Güncelleme Tarihi:
British Council ve Türkiye Ekonomi Politikaları Araştırma Vakfı (TEPAV)’nca hazırlanan “Türkiye’deki Devlet Okullarında İngilizce Dilinin Öğretimine İlişkin Ulusal İhtiyaç Analizi” başlıklı çalışma geçtiğimiz hafta Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’ya sunuldu. Çalışma için Milli Eğitim Bakanlığı’nın izni, British Council ve TEPAV’ın desteği ile Ankara, Antalya, Balıkesir, Diyarbakır, Erzurum, Gaziantep, İstanbul, İzmir, Kayseri, Malatya, Samsun, Trabzon gibi illerde yer alan 48 okulda dersler gözlemlendi. TEPAV’ın bin 394 veli ve 19 bin 380 öğrenciyi kapsayan anketiyle araştırma tamamlandı. Okullarda gözlemlenen sınıfların yaklaşık yüzde 15’i FATİH Projesi kapsamında akıllı tahta ve tabletlerin verildiği sınıflar oldu. Araştırmadan çıkan sonuçlara göre Türkiye İngilizce yeterliliğinde rakiplerini yakalayamıyor. English First tarafından geliştirilen 2013 İngilizce Yeterlilik Endeksi (EPI), Türkiye’yi 60 ülke arasında 41’inci sıraya yerleştiriyor. Türkiye’nin 2012 yılındaki ortalama toplam TOEFL puanı ise, Sudan ve Etiyopya gibi Latin alfabesi kullanmayan ülkelere benzer bir biçimde 120 üzerinden 75.
SINIFTALAR AMA ÖĞRENMİYORLAR
Öğrencilerin sınıfları yükseldikçe motivasyon düzeyleri azalıyor. Çünkü İngilizce derslerini sıkıcı ya da zor buluyorlar. 5’inci sınıfların yüzde 80’i İngilizce derslerini sevdiklerini söylerken, bu oran 12’nci sınıf öğrencilerinde yüzde 37’ye düşüyor. Resmi ders kitapları ve müfredat, öğrencilerin değişkenlik gösteren düzeylerini ve gereksinimlerini dikkate almıyor. Çocuklar, 6’ncı sınıftan sonra İngilizce dersinin içeriğinden kopuyor. Daha genel bir ifade ile, öğrenciler derste ‘bulunuyor’, ders kitabındaki alıştırmaları yapıyor ve hiçbir şey öğrenmiyor. Hacer BOYACIOĞLU/ANKARA
Neler yapılmalı?
Müfredat gözden geçirilmeli ve ders kitapları da dahil öğrenim materyalleri geliştirilmeli.
Geçirilmiş müfredat ve öğrenim materyalleri 2’nci sınıftan 12’nci sınıfa kadar gerçekçi bir ilerleme sergilemeli, haftalık ders saatlerinin sayısının arttığı bir yapıda verilmeli.
Gramer öğretmenin aksine, İngilizce bir iletişim aracı olarak öğretilmeli.
İngilizce ve diğer dillerde iletişim kurmanın önemine ilişkin öğrenciler, veliler ve halkın genelinde farkındalık yaratmak için ulusal bir kampanya başlatılmalı.
YGS bu pazar
ÜNİVERSİTEYE girişte ilk aşama olarak uygulanan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 23 Mart Pazar günü yapılacak. Adaylar son hazırlıklarını tamamlarken, ÖSYM öğrencileri sınav yerlerini önceden görmeleri konusunda uyardı. Bu yıl yapılacak YGS’de 2 milyon 7 bin 685 aday üniversite kapısını aralamak için yarışacak.
YGS’ye katılanlardan 3 bin 500-4 bini engellilerden oluşuyor. Engelli olup normal sınıflarda sınava girenler bu sayıya dahil değil. Sınav için ÖSYM’den okuyucu isteyen aday sayısı 1116, 14 punto soru kitapçığı isteyen aday sayısı ise 424. Bunlar görme engellilerden oluşuyor. Sınavda yarışacak öğrencilerden lise sonların sayısı 850 bin 540 iken, lise mezunlarının sayısı da 1 milyon 235 bin 247 olarak açıklandı.
ENGELLİLER DÜŞÜNÜLDÜ
Sınav öncesinde güvenlik önlemlerini arttıran, sorun çıkmaması için rapor alan görevlilerin anında merkeze bildirilmesi için SGK ile işbirliği yaparak Medula Hastane Sistemi’ni geliştiren ÖSYM, engelli adayların konforu için de bir dizi hazırlık yaptı. Buna göre engelli adaylar sınav sırasında elektronik olanların dışında her türlü aleti kullanabilecek. ÖSYM tarafından adaylara büyüteç ve 14 punto kitapçık verilecek. Engelliler için okuyucu sayısını da tamamlayan ÖSYM, bu sene ilk defa yabancı dilde okuyucular eğitti.
Ayrıca, YGS için ‘gürültü’ önlemi de aldı. Sınavın yapılacağı 08.00-13.00 saatleri arasında seçim duyurusu ve miting yapılmaması için Yüksek Seçim Kurulu’na (YSK) yazı gönderdi. Milli Eğitim Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı ve YÖK’e de sınav güvenliği hakkında uyarılarda bulunarak, önlemlerin alınmasını istedi.
LYS’LER HAZİRANDA
İkinci aşama olarak beş oturumda düzenlenecek Lisans Yerleştirme Sınavları ise haziran ayında yapılacak. LYS-4 Sosyal Bilimler 14 Haziran, LYS-1 Matematik ve LYS-5 Yabancı Dil 15 Haziran, LYS-2 Fen Bilimleri 21 Haziran, LYS-3 Edebiyat-Coğrafya ise 22 Haziran’da düzenlenecek.
Sosyal sorumluluk yarışması
Genç Hayat Vakfı, sosyal sorumluluk projesi Renk Çemberi ile Türkiye’nin 10 farklı ilinden 1000 liseliyle, sosyal sorumluluk projeleri hazırlayıp uygulayacak. Çalışmada, 40 öğretmen de kolaylaştırıcı olarak yer alacak. Lise öğrencileri, nisan ayındaki çalışmayla çevrelerinde gördükleri eksiklerden yola çıkarak projeler üretecek.