İngiltere’de iki dipli resesyon korkusu artıyor

Güncelleme Tarihi:

İngiltere’de iki dipli resesyon korkusu artıyor
Oluşturulma Tarihi: Şubat 20, 2010 17:26

Japonya'da beklenenden yüksek gelen büyüme rakamlarıyla, iki dipli resesyon korkusu azalırken, İngiltere'de perakende satışlarında yaşanan büyük düşüş, resesyon endişelerinin artmasına neden oldu.

Haberin Devamı

Son yıllarda görülen en ağır kış şartları ve ülkede uygulanan Katma Değer Vergisi’ndeki (KDV) artış, Ocak ayında İngiliz şirketler için büyük bir handikap yarattı. Bu gelişmeler ışığında düşen perakende satışları ülke ekonomisinin 2010’un ilk yarısında iki dipli resesyona gireceği yönündeki korkuları artırdı.

        

Ülkenin büyük bir kısmında yaşamın yoğun kar yağışı yüzünden durma noktasına gelmesi yüzünden, petrol ve dizel yakıtlar haricindeki ürünlerin satış hacimlerinde yüzde 1.2’lik bir daralma görüldü. KDV’nin 13 ay sonra yeniden yüzde 17.5’e yükselmesi de tüketicilerin harcama yapma isteklerini azalttı.

 

Ülkede özel sektöre yönelik piyasa araştırmaları yapan İngiltere Perakende Konsorsiyumu adlı kuruluş, Ocak’ın İngiliz perakende şirketlerinin son 15 yılda geçirdikleri en kötü ay olarak gösterildiği belirtti.   

 

Haberin Devamı

Financial Times gazetesinde yer alan bir haberde, İngiltere’de perakende satışlarında son 15 yılda görülen en büyük düşüşün görüldüğü belirtildi.

 

PİYASA UMUTLU

 

Londra merkezli piyasa araştırmaları şirketi Capital Economics analistlerinden Jonathan Loynes, “İş dünyası 2009’un ikinci yarısında ciddi sermaye harcamaları yaptı. Bu yüzden Ocak ayı kötü geçmiş olsa da önümüzdeki bir ya da iki ayda satışlarda büyük bir sıçramanın yaşanacağından şüphem yok” dedi.

 

Ancak bu hafta içinde yayımlanan veriler, sonuçların beklenenden daha düşük olduğunu gösterdi ve işsizlik maaşına başvuranların sayısında büyük bir artış görüldü. Bununla birlikte, yılın ilk ayında bankaların verdiği kredilerde de büyük bir düşüş görüldü.

 

DİĞER AYLARA KIYASLA İYİ BİR ORAN

Haberde, Ocak ayında özellikle süpermarket satışları rekor seviyede düştü. Yiyecek haricinde ürün satan marketlerde satışlarda büyük artış görülmedi. Ancak en büyük darbe, yüzde 13.4’lük düşüşle tüketici malları pazarına geldi.

 

Haberin Devamı

Ekonomistler ise, Ocak ayında satışlar düşük olsa da yine de daha önceki aylara göre yüzde 0.7’lik bir artış görüldüğünü belirtiyor. Bir yıl öncesine kıyasla ise yüzde 2.6’lık bir artış yaşandığına dikkat çekiyor.  

 

İngiltere merkezli danışmanlık şirketi Daiwa Europe ekonomistlerinden Colin Ellis, “Bugün beklenenin üzerinde gerçekleşen düşüş, tüketim harcamalarındaki büyümenin belirli bir süre sabit kalacağı endişesi yaratabilir. Bununla birlikte, istihdam piyasasının zayıf olmaya devam etmesi ve özel sektörde gözle görülür bir büyümenin yaşanmaması da tüketicilerin harcamalarını artıracakları yönündeki beklentileri azaltıyor.

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!