Güncelleme Tarihi:
TÜKODER Kayseri Şube Başkanı Mehmet Çağlıergin, genellikle şikayetlerin gündüz evin kapısına gelen satıcılara yönelik olduğunu belirtti. Çağlıergin, ``Tüketici Yasası'nda yer alan mala itiraz süresini engellemek için alış verişlerde o günün tarihinin değil, 10 gün önceki tarihin atıldığını görüyoruz. Alış verişlerde tarihlere dikkat edilsin'' uyarısında bulundu.
Mehmet Çağlıergin'in verdiği bilgiye göre, alış veriş sonrası memnun kalmayan tüketicilerden gelen ilginç şikayetlerden bazıları şöyle:
- Mağazadan etek aldım. Adım attıkça yukarı çıkıyordu. Değiştirmeye gittim içine astar çektiler. Şimdi ise aşağı düşüyor. Ne yapayım.
- Ben saati su geçirmez diye aldım. Soğuk suda denedim geçirmedi. Sıcak duş alırken, bulaşık yıkarken geçiriyor. Ne yapayım?
- Dostuma bilezik satın aldım, sahte çıktı. Kimse duymadan, şikayet etmeden bunu gerçeğiyle değiştirtseniz.
- Kuaförde saçımı boyattım. 30 milyon para verdim. Hem istediğim rengi tutturamadı hem de saçımı oyuncak yaptı.
- Marketten aldığım 1 kilo çay paketinin içinden yarısı sıkıştırılmış gazete kağıdı çıktı. O kağıdın ağırlığı kadar çayımı nasıl alırım?
- Aldığım mayo esnek değil. İtiraz ettim, mağaza (Bizim mayolar sert olur) diyor. Bu doğru mu?
- Kaliteli sucuk dağılmaz biliyorum. Ama benim kaliteli diye aldığım sucuk hiç kalmıyor. Sıvı sucuk mu üretildi. Üretilmedi ise elimde olmayan sucuğu kime şikayet edeyim?
- Evin önüne koydukları trafik levhasının fosforu yok. Geceleri kazaları önlemiyor. Bu tüketiciyi aldatmak değil mi?
- Seyyar satıcıdan aldığım 10 domatesten 8'i çürük çıktı. Şu köşede duran satıcıdan siz değiştirseniz olmaz mı?
- Evime bir satıcı geldi. Mal için imza attım. Sonra mahkemeye çağırdılar. Meğer, senet diye attığım imza kocamdan boşama dilekçesiymiş. Okuma yazma bilmem. Ne yapmalıyım.