Güncelleme Tarihi:
Türkiye pazarının çok değişken, sürprizlerle dolu bir pazar olduğunu belirten Boyner, "Askerin partisi olarak bildiğimiz CHP ve MHP, 2-3 gündür bakıyoruz asker ile kavga ediyor. Türkiye böyle bir ülke, sürekli değişiyor. Burası normal bir pazar değil. Bir ayağı kaynar suda, bir ayağı buz kovasında... Bu pazarda iş yapmamız için araba giderken lastik değiştirecek beceriye sahip olmamız lazım, öyle bir yer burası" diye konuştu.
Boyner Holding Murahhas Üyesi Cem Boyner, perakende sektörünün devlet tarafından düzenlenmesine karşı olduğunu vurgulayarak, "Devleti hiçbir yerde istemeyiz biz. Eğer indirimlerin ne zaman yapılacağına karar verecekse, gelsin benim masamda otursun. Piyasa ve müşteri bizim en önemli polisimizdir. Birisi müşterisine daha az fiyatla ürün satarken araya giriyorsanız, rekabeti bozuyorsunuz demektir" dedi.
2008 AMPD Perakende Zirvesi kapsamında düzenlenen "Çıkış Yolu Nerede?" konulu panelde konuşan Boyner, Türkiye'deki AVM sayısının çok az olduğunu, daha çok AVM açılması gerektiğini söyledi.
"TÜRKİYE, 2004 SONRASINDA AVM İSTİLASINA UĞRADI"-
Türkiye ekonomisinin 2001'de adeta durduğunu, 2001-2004 arası yaşanan "berbat" ekonomide kimsenin yatırım yapmak istemediğini hatırlatan Boyner, "Sonra 2004'te ortalık toparlandı, herkesin biti kanlandı ve hızla yatırım yapılmaya başlandı. Türkiye AVM istilasına uğradı" dedi. Türkiye'nin mevcut AVM sayısının en az 5-6 kat fazlasını çok rahat kaldırabileceğini öne süren Boyner, "Bence 2008'in sonundan itibaren ekonomi gelişimi sürdürürken AVM'ler de gelişmeye devam edecek ama bu önceki yıllarda olduğu gibi bir tsunami etkisiyle olmayacak" diye konuştu.
"TÜRKİYE'DE DUBAİ SENDROMU YAŞANIYOR"-
Artık perakende sektöründe fiyat üzerine rekabet döneminin sona erdiğini vurgulayan Boyner, iyi bir malı uygun fiyata satmanın yanlış olmadığını ancak bu şekilde müşteri sadakati kazanmanın çok zor olduğunu söyledi. Türkiye'de şu anda AVM'lerdeki fiyatlandırma konusunda "Dubai Sendromu" yaşadığına dikkat çeken Boyner, "Türkiye'nin her yerinde dünya kadar AVM açılıyor ama hiçbir yerde fiyatlar düşmüyor" dedi.
"BİR AYAĞIMIZ KAYNAR SUDA, BİR AYAĞIMIZ BUZ KOVASINDA..."
Türkiye pazarının çok değişken, sürprizlerle dolu bir pazar olduğunu ve iş yapmanın bu yüzden çok zor olduğunu anlatan Boyner, "Askerin partisi olarak bildiğimiz CHP ve MHP, 2-3 gündür gazetelere bakıyoruz asker ile kavga ediyor. Türkiye böyle bir ülke, sürekli değişiyor. Burası normal bir pazar değil. Bir ayağı kaynar suda, bir ayağı buz kovasında... Bu pazarda iş yapmamız için araba giderken lastik değiştirecek beceriye sahip olmamız lazım, öyle bir yer burası" diye konuştu.
"DEVLETİ HİÇBİR YERDE İSTEMEYİZ BİZ"-
İzleyicilerden gelen bir soru üzerine, perakende sektörünün devlet tarafından düzenlenmesine karşı olduğunu belirten Boyner, şöyle konuştu:
"Devleti hiçbir yerde istemeyiz biz. Eğer indirimlerin ne zaman yapılacağına karar verecekse, gelsin benim masamda otursun. Piyasa ve müşteri bizim en önemli polisimizdir. Birisi müşterisine daha az fiyatla ürün satarken araya giriyorsanız, rekabeti bozuyorsunuz demektir. Büyük hipermarketler bir malı bakkaldan daha ucuza satıyorsa, pazar günleri de açık olmak istiyorsa ve sen de buna izin vermiyorsan vatandaşın daha pahalı mal almasına neden oluyorsun demektir. Tamam 3 milyon bakkal var ama 70 milyon da müşteri var."
"50 METRE ARAYLA KURULAN ALIŞVERİŞ MERKEZLERİ İSTEMİYORUZ"-
Türkiye'de kurulan AVM'lerin belli bölgelerde yoğunlaşmasının sakıncalı olduğunu dile getiren Boyner, "Metro City, Kanyon ve Özdilek var 50 metre arayla. Biz perakendeciler olarak böyle istemiyoruz" dedi. Boyner, her alışveriş merkezinde aynı mağazaların bulunmasının da doğru olmadığını ifade ederek, "Bu durum farklılaşmanın en büyük düşmanı. Zaten AVM'ler şimdi bunu kırmak için uğraşıyor" diye konuştu.
GALERIES LAFAYETTE: "TÜRKİYE'DEKİ FIRSATLARA BAKIYORUZ"
Zirvede "Rekabeti Yönetmek" konulu bir sunum yapan Galeries Lafayette Başkan Yardımcısı Christophe Cann ise, Türkiye pazarını incelediklerini, fırsatlara baktıklarını söyledi. Mağaza açmak için doğru yer ve doğru ortak bulmanın önemine vurgu yapan Cann, "10-15 yıl önce ve 2 yıl önce Türkiye'ye geldim. Son 2 yıl öncesine kadar perakende ve moda sektörü müthiş bir ivme kazanmış. Beymen ve Vakko'yu çok iyi biliyorum. Müthiş bir iş çıkardılar. Türkiye'de bir tane daha mağaza zincirine ihtiyaç var mı yoksa yeterli mi? Biz daha bunun cevabını veremiyoruz" diye konuştu. (ANKA)