadele alanı. Peki Intel özellikle bilgi işlem ve iletişim alanında bu mücadeleye katkı sağlarken, kendisi bundan neler kazanacak?
Intel yetkilileri, öncelikle BMW marka araçlarda müzik sistemleri, kapsamlı yol bilgisayarları, dizüstü bilgisayarlar ve cep telefonları gibi teknolojilerin bir arada çalışmasını sağlayacak geniş bir açık standart oluşturma çalışmalarına başladıklarını belirtiyorlar. Araç içi eğlence, iletişim ve bilgilendirmeye yönelik bu standart başlangıçta BMW ile tecrübe paylaşımının bir sonucu olarak sadece BMW araçları üzerinde uygulanacak. Bununla birlikte teknolojinin olgunlaşma sürecini takiben zaman içinde diğer markalara da yayılması planlanıyor.
Faydalanma karşılıklı
Intel yetkilileri, otomotiv konusunda köklü bir deneyime sahip olan BMW ile çalışmanın ve Formula 1’deki ateşli mücadeleye dahil olmanın bu konudaki gelişimlerini artıracağına inandıklarını belirtiyorlar. Kendisiyle telefonda görüştüğümüz Intel EMEA Bölgesi Pazarlama Organizasyonu Ortak Yöneticilerinden Gordon Graylish, "Intel olarak bir süredir platform çözümlerine yöneliyoruz. BMW ile gerçekleştirdiğimiz bu birliktelik, kullanıcıların isteklerini daha iyi anlamamıza ve uygun çözümleri daha hızlı sunmamıza yardımcı olacak" sözleriyle Intel’in olaya bakışını özetliyor.
Graylish, bu ortaklık için BMW’yi tercih etmelerinin nedenini de şu sözlerle açıklıyor: "BMW’nin Formula 1’de çok güçlü bir marka algısına, yüksek yatırımlara ve kazanma hırsına sahip olduğunu gözlemledik. Formula 1 küresel bir spor ve insanlara ulaşmak için güzel bir fırsat. Bu kendine has hızlı gelişim içinde ihtiyaçları hızla karşılamak bizim için de kendimizi sınayacağımız bir keşif dönemi olacak."