Güncelleme Tarihi:
Alman Federal Çevre Ajansı'nın (UBA) son ölçümleri ince toz oranının arttığını gösterdi. Avrupa Birliği tarafından belirlenen yıllık sınırın, içinde Stuttgart'ın da bulunduğu bazı şehirlerde, şimdiden aşıldığı belirtildi. Bu nedenle çevreciler özellikle merkez yerlerde daha az araba kullanılmasını talep ediyor. Ayrıca dizel lokomotifleri, yurtiçi sefer yapan gemiler ve eski inşaat makinaları için filtre zorunluluğunu şart koşuyorlar. Bunun yanında şömineler ve ısıtıcılar da sıkı bir kontrölden geçmeli.
İnce toz nedir?
Havadaki ince toz parçacıkları, otomobillerdeki yanma süreciyle, endüstri tesislerinde, kaloriferlerde veya otomobil lastikleriyle oluşur. Gözle göremediğimiz bu ince toz, metal parçaçıkları, sülfatlar ve nitratlar içerir. Havada dolaşan ve durmadan soluduğumuz ince toz parçacıklarının çapı on mikrometredir. Yani saç teli çapının onda biri kadar. Bu nedenle de bunları görmemiz mümkün değil.
Ancak görünmez mikro tanecikler akciğerlerimize ulaşarak solunum hastalıklarına, kalp/dolaşım bozuklukları ve akciğer kanserine neden olabiliyorlar.
İnce tozun yıllık sınırını şimdiden aşmış ya da aşmaya yakın olan şehirler Stuttgart'ın yanı sıra Berlin, Frankfurt, Halle ve Leipzig de yer alıyor. Avrupa Komisiyon'u sınırı aşan ülkelere dava açma yetkisine sahip olsa da bugüne kadar soru sormakla yetindi.