Güncelleme Tarihi:
Mühim bir iş görüşmesinden, tatlı bir ilk randevudan evvel defalarca google’landığınız, bununla da yetinmeyip muhtelif sosyal paylaşım sitelerinde bıraktığınız izlerin didik didik irdelendiği bir dijital çağda yaşıyoruz. Sokakta nasıl göründüğünüzden değil, dijital dünyadaki yansımanızın nasıl da parlak, ne kadar da fiyakalı durduğunun önem kazandığı düzende yoksa siz hâlâ ilk buluşmanın, ilk görüşmenin sihrine mi inanıyorsunuz? İlk etkileşim çoktan dijital platforma taşınmışken ilk buluşmada ne giydiğinizin değil, ilk google’lanmada hakkınızda ne çıkacağının önemi büyük. Kendinize sırf işi gücü sizin yerinize iki tweet atıp, üç beş fotoğraf instagramlamaktan ibaret bir asistan tutacak haliniz (ya da vaktiniz) yoksa iş başa düşmüş demektir.
BU ADIMLARI TAKİP EDİN
1. Blog tutun: Adınıza ait bir web sitesi oluşturmanız, içeriğini kendi arzunuza göre doldurmanız yara almış online imajınızın façasını düzeltmek adına yapacağınız en pratik işlem. Kod bilgisi gerektirmeyen, kolaylıkla kişiselleştirebileceğiniz bir internet sitesi için www.wix.com’un kullanıma hazır şablonlarından yararlanın.
2. Sosyal medya sitelerinde aktif olun: Twitter, Facebook, Pinterest, Instagram, Linkedin, Google + gibi olmazsa olmaz sitelerde hesabınızın yoksa, bu sitelerde hakkınızda paylaşılanlar bir yabani ot gibi sizden habersiz büyür. En azından online imajınızı kontrol altında tutmak adına tüm bu sitelerde bir hesabınız olsun. Hiçbir hareket göstermeseniz bile düzenli olarak kontrol etmeniz ve varlığınız yeter.
3. Arama sonuçlarına müdahele edin: Google’landığınız takdirde hangi sayfaların üst sıralarda çıkacağını kontrol altına almak mümkün. www.brandyourself.com bunun için var. İsminizi kimin ne zaman google’da aradığına dair hizmeti de mevcut.
4. İstenmeyen izlerden arının: Geçmişin dijital yaşama yansımasıyla ilgili derdi olanlar için kurulmuş, online repütasyonu arttırmaya yönelik profesyonel hizmet veren internet siteleri de mevcut: www.reputation.com ve www.elixirinteractive.com. Kaynağına ulaşamadığınız yakmak istediğiniz tüm fotoğraflara, yorumlara, belgelere sizin için ulaşıyor; tamamen yasal yollardan silinmesini sağlıyorlar. Annenizin Facebook’taki her davranışınıza dair altına iliştirdiği ‘Annesinin gülü’ tadında yorumlar, yakın çevrenizin dün geceki partiden paylaştığı maymun fotoğraflarınız onların işi değil. Orası sizin insan ilişkilerinize ve tatlı dilinize kalmış.
Şimdiden keşfedin: 123people.com
İşe isminizi google’layarak başlıyorsanız kat edecek çok yolunuz var demek. Kestirmeden gitmek için gelecek zamanın google’ıyla tanışın. www.123people.com, dijital kimliğinizi oluşturan tüm parçaları bir araya getirip size fotoğrafın tamamını, online bir kimlik olarak neye benzediğinizi gösteren bir veri sitesi. Size dair fotoğraf ve videoların, blog yazılarının yanı sıra isminizin sağına, soluna yapışmış sözcük öbeklerinden bir kelime bulutu oluşturuyor, tepenizde dolaşan dijital bulutu işfa ediyor. İsminizle alakalı hangi internet adreslerinin müsait durumda olduğu da cabası. Site üzerinden yakında kişinin sicil kaydına, adli geçmişine de ulaşılabilinecek. Şimdilik 12 ülkede kapsamlı araştırmaya açık, kalan ülkelerden aramalarını ‘world’ kategorisinden kabul ediyor. 2013’te yatırım yapacakları ülkelerin başında Türkiye’nin oluşu, bir an evvel siteye kaydolmanız gerektiğinin habercisi.
Uzmanından tüyolar
Dijital pazarlama ajansı 41? 29!’un sahibi Alemşah Öztürk nelere dikkat etmeniz gerektiğini sıralıyor:
1. Mecranın dinamiklerini bilin: Her sosyal medya sitesini kendi amacına göre kullanmalı. Instagram ‘da amaç anlık fotoğraf paylaşmak, Linkedin’deyse iş dünyasında tanımadıklarınızla bağlantı kurmaktır, mesela.
2. İçerik yaratın: Sosyal medyada her birey bir TV kanalı ve imajınızı çizen şey kendi kanalınızdan aktardıklarınız. Sadece belli konularda, işiniz ya da hobinizle ilgili mesela, enteresan bilgiler ve fotoğraflar paylaşmanız derli toplu bir imaja sahip olmanıza yardımcı olur.
3. Tweet uçar, blog kalır: Blog devri hiçbir zaman kapanmaz çünkü Facebook’ta, Twitter’daki anlık yazdıklarınız zamanla kaybolsa da blog her zaman kalıcıdır.