Güncelleme Tarihi:
İngiliz Daily Mirror gazetesinin haberine göre, özellikle 2008'den bu yana sterlinin euro karşısında değer kaybetmesiyle İngilizler de rotalarını daha ucuz olan Türkiye'ye çevirdi. Ancak artık bu değişmek üzere. Çünkü İngiliz tatilciler, şimdi de İspanya'nın sunduğu cazip fırsatları değerlendirmeye başladı.
Gazeteye göre, bu yıl ekonomik krizdeki İspanyol tatil merkezlerinin yüzde 25'lere varan indirimlere gitmesi sonucunda, İngiliz turistler de, hem daha yakın hem de daha ucuz hale gelen İspanya'ya yöneliyor.
Sterlin, 2008 yılı sonlarından itibaren euro karşısında değer kaybediyor. Sterlin/euro parites, 1.5 seviyelerinden 1.1 seviyelerine kadar geriledi.
TÃœRK SATICILAR OLUMSUZ ETKENÂ Â
Daily Mirror’ın iddiasına göre, fiyat kıran İspanya, yiyecek ve içecek fiyatlarında Türkiye’den ucuz hale gelerek, euro bölgesinde en hesaplı tatilin yeni adresi oldu.
İngiliz Royal Mail şirketinin seyahat hizmetleri birimi Başkanı Sarah Munro konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede, "İspanya'da fiyatlar geçen sene ile kıyaslandığında yüzde 24 daha düşük ve bu ülke şu anda euro bölgesinin en ucuzu" dedi.
Munro, Türkiye'ye giden turistlerin seyyar satıcılarla yaşadığı tartışmaların da, İngilizlerin daha sıcak kanlı bir tatil havası sunan İspanya'ya yönelmelerinde etkili olduğunu savundu.
2008’DE TERCİHLERİ TÜRKİYE OLMUŞTU
Türkiye ucuz tatil fırsatları nedeniyle İngilizlerin en çok tercih ettiği ülkeler arasında bulunuyordu. Türkiye, 2008 yılında İngiliz turistlerin en çok tercih ettiği ülke olmuştu.
Turizm Bakanlığı'nın yayınladığı 2009'un ilk dokuz aylık sonuçlarına göre de İngilizler, Alman ve Ruslardan sonra Türkiye'yi en çok ziyaret eden millet oldu. Bu dönemde turist sayısı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 1.47 artarak 21 milyon 830 bine yükseldi. Bunun yüzde 9.50'si ise İngiliz.
Türkiye’ye 2008 yılında 24.9 milyon yabancı turist gelmiş ve turizm geliri de 2007’ye göre yüzde 18.7 artarak 21.9 milyar dolar olmuştu.