Oluşturulma Tarihi: Kasım 13, 2004 00:00
ÇakırmelikoÄŸlu Grubu, Giresun’daki Ä°niÅŸdibi maden suyunu, telaffuzu zor olduÄŸu için ABD’de ‘Life In’ adıyla tescil ettirdi. ABD’ye 4 ayda ikinci parti ihracatı yapılan ‘Life In’ sodası, özellikle New York’un kalbi Manhattan’da tüketiliyor.1997’de Giresun yakınlarındaki Ä°niÅŸdibi Maden Suyu Kaynağı’nı satın alan ÇakırmelikoÄŸlu Grubu, Ä°niÅŸdibi Sodası’nı, ABD’de ‘Life In’ olarak tescil ettirdi ve satmaya baÅŸladı. ABD’ye 4 ayda ikinci parti soda ihracatını yapan ÇakırmelikoÄŸlu Grubu’nun ‘Life In’ sodası, özellikle New York’un kalbi Manhattan’da tüketiliyor.Ana hedeflerinden birini, ihracatlarını geliÅŸtirmek olarak gösteren ÇakırmelikoÄŸlu MeÅŸrubat Genel Müdürü Tayfun Alp, bunun için gerekli çalışmalara baÅŸladıklarını ifade etti. ABD’ye ihracat ile ilgili ÅŸunları söyledi: ‘Stratejimiz merkezden baÅŸlayıp çevresine yayılmak. Özellikle New York’ta çok fazla restoran iÅŸleten Türk var. Bu da bizim için bir avantaj. Ama ABD öyle bir yer ki, dünyanın bütün markaları orada.’ FREÅžA’YLA BAÅžARDIKAlp, Ä°niÅŸdibi isminin telaffuz zorluÄŸu nedeniyle ABD’de ‘Life In’ markasıyla tescil ettirdiklerini belirtti.FreÅŸa’yla kazandıkları baÅŸarınının ardında, pazara ilk giren meyveli maden suyu olmanın büyük rolü olduÄŸunu vurgulayan ÇakırmelikoÄŸlu MeÅŸrubat Genel Müdürü Tayfun Alp, aynı avantajın Fresher için de geçerli olduÄŸunu söyledi. Fresher’ın farklı özellikleri nedeniyle segmentindeki bütün ürünlerden ayrıldığını belirten Alp, ‘Hedef kitlemizde ağırlıklı olarak çocuklar ve gençler olmakla birlikte, saÄŸlığına önem veren 7’den 70’e herkes var’ dedi. Gençlerin ve çocukların soda içmeyi pek de sevmediÄŸini itiraf eden Tayfun Alp, bunun için Fresher’ı hazırlarken gençler, yaÅŸlılar ve her yaÅŸtan tüketici için içimi kolay ve aynı zamanda vitamin ihtiyacını da karşılayan bir içecek yaratmayı düşündüklerini söyledi. Faaliyet gösterdikleri alanda 70 milyon dolarlık bir pazar bulunduÄŸunu da belirten Alp, 16-17 milyon dolar civarındaki yıllık ciroları ve satış rakamlarıyla kendi segmentlerinde yüzde 37’lik paya sahip olduklarını vurguladı. Alp sözlerine şöyle devam etti: ‘İçinde bulunduÄŸumuz sektörde ÅŸiÅŸe bazında yıllık 180 milyon adetlik satış gerçekleÅŸirken, FreÅŸa’yla bunun 65 milyonunu biz satıyoruz. Ama bizim amacımız pazar payımızı daha da geliÅŸtirmek. Çünkü yaptırdığımız araÅŸtırmalara göre, meyveli sodayı tatmayan tüketicilerin oranı yüzde 49. Fresher çok farklı ve yeni bir ürün olduÄŸu için henüz pazar payı öngörmüyoruz ama hedefimiz önümüzdeki yıl 3 milyon ÅŸiÅŸe Fresher satmak.’Çilekli ve limonlu var, narlı soda da geliyorTAYFUN Alp Fresher’daki satış hedeflerine ulaÅŸabilmek için bazı yenilikler de düşündüklerini hatırlatarak, ‘Şimdilik çilek ve limonla baÅŸlayan Fresher’ın ürün çeÅŸidi nar gibi Türk damak tadına uygun meyveler baÅŸta olmak üzere, diÄŸerleriyle devam edecek’ diye konuÅŸtu. Marmara’da fabrika için su kaynağı arıyoruz MARMARA Bölgesi’nde fabrika kurmak amacıyla maden suyu kaynağı aradıklarını açıklayan ÇakırmelikoÄŸlu MeÅŸrubat Genel Müdürü Tayfun Alp, ‘Biz Giresun’da ürettiÄŸimiz sodamız Ä°niÅŸdibi’ni Ä°stanbul’da istediÄŸimiz gibi pazarlayamıyoruz. Çünkü Giresun çıkışlı nakliye masrafları çok yüksek ve bu da fiyatlarımızı etkileyerek rakiplerimizle girdiÄŸimizde rekabette bize dezavantaj oluÅŸturuyor. Bu yüzden geleceÄŸe yönelik stratejilerimizin içinde Marmara’da bir fabrika kurmak var’ dedi.Â
button